Els republicans prenen el control del Senat dels EUA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El Partit Republicà ha aconseguit este dimarts el control de la Cambra alta del Congrés dels Estats Units en fer-se amb 51 escons, suficients per a tindre la majoria, després que la senadora per Nebraska Deb Fischer haja aconseguit la reelecció, una destacada victòria per a la formació roja, que arrabassa així el domini del Senat al Partit Demòcrata.

Fischer s’ha imposat esta nit al candidat independent Dan Osborn, mentre que altres dos republicans han aconseguit els escons de dos senadors demòcrates.

El candidat republicà per l’estat d’Ohio ha guanyat al seu rival, Sherrod Brown, que aspirava a obtindre la reelecció en les urnes, i el governador de Virgínia, Jim Justice, ocuparà l’escó que deixa vacant el senador independent, abans demòcrata, Joe Machin.

El líder de la minoria republicana al Senat dels Estats Units, Mitch McConnell, de 82 anys i en el càrrec des del 2007, va anunciar a principis d’enguany que es retiraria del càrrec després que acabara el seu mandat (en aquesta cita electoral), per la qual cosa es desconeix qui serà el pròxim líder de la majoria d’esta cambra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.