Els dos metges de Viver declaren que la xiqueta morta de Xèrica no tenia símptomes d’apendicitis quan la van atendre

El responsable d’Urgències de l’Hospital de Sagunt assegura que la resident que la va veure era de tercer any i no necessitava supervisió

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)-

Els dos metges que van atendre en el centre de salut de Viver a la xiqueta de 12 anys de Xèrica que va morir com a conseqüència d’una peritonitis han declarat este dimecres davant del Jutjat nombre 4 de Sagunt que quan van explorar a la menor esta no tenia cap signe d’apendicitis, segons han assenyalat a Europa Press fonts jurídiques.

Així mateix, tots dos facultatius, que han respost a les preguntes de l’advocat de l’acusació i dels lletrats de les defenses, han destacat que en aquell moment hi havia un brot de gastroenteritis i que la xiqueta de Xèrica tenia els mateixos símptomes que la resta de xiquets que patien esta dolència.

Per la seua banda, la resident que va atendre a la menor en Urgències de l’Hospital de Sagunt s’ha acollit al seu dret a no declarar i ha assegurat que ho farà més endavant, mentre que el responsable d’este servici ha subratllat que la mèdic era resident de tercer any i no necessitava supervisió.

Els pares de la xiqueta van ratificar dilluns passat en el Jutjat la querella que van interposar contra els metges que van atendre a la xiqueta tant en el centre de salut de Viver com en l’Hospital de Sagunt.

La querella es va presentar per presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu professional i els que puguen derivar-se dels fets que es denuncien.

Un informe forense, elaborat a petició de la Fiscalia Provincial de València, va concloure que el servici d’Urgències de l’Hospital de Sagunt no va complir la ‘lex artis’ –l’obligació del professional de la medicina d’actuar amb la deguda diligència– en el cas de la menor, que va morir per peritonitis després que els seus pares la portaren en diverses ocasions al centre de salut de Viver i a este centre hospitalari, de referència en l’àrea, sense que li la detectaren ni practicaren proves per al diagnòstic, segons va denunciar la família.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.