Els republicans prenen el control del Senat dels EUA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El Partit Republicà ha aconseguit este dimarts el control de la Cambra alta del Congrés dels Estats Units en fer-se amb 51 escons, suficients per a tindre la majoria, després que la senadora per Nebraska Deb Fischer haja aconseguit la reelecció, una destacada victòria per a la formació roja, que arrabassa així el domini del Senat al Partit Demòcrata.

Fischer s’ha imposat esta nit al candidat independent Dan Osborn, mentre que altres dos republicans han aconseguit els escons de dos senadors demòcrates.

El candidat republicà per l’estat d’Ohio ha guanyat al seu rival, Sherrod Brown, que aspirava a obtindre la reelecció en les urnes, i el governador de Virgínia, Jim Justice, ocuparà l’escó que deixa vacant el senador independent, abans demòcrata, Joe Machin.

El líder de la minoria republicana al Senat dels Estats Units, Mitch McConnell, de 82 anys i en el càrrec des del 2007, va anunciar a principis d’enguany que es retiraria del càrrec després que acabara el seu mandat (en aquesta cita electoral), per la qual cosa es desconeix qui serà el pròxim líder de la majoria d’esta cambra.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.