Els sindicats sanitaris es concentren este dilluns per a reclamar la jornada de 35 hores

Els sindicats sanitaris, amb l’excepció de CESM, es concentren este dilluns 27 de novembre enfront de la Conselleria de Sanitat per a exigir al conseller Marcià Gómez que complisca amb l’acord d’establir una jornada de 35 hores setmanals. Es tracta del pacte al qual es va arribar el passat 8 de març amb l’anterior conseller de Sanitat, Miquel Mínguez, però que Gómez considera “nul” al no tindre “ni tan sols consignació pressupostària”.

Els sindicats SATSE, CCOO, UGT, CSIF i Intersindical Valenciana han convocat la concentració que se celebra este dilluns enfront de la seu de la Conselleria de Sanitat al carrer Misser Mascó i que començarà a les 11.00 hores.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, sorprén que sí s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta.

Els sindicats recalquen que “es va arribar a un acord que millora les condicions de tot el personal i ara es tracta d’implantar-lo o millorar-lo, però no renegociar-lo. El signat és fruit d’una negociació intensa i és totalment vàlid”.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, “sorprén que sí que s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta”, ressalten.

“La distribució de la jornada de 35 hores de dilluns a divendres en el torn fix, és una mesura que el conseller pot posar en marxa sense modificar els pactes, perquè la llei li reconeix eixa competència”, exposen els sindicats i assenyalen que “el personal estava especialment il·lusionat amb moltes de les mesures perquè anaven a suposar una millora laboral que anava a repercutir en la seua conciliació professional i familiar i al seu torn, garantir una assistència de major qualitat”.

En esta línia, indiquen que deixar de costat els acords suposa estar de nou en una situació de desavantatge respecte a altres comunitats autònomes, que sí que tenen una jornada de 35 hores, entre altres millores laborals, i atrauen a més professionals. Estes organitzacions li recorden al conseller que ni les formes, perquè els mitjans de comunicació no són els fòrums de negociació amb els representants dels treballadors, ni el fons, demanar una renegociació durant la pròxima legislatura, d’una cosa pactada, signat i el desenvolupament de la qual s’iniciava durant el 2023, són els adequats. Per tant, exigixen una reunió immediata per a tractar este tema i així, evitar el conflicte. La concentració del dia 27 és la primera d’un calendari de mobilitzacions que, de no complir el signat, serà creixent. “No es descarta l’adopció d’altres mesures de pressió més contundents”, asseveren els sindicats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.