11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Els republicans prenen el control del Senat dels EUA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El Partit Republicà ha aconseguit este dimarts el control de la Cambra alta del Congrés dels Estats Units en fer-se amb 51 escons, suficients per a tindre la majoria, després que la senadora per Nebraska Deb Fischer haja aconseguit la reelecció, una destacada victòria per a la formació roja, que arrabassa així el domini del Senat al Partit Demòcrata.

Fischer s’ha imposat esta nit al candidat independent Dan Osborn, mentre que altres dos republicans han aconseguit els escons de dos senadors demòcrates.

El candidat republicà per l’estat d’Ohio ha guanyat al seu rival, Sherrod Brown, que aspirava a obtindre la reelecció en les urnes, i el governador de Virgínia, Jim Justice, ocuparà l’escó que deixa vacant el senador independent, abans demòcrata, Joe Machin.

El líder de la minoria republicana al Senat dels Estats Units, Mitch McConnell, de 82 anys i en el càrrec des del 2007, va anunciar a principis d’enguany que es retiraria del càrrec després que acabara el seu mandat (en aquesta cita electoral), per la qual cosa es desconeix qui serà el pròxim líder de la majoria d’esta cambra.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.