Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.