12.9 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.