Els embassaments del Xúquer baixen del 48,2% de capacitat i els del Segura al 21%

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han tornat a perdre aigua en l’última setmana i s’han situat al 48,2 per cent de la seua capacitat –enfront del 49,4% de la setmana anterior–, mentre que els del Segura al 21, un 0,6% menys que fa set dies.

Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.371 –36 menys que la setmana anterior–, enfront dels 1.538 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat i similar a la mitjana dels 1.375 dels últims deu anys.

Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 239 hectòmetres cúbics –set menys que la setmana passada–, inferior als 369 hm3 de l’any passat i molt per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 447 hm3.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica espanyola s’ha contret al 58,8% de la seua capacitat total i els embassaments emmagatzemen actualment 32.960 hectòmetres cúbics d’aigua, disminuint en l’última setmana en 892 hectòmetres cúbics (l’1,6% de la capacitat total actual dels embassaments).

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.