Els dos metges de Viver declaren que la xiqueta morta de Xèrica no tenia símptomes d’apendicitis quan la van atendre

El responsable d’Urgències de l’Hospital de Sagunt assegura que la resident que la va veure era de tercer any i no necessitava supervisió

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)-

Els dos metges que van atendre en el centre de salut de Viver a la xiqueta de 12 anys de Xèrica que va morir com a conseqüència d’una peritonitis han declarat este dimecres davant del Jutjat nombre 4 de Sagunt que quan van explorar a la menor esta no tenia cap signe d’apendicitis, segons han assenyalat a Europa Press fonts jurídiques.

Així mateix, tots dos facultatius, que han respost a les preguntes de l’advocat de l’acusació i dels lletrats de les defenses, han destacat que en aquell moment hi havia un brot de gastroenteritis i que la xiqueta de Xèrica tenia els mateixos símptomes que la resta de xiquets que patien esta dolència.

Per la seua banda, la resident que va atendre a la menor en Urgències de l’Hospital de Sagunt s’ha acollit al seu dret a no declarar i ha assegurat que ho farà més endavant, mentre que el responsable d’este servici ha subratllat que la mèdic era resident de tercer any i no necessitava supervisió.

Els pares de la xiqueta van ratificar dilluns passat en el Jutjat la querella que van interposar contra els metges que van atendre a la xiqueta tant en el centre de salut de Viver com en l’Hospital de Sagunt.

La querella es va presentar per presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu professional i els que puguen derivar-se dels fets que es denuncien.

Un informe forense, elaborat a petició de la Fiscalia Provincial de València, va concloure que el servici d’Urgències de l’Hospital de Sagunt no va complir la ‘lex artis’ –l’obligació del professional de la medicina d’actuar amb la deguda diligència– en el cas de la menor, que va morir per peritonitis després que els seus pares la portaren en diverses ocasions al centre de salut de Viver i a este centre hospitalari, de referència en l’àrea, sense que li la detectaren ni practicaren proves per al diagnòstic, segons va denunciar la família.

Últimes notícies

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.