Els sindicats sanitaris es concentren este dilluns per a reclamar la jornada de 35 hores

Els sindicats sanitaris, amb l’excepció de CESM, es concentren este dilluns 27 de novembre enfront de la Conselleria de Sanitat per a exigir al conseller Marcià Gómez que complisca amb l’acord d’establir una jornada de 35 hores setmanals. Es tracta del pacte al qual es va arribar el passat 8 de març amb l’anterior conseller de Sanitat, Miquel Mínguez, però que Gómez considera “nul” al no tindre “ni tan sols consignació pressupostària”.

Els sindicats SATSE, CCOO, UGT, CSIF i Intersindical Valenciana han convocat la concentració que se celebra este dilluns enfront de la seu de la Conselleria de Sanitat al carrer Misser Mascó i que començarà a les 11.00 hores.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, sorprén que sí s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta.

Els sindicats recalquen que “es va arribar a un acord que millora les condicions de tot el personal i ara es tracta d’implantar-lo o millorar-lo, però no renegociar-lo. El signat és fruit d’una negociació intensa i és totalment vàlid”.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, “sorprén que sí que s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta”, ressalten.

“La distribució de la jornada de 35 hores de dilluns a divendres en el torn fix, és una mesura que el conseller pot posar en marxa sense modificar els pactes, perquè la llei li reconeix eixa competència”, exposen els sindicats i assenyalen que “el personal estava especialment il·lusionat amb moltes de les mesures perquè anaven a suposar una millora laboral que anava a repercutir en la seua conciliació professional i familiar i al seu torn, garantir una assistència de major qualitat”.

En esta línia, indiquen que deixar de costat els acords suposa estar de nou en una situació de desavantatge respecte a altres comunitats autònomes, que sí que tenen una jornada de 35 hores, entre altres millores laborals, i atrauen a més professionals. Estes organitzacions li recorden al conseller que ni les formes, perquè els mitjans de comunicació no són els fòrums de negociació amb els representants dels treballadors, ni el fons, demanar una renegociació durant la pròxima legislatura, d’una cosa pactada, signat i el desenvolupament de la qual s’iniciava durant el 2023, són els adequats. Per tant, exigixen una reunió immediata per a tractar este tema i així, evitar el conflicte. La concentració del dia 27 és la primera d’un calendari de mobilitzacions que, de no complir el signat, serà creixent. “No es descarta l’adopció d’altres mesures de pressió més contundents”, asseveren els sindicats.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.