Els sindicats sanitaris es concentren este dilluns per a reclamar la jornada de 35 hores

Els sindicats sanitaris, amb l’excepció de CESM, es concentren este dilluns 27 de novembre enfront de la Conselleria de Sanitat per a exigir al conseller Marcià Gómez que complisca amb l’acord d’establir una jornada de 35 hores setmanals. Es tracta del pacte al qual es va arribar el passat 8 de març amb l’anterior conseller de Sanitat, Miquel Mínguez, però que Gómez considera «nul» al no tindre «ni tan sols consignació pressupostària».

Els sindicats SATSE, CCOO, UGT, CSIF i Intersindical Valenciana han convocat la concentració que se celebra este dilluns enfront de la seu de la Conselleria de Sanitat al carrer Misser Mascó i que començarà a les 11.00 hores.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, sorprén que sí s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta.

Els sindicats recalquen que «es va arribar a un acord que millora les condicions de tot el personal i ara es tracta d’implantar-lo o millorar-lo, però no renegociar-lo. El signat és fruit d’una negociació intensa i és totalment vàlid».

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, «sorprén que sí que s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta», ressalten.

«La distribució de la jornada de 35 hores de dilluns a divendres en el torn fix, és una mesura que el conseller pot posar en marxa sense modificar els pactes, perquè la llei li reconeix eixa competència», exposen els sindicats i assenyalen que «el personal estava especialment il·lusionat amb moltes de les mesures perquè anaven a suposar una millora laboral que anava a repercutir en la seua conciliació professional i familiar i al seu torn, garantir una assistència de major qualitat».

En esta línia, indiquen que deixar de costat els acords suposa estar de nou en una situació de desavantatge respecte a altres comunitats autònomes, que sí que tenen una jornada de 35 hores, entre altres millores laborals, i atrauen a més professionals. Estes organitzacions li recorden al conseller que ni les formes, perquè els mitjans de comunicació no són els fòrums de negociació amb els representants dels treballadors, ni el fons, demanar una renegociació durant la pròxima legislatura, d’una cosa pactada, signat i el desenvolupament de la qual s’iniciava durant el 2023, són els adequats. Per tant, exigixen una reunió immediata per a tractar este tema i així, evitar el conflicte. La concentració del dia 27 és la primera d’un calendari de mobilitzacions que, de no complir el signat, serà creixent. «No es descarta l’adopció d’altres mesures de pressió més contundents», asseveren els sindicats.

Últimes notícies

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.