Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.