Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Últimes notícies

El problema de les llengües minoritzades també demana solució

Segons Gimenez les llengües i els problemes socials dominaran els programes polítics per a les eleccions generals

Metrovalencia arriba als 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15 % més que fa un any

Metrovalencia ha transportat 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15,10 % més que un any abans, i FGV ha sumat 10 milions d’usuaris entre València i Alacant. Les línies 3 i 5 de metro i la 4 de tramvia han sigut les més utilitzades.

Noves ajudes per a dones emprenedores rurals en el sector agrari valencià

Agricultura ha convocat una nova línia d’ajudes per a dones que impulsen projectes empresarials agraris o aqüícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de facilitar la seua posada en marxa i consolidació.

València reforça la protecció dels majors davant estafes i abusos econòmics

La Policia Local de València ha intensificat les accions preventives contra estafes i abusos econòmics a persones majors mitjançant el programa 'Ayudar a Prevenir'. El dispositiu inclou xarrades en centres municipals i recomanacions per a detectar signes d'abús en l'entorn més pròxim.

Les pluges torrencials es tornen més freqüents i els experts reclamen adaptar-hi ciutats i infraestructures

Les últimes pluges torrencials han deixat quatre morts, grans inundacions a l’est peninsular i més de 400.000 alumnes sense classe a la Comunitat Valenciana. Experts adverteixen que estos episodis seran cada vegada més freqüents i reclamen planificar el territori pensant en este risc.

Un nou sistema de la UPV detecta desinformació amb alt risc de fer-se viral

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’alerta primerenca, el DDVRI, que detecta quins continguts enganyosos tenen més risc de viralitzar-se i ajuda a prioritzar la faena dels equips de verificació.

Cau un grup criminal que havia robat en quasi 50 vivendes a la província de València

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en vivendes unifamiliars de diverses localitats valencianes i ha detingut quatre persones. El líder de l’organització ha ingressat de manera immediata en presó provisional.

Quatre actors valencians impulsen Dramaniacs per reivindicar el teatre valencià

Els actors Enrique Arce, Sergio Villanueva, Jaime Pujol i Jaime Linares han creat Dramaniacs, una companyia teatral que naix a València per defensar el talent escènic valencià i reconnectar amb l’essència del teatre.