Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, integrats en la xarxa REDIT, han posat en marxa REDIT Defensa, una nova unitat col·laborativa dissenyada per a impulsar el desenrotllament i la consolidació del sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial en la Comunitat Valenciana. Amb esta iniciativa busquen ordenar millor les seues capacitats científiques i tecnològiques i connectar de forma més directa amb les necessitats de la indústria vinculada a estos àmbits.

La creació de REDIT Defensa respon al creixent pes estratègic que estan adquirint la seguretat, la defensa i el sector aeroespacial tant a Europa com en el conjunt d’Espanya. La xarxa d’instituts considera que, davant este context, resulta necessari aprofitar al màxim el coneixement i la infraestructura tecnològica ja disponible en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’augmentar el seu impacte real sobre el teixit productiu i facilitar que les empreses accedisquen a solucions avançades i a projectes d’I+D+i especialitzats.

La nova unitat estarà coordinada per Vicente Rocatí, director de AIDIMME, l’Institut Tecnològic Metalmecánico, Moble, Fusta, Embalatge i Afins. Sota la seua coordinació, REDIT Defensa treballarà a alinear els projectes dels diferents centres tecnològics, prioritzar línies de treball comuns i oferir una interlocució unificada davant les administracions i els agents empresarials del sector, la qual cosa permetrà una gestió més eficient dels recursos.

Rocatí destaca que, gràcies a la col·laboració amb IVACE+i, els instituts tecnològics de REDIT porten anys desenrotllant capacitats clau en tecnologies duals, amb aplicacions tant civils com de defensa. Segons explica, amb REDIT Defensa es fa un pas addicional en estructurar tot eixe coneixement, de manera que es puga contribuir de manera coordinada al desenrotllament d’un sector considerat estratègic per a la Comunitat Valenciana i que està sent impulsat des de les institucions autonòmiques i les organitzacions empresarials.

Àrees tecnològiques clau per a la Seguretat i la Defensa

REDIT Defensa es recolzarà en l’experiència acumulada pels instituts tecnològics en camps com les tecnologies de la informació i les comunicacions, la intel·ligència artificial, la robòtica, la simulació avançada, l’emmagatzematge energètic i els sistemes de protecció enfront d’amenaces complexes. Estes àrees s’han convertit en pilars essencials per a la modernització de la seguretat i la defensa, ja que permeten desenrotllar des de sistemes de vigilància i monitoratge fins a solucions de resposta ràpida davant incidents.

La combinació d’estes capacitats facilita la creació de solucions integrades, que van des de plataformes d’anàlisis de dades i models predictius fins a prototips físics i sistemes d’assaig. D’esta manera, les empreses de l’entorn poden secundar-se en els instituts tecnològics per a abordar projectes d’alt contingut tecnològic que, de manera individual, resultarien més difícils d’assumir.

Este posicionament tecnològic s’ha vist reforçat pels resultats de l’última convocatòria Cervera del CDTI, en la qual els instituts tecnològics de REDIT han obtingut el 23% del finançament nacional en l’àmbit de Seguretat i Defensa, amb 11,5 milions d’euros. Esta proporció reflectix la capacitat d’estos centres per a competir a nivell estatal i per a liderar iniciatives en un camp on la innovació i l’especialització resulten determinants.

A més, la resolució d’esta convocatòria situa als instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana com la principal xarxa nacional del programa, en concentrar més del 21% del pressupost total, amb 15,1 milions d’euros. Este resultat consolida a la xarxa com un dels actors més rellevants del sistema espanyol d’I+D+i en Seguretat i Defensa i reforça l’aposta per una estratègia conjunta a través de REDIT Defensa, orientada a traslladar este lideratge a projectes amb impacte directe en l’economia regional i en la competitivitat de les empreses.

Últimes notícies

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.