Els sindicats sanitaris es concentren este dilluns per a reclamar la jornada de 35 hores

Els sindicats sanitaris, amb l’excepció de CESM, es concentren este dilluns 27 de novembre enfront de la Conselleria de Sanitat per a exigir al conseller Marcià Gómez que complisca amb l’acord d’establir una jornada de 35 hores setmanals. Es tracta del pacte al qual es va arribar el passat 8 de març amb l’anterior conseller de Sanitat, Miquel Mínguez, però que Gómez considera “nul” al no tindre “ni tan sols consignació pressupostària”.

Els sindicats SATSE, CCOO, UGT, CSIF i Intersindical Valenciana han convocat la concentració que se celebra este dilluns enfront de la seu de la Conselleria de Sanitat al carrer Misser Mascó i que començarà a les 11.00 hores.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, sorprén que sí s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta.

Els sindicats recalquen que “es va arribar a un acord que millora les condicions de tot el personal i ara es tracta d’implantar-lo o millorar-lo, però no renegociar-lo. El signat és fruit d’una negociació intensa i és totalment vàlid”.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, “sorprén que sí que s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta”, ressalten.

“La distribució de la jornada de 35 hores de dilluns a divendres en el torn fix, és una mesura que el conseller pot posar en marxa sense modificar els pactes, perquè la llei li reconeix eixa competència”, exposen els sindicats i assenyalen que “el personal estava especialment il·lusionat amb moltes de les mesures perquè anaven a suposar una millora laboral que anava a repercutir en la seua conciliació professional i familiar i al seu torn, garantir una assistència de major qualitat”.

En esta línia, indiquen que deixar de costat els acords suposa estar de nou en una situació de desavantatge respecte a altres comunitats autònomes, que sí que tenen una jornada de 35 hores, entre altres millores laborals, i atrauen a més professionals. Estes organitzacions li recorden al conseller que ni les formes, perquè els mitjans de comunicació no són els fòrums de negociació amb els representants dels treballadors, ni el fons, demanar una renegociació durant la pròxima legislatura, d’una cosa pactada, signat i el desenvolupament de la qual s’iniciava durant el 2023, són els adequats. Per tant, exigixen una reunió immediata per a tractar este tema i així, evitar el conflicte. La concentració del dia 27 és la primera d’un calendari de mobilitzacions que, de no complir el signat, serà creixent. “No es descarta l’adopció d’altres mesures de pressió més contundents”, asseveren els sindicats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

Un professor de Cullera ha sigut detingut per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys i ha quedat en llibertat amb mesures cautelars mentres continua la investigació judicial.

Pérez Llorca defén prioritzar el finançament enfront del dia institucional de Les Corts

Juanfran Pérez Llorca contraposa la decisió de no celebrar el dia institucional de Les Corts el 25 d'abril amb la necessitat d'aconseguir més finançament per a la Comunitat Valenciana, que vincula a més servicis públics.

Catalá planteja reduir este estiu els festivals sorollosos a la Ciutat de les Arts i les Ciències

L'alcaldessa de València anticipa que este estiu es limitaran els festivals amb alta contaminació acústica a l'entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències i defén la ZAS de Russafa com un terme mitjà entre veïns i hostalers.

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.