Els polígons empresarials demanen a la CHX mesures de protecció urgents per a prevenir futures inundacions

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Representants de la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (Fepeval) i d’àrees empresarials afectades per la dana s’han reunit este divendres amb el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, per a demanar mesures de protecció urgents davant de la possibilitat que es repetisquen els devastadors efectes de les inundacions del passat 29 d’osctubre

Per part de Fepeval, ha assistit el seu president, Diego Romá, acompanyat per representants d’entitats de les àrees empresarials de Riba-roja (Asocreva), Paiporta (APIP), Quart de Poblet (AEQP), Algemesí (EMPAL) i Torrent (ASET), segons ha detallat la federació en un comunicat.

Entre les peticions presentades pels parcs empresarials s’inclouen labors de neteja de les lleres dels barrancs i l’execució de projectes que garantisquen la seguretat enfront de futures inundacions.

Segons Fepeval, el president de la CHX els ha informat que ja estan en marxa diverses obres en les conques del barranc del Poyo i del riu Magre, dirigides a la neteja de lleres i reposició de talusos, realitzades en coordinació amb la resta d’administracions públiques amb la finalitat de reconstruir les infraestructures existents abans de la dana.

A més, el president de la CHX ha traslladat als representants empresarials l’existència de set projectes ja redactats que afecten a diferents lleres i barrancs pel que va discórrer l’avinguda d’aigua i l’execució de la qual està prevista en els pròxims anys.

Actualment, estos projectes estan en fase d’actualització i en particular, un d’ells, que afectarà al barranc de la Saleta, es licitarà de manera imminent, començant la seua execució el 2026.

Per a la resta, l’horitzó d’execució podria estendre’s fins al 2030. Una de les actuacions previstes és el desviament de la llera del barranc del Poyo a Paiporta, per a connectar-ho amb la nova llera del riu Turia.

D’altra banda, des de la CHX també s’ha indicat que, en coordinació amb la demarcació de carreteres de l’Estat, és necessària la impermeabilització de diversos trams de carreteres, així com en la V-31 la reposició de la mitjana per biondas permeables, en lloc dels actuals de ciment.

A més, s’ha posat l’accent en la necessitat de conscienciar a les empreses sobre el risc d’inundació i l’adopció de mesures d’autoprotecció en les naus i locals industrials, per a la qual està previst organitzar una jornada informativa per part de la CHX i Fepeval.

Davant d’esta situació, Fepeval ha instat al Govern d’Espanya i a la Comissió Europea a finançar amb urgència tots els projectes necessaris per a garantir la seguretat de les persones i les empreses afectades.

A més de la protecció de les persones, s’ha subratllat la necessitat de garantir l’estabilitat de les empreses, que han de realitzar importants inversions per a la seua reactivació i “no poden arriscar-se a patir noves inundacions que generen milionàries pèrdues”.

Finalment, Fepeval ha agraït “la bona disposició mostrada pel president de la CHX” i ha manifestat la voluntat de seguir mantenint trobades i col·laboracions per a aconseguir l’objectiu comú de prevenir futurs desastres naturals i protegir el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.