Els embassaments del Xúquer baixen del 48,2% de capacitat i els del Segura al 21%

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han tornat a perdre aigua en l’última setmana i s’han situat al 48,2 per cent de la seua capacitat –enfront del 49,4% de la setmana anterior–, mentre que els del Segura al 21, un 0,6% menys que fa set dies.

Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.371 –36 menys que la setmana anterior–, enfront dels 1.538 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat i similar a la mitjana dels 1.375 dels últims deu anys.

Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 239 hectòmetres cúbics –set menys que la setmana passada–, inferior als 369 hm3 de l’any passat i molt per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 447 hm3.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica espanyola s’ha contret al 58,8% de la seua capacitat total i els embassaments emmagatzemen actualment 32.960 hectòmetres cúbics d’aigua, disminuint en l’última setmana en 892 hectòmetres cúbics (l’1,6% de la capacitat total actual dels embassaments).

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.