11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Els Premis Ovidi de música en valencià es dedicaran a la figura d’Estellés amb actuaciones i un guardó extraordinari

L’Ham de Foc rebrà el Premi a la Trajectòria Artística i Germà Alcayde, el de Suport a la Música en Valencià

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El poeta Vicent Andrés Estellés serà “el gran protagonista” de la gala de lliurament dels XIX Premis Ovidi en l’any del seu centenari, amb actuacions en directe que recordaran la seua obra, un premi extraordinari a la millor musicació i la presència de la filla de l’autor, Carmina Andrés.

En esta XIX edició, la directiva del COM -Col·lectiu Ovidi Montllor de Músiques del País Valencià- ha acordat concedir el Premi a la Trajectòria Artística al mític grup de música tradicional l’Ham de Foc, mentre que el Premi Suport a la Música en Valencià se li atorgarà a Germà Alcayde, creador del portal musicaenvalencia.es.

La gala d’entrega dels guardons se celebrarà el diumenge 10 de novembre a les 19.00 hores al Teatre Serrano de Gandia, gràcies al suport de l’Ajuntament.

Enguany “s’ha tornat a batre el rècord de treballs valorats pel jurat” de la XIX convocatòria dels Premis Ovidi, amb 267 publicacions de música en valencià entre LP, EP i Singles, és a dir, un 29 per cent més que en 2023, celebra l’organització en un comunicat.

La gala serà presentada per l’actriu Marina Alegre, qui enguany ha estrenat la seua versió teatral de ‘Coral romput’, el poema monumental del poeta de Burjassot amb més d’un miler de versos alexandrins.

El COM ha creat per esta edició un premi extraordinari a la millor musicació d’un poema d’Estellés –només en el darrer any se n’han fet prop de 80 musicacions–. El premi el lliurarà la seua filla Carmina Andrés Lorente.

La seua obra també estarà present en les actuacions de l’artista de Vinaròs Esther amb el seu grup i en el cartell anunciador dels Premis Ovidi 2024, dissenyat per Cèsar Amiguet i basat en l’obra Coral romput (2005) de l’artista alcoià Antoni Miró (1944), molt amic d’Ovidi Montllor (Alcoi, 1942 – Barcelona, 1995).

GUARDONS HONORÍFICS

A més, L’Ham de Foc rebrà en Gandia el Premi a la Trajectòria Artística després d’una carrera que va iniciar-se en 1998 i en la qual publicaren tres discos. El grup de música tradicional (encara que difícil de classificar amb una etiqueta concreta), el va encapçalar dos músics molt coneguts a l’escena valenciana: Efrén López i Mara Aranda.

Al llarg dels nou anys de la seua trajectòria, enregistraren tres discos d’estudi cantant principalment en valencià, amb un estil influït per la música medieval i d’arrel popular, així com per influències de la Mediterrània oriental, música grega, turca i àrab, però també andalusina, occitana i sefardita.

Per la seua banda, Germà Alcayde ha sigut reconegut pel COM amb el Premi Suport a la Música en Valencià, després de portar a terme un treball “titànic” al capdavant del portal musicaenvalencia.es, que a més a més comptava amb l’altaveu de xarxes socials com X, Instagram, Facebook i Tiktok. Alcayde va començar fa prop de tretze anys esta tasca de difusió fins a convertir-se en “el portal de referència per a grups i públic”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs