Els dos metges de Viver declaren que la xiqueta morta de Xèrica no tenia símptomes d’apendicitis quan la van atendre

El responsable d’Urgències de l’Hospital de Sagunt assegura que la resident que la va veure era de tercer any i no necessitava supervisió

CASTELLÓ, 4 (EUROPA PRESS)-

Els dos metges que van atendre en el centre de salut de Viver a la xiqueta de 12 anys de Xèrica que va morir com a conseqüència d’una peritonitis han declarat este dimecres davant del Jutjat nombre 4 de Sagunt que quan van explorar a la menor esta no tenia cap signe d’apendicitis, segons han assenyalat a Europa Press fonts jurídiques.

Així mateix, tots dos facultatius, que han respost a les preguntes de l’advocat de l’acusació i dels lletrats de les defenses, han destacat que en aquell moment hi havia un brot de gastroenteritis i que la xiqueta de Xèrica tenia els mateixos símptomes que la resta de xiquets que patien esta dolència.

Per la seua banda, la resident que va atendre a la menor en Urgències de l’Hospital de Sagunt s’ha acollit al seu dret a no declarar i ha assegurat que ho farà més endavant, mentre que el responsable d’este servici ha subratllat que la mèdic era resident de tercer any i no necessitava supervisió.

Els pares de la xiqueta van ratificar dilluns passat en el Jutjat la querella que van interposar contra els metges que van atendre a la xiqueta tant en el centre de salut de Viver com en l’Hospital de Sagunt.

La querella es va presentar per presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu professional i els que puguen derivar-se dels fets que es denuncien.

Un informe forense, elaborat a petició de la Fiscalia Provincial de València, va concloure que el servici d’Urgències de l’Hospital de Sagunt no va complir la ‘lex artis’ –l’obligació del professional de la medicina d’actuar amb la deguda diligència– en el cas de la menor, que va morir per peritonitis després que els seus pares la portaren en diverses ocasions al centre de salut de Viver i a este centre hospitalari, de referència en l’àrea, sense que li la detectaren ni practicaren proves per al diagnòstic, segons va denunciar la família.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.