16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez alerta d’un viatge dur i de la incòmoda pista d’Andorra

El tècnic del València Basket va advertir de la dificultat del dol a Andorra pel desplaçament, la incomoditat de la pista i el canvi d'entrenador rival. També va assenyalar el desgast després de l'Eurolliga i les molèsties de Matt Costello.

La Fiscalia manté 10 anys de presó per al presumpte patró d’una pastera amb quatre morts

La Fiscalia d'Alacant ha mantingut la petició de 10 anys de presó per a un home acusat de dirigir una pastera en la qual van morir quatre tripulants. L'acusat nega ser el patró i el juí ha quedat vist per a sentència.

Luis Vázquez amenaça al Vila-real en el Coliseum

El Getafe rep a un Vila-real que ha recuperat la victòria, amb Luis Vázquez en ratxa com a focus del perill. Marcelino aconseguix 200 partits entre baixes i un calendari atapeït.

Maig obrirà la final del Benidorm Fest 2026 i Tony Grox i LucyCalys la tancaran

La final del dissabte s'obrirà amb Maig i es tancarà amb Tony Grox i LucyCalys, amb els favorits concentrats al final. És la primera edició sense Eurovisió i amb nous premis.

L’Europeu d’atletisme València 2027 arranca amb la presentació del logo i focus en el llegat

L'organització de l'Europeu d'atletisme de 2027 a València va donar el tret d'eixida amb la seua identitat visual i un missatge comú: deixar un llegat durador. Autoritats i exatletas van destacar l'impuls a infraestructures, llicències i projecció internacional que portarà la cita en el Velòdrom Luis Puig.

Restablida la circulació en la Línia 1 de Metrovalencia entre Alberic i Castelló amb possibles retards

La Línia 1 ha quedat restablida este divendres després de diverses hores d'interrupció pel trencament d'una catenària entre Alberic i Castelló. Metrovalencia ha advertit de demores mentres es normalitza la freqüència.

Bernabé ha assegurat que el PSPV donaria suport a una ordenança abolicionista de prostitució a València i ha oferit un pacte a Catalá

La líder del PSPV a València ha proposat a l'alcaldessa un pacte per a aprovar una ordenança abolicionista que sancione a clients i a la terceria locativa i reforce la protecció a les dones, després de la denúncia veïnal de repunt en Velluters.

València barrarà en Falles tots els immobles i monuments protegits i reforçarà la vigilància

L'Ajuntament actualitzarà el protocol de protecció del patrimoni per a les Falles 2026: tancat preventiu, més control policial i restriccions al costat de béns històrics. Hi haurà neteja reforçada, plans per a contenidors i distàncies mínimes entorn de BIC i BRL.