Els Premis Ovidi de música en valencià es dedicaran a la figura d’Estellés amb actuaciones i un guardó extraordinari

L’Ham de Foc rebrà el Premi a la Trajectòria Artística i Germà Alcayde, el de Suport a la Música en Valencià

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El poeta Vicent Andrés Estellés serà “el gran protagonista” de la gala de lliurament dels XIX Premis Ovidi en l’any del seu centenari, amb actuacions en directe que recordaran la seua obra, un premi extraordinari a la millor musicació i la presència de la filla de l’autor, Carmina Andrés.

En esta XIX edició, la directiva del COM -Col·lectiu Ovidi Montllor de Músiques del País Valencià- ha acordat concedir el Premi a la Trajectòria Artística al mític grup de música tradicional l’Ham de Foc, mentre que el Premi Suport a la Música en Valencià se li atorgarà a Germà Alcayde, creador del portal musicaenvalencia.es.

La gala d’entrega dels guardons se celebrarà el diumenge 10 de novembre a les 19.00 hores al Teatre Serrano de Gandia, gràcies al suport de l’Ajuntament.

Enguany “s’ha tornat a batre el rècord de treballs valorats pel jurat” de la XIX convocatòria dels Premis Ovidi, amb 267 publicacions de música en valencià entre LP, EP i Singles, és a dir, un 29 per cent més que en 2023, celebra l’organització en un comunicat.

La gala serà presentada per l’actriu Marina Alegre, qui enguany ha estrenat la seua versió teatral de ‘Coral romput’, el poema monumental del poeta de Burjassot amb més d’un miler de versos alexandrins.

El COM ha creat per esta edició un premi extraordinari a la millor musicació d’un poema d’Estellés –només en el darrer any se n’han fet prop de 80 musicacions–. El premi el lliurarà la seua filla Carmina Andrés Lorente.

La seua obra també estarà present en les actuacions de l’artista de Vinaròs Esther amb el seu grup i en el cartell anunciador dels Premis Ovidi 2024, dissenyat per Cèsar Amiguet i basat en l’obra Coral romput (2005) de l’artista alcoià Antoni Miró (1944), molt amic d’Ovidi Montllor (Alcoi, 1942 – Barcelona, 1995).

GUARDONS HONORÍFICS

A més, L’Ham de Foc rebrà en Gandia el Premi a la Trajectòria Artística després d’una carrera que va iniciar-se en 1998 i en la qual publicaren tres discos. El grup de música tradicional (encara que difícil de classificar amb una etiqueta concreta), el va encapçalar dos músics molt coneguts a l’escena valenciana: Efrén López i Mara Aranda.

Al llarg dels nou anys de la seua trajectòria, enregistraren tres discos d’estudi cantant principalment en valencià, amb un estil influït per la música medieval i d’arrel popular, així com per influències de la Mediterrània oriental, música grega, turca i àrab, però també andalusina, occitana i sefardita.

Per la seua banda, Germà Alcayde ha sigut reconegut pel COM amb el Premi Suport a la Música en Valencià, després de portar a terme un treball “titànic” al capdavant del portal musicaenvalencia.es, que a més a més comptava amb l’altaveu de xarxes socials com X, Instagram, Facebook i Tiktok. Alcayde va començar fa prop de tretze anys esta tasca de difusió fins a convertir-se en “el portal de referència per a grups i públic”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.