Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Últimes notícies

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.