Els Premis Ovidi de música en valencià es dedicaran a la figura d’Estellés amb actuaciones i un guardó extraordinari

L’Ham de Foc rebrà el Premi a la Trajectòria Artística i Germà Alcayde, el de Suport a la Música en Valencià

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El poeta Vicent Andrés Estellés serà “el gran protagonista” de la gala de lliurament dels XIX Premis Ovidi en l’any del seu centenari, amb actuacions en directe que recordaran la seua obra, un premi extraordinari a la millor musicació i la presència de la filla de l’autor, Carmina Andrés.

En esta XIX edició, la directiva del COM -Col·lectiu Ovidi Montllor de Músiques del País Valencià- ha acordat concedir el Premi a la Trajectòria Artística al mític grup de música tradicional l’Ham de Foc, mentre que el Premi Suport a la Música en Valencià se li atorgarà a Germà Alcayde, creador del portal musicaenvalencia.es.

La gala d’entrega dels guardons se celebrarà el diumenge 10 de novembre a les 19.00 hores al Teatre Serrano de Gandia, gràcies al suport de l’Ajuntament.

Enguany “s’ha tornat a batre el rècord de treballs valorats pel jurat” de la XIX convocatòria dels Premis Ovidi, amb 267 publicacions de música en valencià entre LP, EP i Singles, és a dir, un 29 per cent més que en 2023, celebra l’organització en un comunicat.

La gala serà presentada per l’actriu Marina Alegre, qui enguany ha estrenat la seua versió teatral de ‘Coral romput’, el poema monumental del poeta de Burjassot amb més d’un miler de versos alexandrins.

El COM ha creat per esta edició un premi extraordinari a la millor musicació d’un poema d’Estellés –només en el darrer any se n’han fet prop de 80 musicacions–. El premi el lliurarà la seua filla Carmina Andrés Lorente.

La seua obra també estarà present en les actuacions de l’artista de Vinaròs Esther amb el seu grup i en el cartell anunciador dels Premis Ovidi 2024, dissenyat per Cèsar Amiguet i basat en l’obra Coral romput (2005) de l’artista alcoià Antoni Miró (1944), molt amic d’Ovidi Montllor (Alcoi, 1942 – Barcelona, 1995).

GUARDONS HONORÍFICS

A més, L’Ham de Foc rebrà en Gandia el Premi a la Trajectòria Artística després d’una carrera que va iniciar-se en 1998 i en la qual publicaren tres discos. El grup de música tradicional (encara que difícil de classificar amb una etiqueta concreta), el va encapçalar dos músics molt coneguts a l’escena valenciana: Efrén López i Mara Aranda.

Al llarg dels nou anys de la seua trajectòria, enregistraren tres discos d’estudi cantant principalment en valencià, amb un estil influït per la música medieval i d’arrel popular, així com per influències de la Mediterrània oriental, música grega, turca i àrab, però també andalusina, occitana i sefardita.

Per la seua banda, Germà Alcayde ha sigut reconegut pel COM amb el Premi Suport a la Música en Valencià, després de portar a terme un treball “titànic” al capdavant del portal musicaenvalencia.es, que a més a més comptava amb l’altaveu de xarxes socials com X, Instagram, Facebook i Tiktok. Alcayde va començar fa prop de tretze anys esta tasca de difusió fins a convertir-se en “el portal de referència per a grups i públic”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres exmembres del consell d’À Punt demanen anul·lar el seu cessament davant el TSJCV

Tres exmembres de l'anterior Consell Rector d'À Punt, entre ells l'expresident Miquel Francés, reclamen davant el TSJCV que es declare nul el seu cessament i els acords adoptats després. Al·leguen que la nova llei autonòmica vulnera la normativa europea sobre independència dels mitjans públics.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.