Mastodon
25.2 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

Emergències demana maxima prudència davant l’alerta taronja que es manté fins a la manana

La Generalitat manté activa l’alerta taronja per pluges i tempestes a la província de Castellon, l’interior sud de València i Alacant fins a la manana. Es demana maxima prudència en les carreteres i evitar zones inundables davant la possibilitat de ruixats molt intensos però de tala duracion, capaces de provocar acumulacions puntuals d’aigua, basses en calçada i reduccion brusca de la visibilitat. Com a mesura preventiva, s’ha declarat la Situacion 1 del Pla Especial d’Inundacions en tota la Comunitat, la qual cosa reforça la coordinacion entre administracions i el seguiment de punts sensibles.

L’episodi ha mostrat un comportament canviant. Encara que inicialment s’esperava major impacte en el nord de Castellon, les bandes de precipitacion es van desplaçar cap a Cataluna i, de nou, han començat a entrar pel nord castellonenc, per la qual cosa s’insistix en la necessitat de atencion contínua a la evolucion dels avisos de Aemet.

Balanç d’incidències

Entre les 12.00 i les 19.00 es van registrar 76 incidents, que van generar 113 anomenades al servici d’emergències. Els consorcis de bombers van realitzar 44 servicis a la província d’Alacant i al voltant d’una vintena a València, sense actuacions en Castellon fins a eixe moment. No s’han comunicat dona’ns personals de rellevància: el unico incident ressenyable va ser una persona ferida lleu, amb rasgunos, en el municipi alacantí de Cox després del despreniment d’una teulada.

Les comarques mes afectades han sigut la Vega Baixa, la Vall d’Albaida, la Ribera Alta i la Safor. Els principals problemes han estat vinculats a caidas de arboles, especialment en la zona d’Orihuela, que han afectat algunes carreteres. A Alzira, un arbol cayo sobre un autobus escolar sense que es registraren ferits entre els ocupants. Estes incidències es relacionen amb ratxes de vent i sòls ablanits, que afavorixen enfonsaments i obstaculos en vies, ademas de tolls i frenades imprevistes.

Classes suspeses i seguiment

La Conselleria de Educacion ha informat de la suspension de classes en mes d’una desena de municipis de la província d’Alacant: el Campello, Cox, Elx, Alacant, Redovan, Sant Vicent del Raspeig, Callosa del Segura, Sant Joan, Albatera, Rafal, Santa Pola, Almoradi, Granja de Rocamora, Crevillent i Benejuzar, ademas de la Universitat Miguel Hernandez d’Elx. La mesura busca reduir desplaçaments en hores punta i minimitzar riscos en accessos als centres.

Les recomanacions als centres educatius establixen que, si un edifici es troba en zona inundable, procedisca el tancament; en cas contrari, limitar l’activitat a l’interior. Les autoritats mantendran una vigilància especial a les comarques de la Safor, la Marina i la Vega Baixa, i prestaren atencion a la pluja que entra pel nord de Castellon. S’ha acordat un seguiment estret amb una reunion tecnica a les 22.00, quan s’actualitzen els indicadors de Aemet, i una altra a les 09.30 de la manana per a revisar dispositius i coordinacion. En paral·lel, es reitera a la ciudadania la conveniència d’extremar la prudència al volant i evitar zones inundables mentres dure l’episodi.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA acusen a Maribel Vilaplana de ser còmplice de la mentida

L'associació de víctimes del 29-O retrau a la periodista la seua carta sobre el menjar amb Mazón el dia de la DANA i demana que aclarisca horaris i comunicacions. En una reunió amb el Consell, les famílies reclamen mesures davant noves pluges i subratllen que la gestió d'emergències correspon als responsables polítics.

Pluges i vent activen 18 intervencions de bombers a Alacant i forcen suspensions en diversos municipis

El Consorci Provincial de Bombers manté 18 intervencions obertes pel temporal, amb la majoria d'incidències a la Vega Baixa. Alacant, Elx, El Campello i Cox suspenen les classes per prevenció.

El vent provoca la caiguda d’un arbre sobre un autobús escolar a Alzira, sense ferits

Ratxes de vent a la província de València han generat múltiples incidències des de les 17.00. A Alzira, un arbre va caure sobre un autobús escolar sense causar ferits.

La FFCV reobrirà el dimecres el camp de Benetússer, un dels més danyats per la dana

La FFCV reobri este dimecres el Camp Municipal de Benetússer amb un acte a les 18.00 després d'una inversió de 335.000 euros i reconeixements dins del Pla DANA.

Emergències activa la Situació 1 del Pla Especial d’Inundacions en tota la Comunitat Valenciana

La Generalitat activa la Situació 1 del Pla Especial d'Inundacions davant pluges i tempestes. Aemet preveu fins a 60 l/m² en una hora i graníssol gran.

Aemet manté l’avís taronja per pluges intenses en el nord de Castelló

Aemet manté l'avís taronja per pluges amb fins a 60 l/m² en una hora en el nord de Castelló i estén els avisos al sud de València i Alacant el dimarts.

La Guàrdia Civil obri diligències per l’altercat a Moncada amb un regidor

La Guàrdia Civil investiga possibles desordes públics ocorreguts en les festes de Moncada després d'un enfrontament amb el regidor Martín Pérez Aranda. L'edil demana disculpes mentres el PP exigix la seua dimissió i anuncia que traslladarà els fets a la Fiscalia.

Els 4.000 alumnes de Paiporta afectats per la dana tornen amb normalitat a les aules

Sis col·legis i dos instituts reobrin a ple rendiment i marquen la recuperació després de la dana. Només el CEIP L'Horta continua en aules prefabricades durant la transició.