Els polígons empresarials demanen a la CHX mesures de protecció urgents per a prevenir futures inundacions

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Representants de la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (Fepeval) i d’àrees empresarials afectades per la dana s’han reunit este divendres amb el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, per a demanar mesures de protecció urgents davant de la possibilitat que es repetisquen els devastadors efectes de les inundacions del passat 29 d’osctubre

Per part de Fepeval, ha assistit el seu president, Diego Romá, acompanyat per representants d’entitats de les àrees empresarials de Riba-roja (Asocreva), Paiporta (APIP), Quart de Poblet (AEQP), Algemesí (EMPAL) i Torrent (ASET), segons ha detallat la federació en un comunicat.

Entre les peticions presentades pels parcs empresarials s’inclouen labors de neteja de les lleres dels barrancs i l’execució de projectes que garantisquen la seguretat enfront de futures inundacions.

Segons Fepeval, el president de la CHX els ha informat que ja estan en marxa diverses obres en les conques del barranc del Poyo i del riu Magre, dirigides a la neteja de lleres i reposició de talusos, realitzades en coordinació amb la resta d’administracions públiques amb la finalitat de reconstruir les infraestructures existents abans de la dana.

A més, el president de la CHX ha traslladat als representants empresarials l’existència de set projectes ja redactats que afecten a diferents lleres i barrancs pel que va discórrer l’avinguda d’aigua i l’execució de la qual està prevista en els pròxims anys.

Actualment, estos projectes estan en fase d’actualització i en particular, un d’ells, que afectarà al barranc de la Saleta, es licitarà de manera imminent, començant la seua execució el 2026.

Per a la resta, l’horitzó d’execució podria estendre’s fins al 2030. Una de les actuacions previstes és el desviament de la llera del barranc del Poyo a Paiporta, per a connectar-ho amb la nova llera del riu Turia.

D’altra banda, des de la CHX també s’ha indicat que, en coordinació amb la demarcació de carreteres de l’Estat, és necessària la impermeabilització de diversos trams de carreteres, així com en la V-31 la reposició de la mitjana per biondas permeables, en lloc dels actuals de ciment.

A més, s’ha posat l’accent en la necessitat de conscienciar a les empreses sobre el risc d’inundació i l’adopció de mesures d’autoprotecció en les naus i locals industrials, per a la qual està previst organitzar una jornada informativa per part de la CHX i Fepeval.

Davant d’esta situació, Fepeval ha instat al Govern d’Espanya i a la Comissió Europea a finançar amb urgència tots els projectes necessaris per a garantir la seguretat de les persones i les empreses afectades.

A més de la protecció de les persones, s’ha subratllat la necessitat de garantir l’estabilitat de les empreses, que han de realitzar importants inversions per a la seua reactivació i “no poden arriscar-se a patir noves inundacions que generen milionàries pèrdues”.

Finalment, Fepeval ha agraït “la bona disposició mostrada pel president de la CHX” i ha manifestat la voluntat de seguir mantenint trobades i col·laboracions per a aconseguir l’objectiu comú de prevenir futurs desastres naturals i protegir el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.