9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Els republicans prenen el control del Senat dels EUA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El Partit Republicà ha aconseguit este dimarts el control de la Cambra alta del Congrés dels Estats Units en fer-se amb 51 escons, suficients per a tindre la majoria, després que la senadora per Nebraska Deb Fischer haja aconseguit la reelecció, una destacada victòria per a la formació roja, que arrabassa així el domini del Senat al Partit Demòcrata.

Fischer s’ha imposat esta nit al candidat independent Dan Osborn, mentre que altres dos republicans han aconseguit els escons de dos senadors demòcrates.

El candidat republicà per l’estat d’Ohio ha guanyat al seu rival, Sherrod Brown, que aspirava a obtindre la reelecció en les urnes, i el governador de Virgínia, Jim Justice, ocuparà l’escó que deixa vacant el senador independent, abans demòcrata, Joe Machin.

El líder de la minoria republicana al Senat dels Estats Units, Mitch McConnell, de 82 anys i en el càrrec des del 2007, va anunciar a principis d’enguany que es retiraria del càrrec després que acabara el seu mandat (en aquesta cita electoral), per la qual cosa es desconeix qui serà el pròxim líder de la majoria d’esta cambra.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.