Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

Ejemplo de shortcode con estilo
El pròxim 5 de maig, Elx serà el punt de trobada per a professionals del sector agroalimentari, amb un taller i una jornada sobre noves tecnologies en agricultura. La digitalització i l'ús d'IoT obren noves oportunitats en l'agricultura sostenible.

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.