Els Premis Ovidi de música en valencià es dedicaran a la figura d’Estellés amb actuaciones i un guardó extraordinari

L’Ham de Foc rebrà el Premi a la Trajectòria Artística i Germà Alcayde, el de Suport a la Música en Valencià

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El poeta Vicent Andrés Estellés serà “el gran protagonista” de la gala de lliurament dels XIX Premis Ovidi en l’any del seu centenari, amb actuacions en directe que recordaran la seua obra, un premi extraordinari a la millor musicació i la presència de la filla de l’autor, Carmina Andrés.

En esta XIX edició, la directiva del COM -Col·lectiu Ovidi Montllor de Músiques del País Valencià- ha acordat concedir el Premi a la Trajectòria Artística al mític grup de música tradicional l’Ham de Foc, mentre que el Premi Suport a la Música en Valencià se li atorgarà a Germà Alcayde, creador del portal musicaenvalencia.es.

La gala d’entrega dels guardons se celebrarà el diumenge 10 de novembre a les 19.00 hores al Teatre Serrano de Gandia, gràcies al suport de l’Ajuntament.

Enguany “s’ha tornat a batre el rècord de treballs valorats pel jurat” de la XIX convocatòria dels Premis Ovidi, amb 267 publicacions de música en valencià entre LP, EP i Singles, és a dir, un 29 per cent més que en 2023, celebra l’organització en un comunicat.

La gala serà presentada per l’actriu Marina Alegre, qui enguany ha estrenat la seua versió teatral de ‘Coral romput’, el poema monumental del poeta de Burjassot amb més d’un miler de versos alexandrins.

El COM ha creat per esta edició un premi extraordinari a la millor musicació d’un poema d’Estellés –només en el darrer any se n’han fet prop de 80 musicacions–. El premi el lliurarà la seua filla Carmina Andrés Lorente.

La seua obra també estarà present en les actuacions de l’artista de Vinaròs Esther amb el seu grup i en el cartell anunciador dels Premis Ovidi 2024, dissenyat per Cèsar Amiguet i basat en l’obra Coral romput (2005) de l’artista alcoià Antoni Miró (1944), molt amic d’Ovidi Montllor (Alcoi, 1942 – Barcelona, 1995).

GUARDONS HONORÍFICS

A més, L’Ham de Foc rebrà en Gandia el Premi a la Trajectòria Artística després d’una carrera que va iniciar-se en 1998 i en la qual publicaren tres discos. El grup de música tradicional (encara que difícil de classificar amb una etiqueta concreta), el va encapçalar dos músics molt coneguts a l’escena valenciana: Efrén López i Mara Aranda.

Al llarg dels nou anys de la seua trajectòria, enregistraren tres discos d’estudi cantant principalment en valencià, amb un estil influït per la música medieval i d’arrel popular, així com per influències de la Mediterrània oriental, música grega, turca i àrab, però també andalusina, occitana i sefardita.

Per la seua banda, Germà Alcayde ha sigut reconegut pel COM amb el Premi Suport a la Música en Valencià, després de portar a terme un treball “titànic” al capdavant del portal musicaenvalencia.es, que a més a més comptava amb l’altaveu de xarxes socials com X, Instagram, Facebook i Tiktok. Alcayde va començar fa prop de tretze anys esta tasca de difusió fins a convertir-se en “el portal de referència per a grups i públic”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.