15.8 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

Els embassaments del Xúquer baixen del 48,2% de capacitat i els del Segura al 21%

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han tornat a perdre aigua en l’última setmana i s’han situat al 48,2 per cent de la seua capacitat –enfront del 49,4% de la setmana anterior–, mentre que els del Segura al 21, un 0,6% menys que fa set dies.

Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.371 –36 menys que la setmana anterior–, enfront dels 1.538 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat i similar a la mitjana dels 1.375 dels últims deu anys.

Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 239 hectòmetres cúbics –set menys que la setmana passada–, inferior als 369 hm3 de l’any passat i molt per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 447 hm3.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica espanyola s’ha contret al 58,8% de la seua capacitat total i els embassaments emmagatzemen actualment 32.960 hectòmetres cúbics d’aigua, disminuint en l’última setmana en 892 hectòmetres cúbics (l’1,6% de la capacitat total actual dels embassaments).

Últimes notícies

Una nova tècnica de mapatge cardíac identifica problemes ocults i millora la seua localització

Un equip internacional ha desenrotllat una mètrica de mapatge cardíac que detecta alteracions elèctriques ocultes i millora la localització del substrat anòmal. L'avanç apunta a procediments d'ablació més precisos en arrítmies complexes.

Juguettos rellança Imaginarium i espera que aportació el 5% de la seua facturació

Juguettos ha reactivat Imaginarium després de comprar-la per 240.000 euros i l'ha integrada en el 92% de les seues botigues i en línia. Aspira al fet que aporte el 5% d'ingressos enguany i valora obrir botigues pròpies segons la demanda.

Novembre comença amb temperatures estables i pluges febles el diumenge en la Comunitat Valenciana

Cap de setmana amb pocs canvis tèrmics en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu pluges febles i disperses el diumenge i ratxes molt fortes en el nord de Castelló.

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.