Elon Musk compra Twitter per 44.000 milions de dòlars

Elon Musk s’ha eixit amb la seua i ha comprat Twitter per un total de 43.394 milions de dòlars (40.495 milions d’euros).

El CEO de Tesla i home més ric del món, l’ha aconseguit, després d’una negociació iniciada el diumenge a primera hora que ha prosseguit durant el dilluns.

La notícia tan esperada ha fet que s’haja impulsat de manera notable la cotització de la xarxa social. En la sessió d’aquest dilluns, Twitter ha pujat fins a un 7%. No obstant això, després de l’acord, la pròpia companyia ha anunciat que deixarà de cotitzar en Borsa.

El consell de Twitter va dur a terme un procés ampli i detallat per a valorar la proposta d’Elon amb un focus deliberat en el valor, la certitud i el finançament. La transacció proposada aconseguirà una prima en efecte substancial i creiem que és el millor camí per als accionistes de Twitter”, ha subratllat aquest dilluns el president independent del consell, Bret Taylor.

La decisió final ha arribat amb la unanimitat de la junta directiva de la xarxa social de l’‘ocellet blau’. Segons la informació revelada per aquesta, s’espera que l’acord arribe a terme al llarg de 2022, una vegada es dispose de l’ok d’accionistes i reguladors.

Poc abans d’anunciar-se la notícia, Musk havia publicat un tuit on ja donava per segura la seua compra: “Espere que fins als meus pitjors crítics romanguen en Twitter, perquè això és el que significa la llibertat d’expressió”. El seu missatge, en poc més de tres hores, sumava més de 136.000 retuits, fregava el milió de ‘m’agrada’ i quasi 70.000 comentaris.

El primer tuit d’Elon Musk com a amo de Twitter ha revolucionat la xarxa social

El primer tuit del nou amo de Twitter ha revolucionat les xarxes socials amb aquestes paraules:

La llibertat d’expressió és la base d’una democràcia funcional i Twitter és l’àgora digital on els assumptes vitals per al futur de la humanitat es debaten’, va dir el senyor Musk. “També vull que Twitter siga millor que mai, millorant el producte amb noves funcionalitats, passant l’algorisme a codi obert per a augmentar la confiança, vencent als bots de spam i verificant a tots els humans. Twitter té un enorme potencial, estic desitjant treballar amb la companyia i la comunitat d’usuaris per a desbloquejar-lo”.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.