13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Els dos metges de Viver declaren que la xiqueta morta de Xèrica no tenia símptomes d’apendicitis quan la van atendre

El responsable d’Urgències de l’Hospital de Sagunt assegura que la resident que la va veure era de tercer any i no necessitava supervisió

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)-

Els dos metges que van atendre en el centre de salut de Viver a la xiqueta de 12 anys de Xèrica que va morir com a conseqüència d’una peritonitis han declarat este dimecres davant del Jutjat nombre 4 de Sagunt que quan van explorar a la menor esta no tenia cap signe d’apendicitis, segons han assenyalat a Europa Press fonts jurídiques.

Així mateix, tots dos facultatius, que han respost a les preguntes de l’advocat de l’acusació i dels lletrats de les defenses, han destacat que en aquell moment hi havia un brot de gastroenteritis i que la xiqueta de Xèrica tenia els mateixos símptomes que la resta de xiquets que patien esta dolència.

Per la seua banda, la resident que va atendre a la menor en Urgències de l’Hospital de Sagunt s’ha acollit al seu dret a no declarar i ha assegurat que ho farà més endavant, mentre que el responsable d’este servici ha subratllat que la mèdic era resident de tercer any i no necessitava supervisió.

Els pares de la xiqueta van ratificar dilluns passat en el Jutjat la querella que van interposar contra els metges que van atendre a la xiqueta tant en el centre de salut de Viver com en l’Hospital de Sagunt.

La querella es va presentar per presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu professional i els que puguen derivar-se dels fets que es denuncien.

Un informe forense, elaborat a petició de la Fiscalia Provincial de València, va concloure que el servici d’Urgències de l’Hospital de Sagunt no va complir la ‘lex artis’ –l’obligació del professional de la medicina d’actuar amb la deguda diligència– en el cas de la menor, que va morir per peritonitis després que els seus pares la portaren en diverses ocasions al centre de salut de Viver i a este centre hospitalari, de referència en l’àrea, sense que li la detectaren ni practicaren proves per al diagnòstic, segons va denunciar la família.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.