Els dos metges de Viver declaren que la xiqueta morta de Xèrica no tenia símptomes d’apendicitis quan la van atendre

El responsable d’Urgències de l’Hospital de Sagunt assegura que la resident que la va veure era de tercer any i no necessitava supervisió

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)-

Els dos metges que van atendre en el centre de salut de Viver a la xiqueta de 12 anys de Xèrica que va morir com a conseqüència d’una peritonitis han declarat este dimecres davant del Jutjat nombre 4 de Sagunt que quan van explorar a la menor esta no tenia cap signe d’apendicitis, segons han assenyalat a Europa Press fonts jurídiques.

Així mateix, tots dos facultatius, que han respost a les preguntes de l’advocat de l’acusació i dels lletrats de les defenses, han destacat que en aquell moment hi havia un brot de gastroenteritis i que la xiqueta de Xèrica tenia els mateixos símptomes que la resta de xiquets que patien esta dolència.

Per la seua banda, la resident que va atendre a la menor en Urgències de l’Hospital de Sagunt s’ha acollit al seu dret a no declarar i ha assegurat que ho farà més endavant, mentre que el responsable d’este servici ha subratllat que la mèdic era resident de tercer any i no necessitava supervisió.

Els pares de la xiqueta van ratificar dilluns passat en el Jutjat la querella que van interposar contra els metges que van atendre a la xiqueta tant en el centre de salut de Viver com en l’Hospital de Sagunt.

La querella es va presentar per presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu professional i els que puguen derivar-se dels fets que es denuncien.

Un informe forense, elaborat a petició de la Fiscalia Provincial de València, va concloure que el servici d’Urgències de l’Hospital de Sagunt no va complir la ‘lex artis’ –l’obligació del professional de la medicina d’actuar amb la deguda diligència– en el cas de la menor, que va morir per peritonitis després que els seus pares la portaren en diverses ocasions al centre de salut de Viver i a este centre hospitalari, de referència en l’àrea, sense que li la detectaren ni practicaren proves per al diagnòstic, segons va denunciar la família.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.