Entesa Govern-sindicats per pujar l’SMI als 1.000 euros mensuals

El salari mínim interprofessional (SMI) arribarà als 1.000 euros al mes, és a dir 14.000 euros anuals repartits en 14 pagues, després que el Govern espanyol i els líders dels principals sindicats hagen arribat a un acord per a pujar-lo en 35 euros mensuals.

El pacte ho han anunciat aquest dilluns la ministra de Treball, Yolanda Díaz, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo; i tindrà caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Fins ara els sous mínims que es percebien estaven en els 965 euros al mes i aquest nou augment suposa una pujada del 3,6%, i un 30% des que el Govern de coalició és a La Moncloa fa quatre anys.

L’increment també afecta els treballadors temporers que no treballen per a una mateixa empresa en 120 dies, que percebran 47,36 euros per jornada, i les empleades de la llar externes a temps parcial, que guanyaran 7,82 euros per hora. Segons ha detallat Sordo, més d’1,8 milions de treballadors es veuran beneficiats d’aquest acord, en especial dones i joves de 16 a 24 anys.

De l’entesa s’ha quedat fora la patronal i, tot i això, Díaz ha mostrat la seua predisposició a què quan finalitze la legislatura l’SMI espanyol s’aprope al 60% del salari mitjà com mana la carta social europea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.