Entesa Govern-sindicats per pujar l’SMI als 1.000 euros mensuals

El salari mínim interprofessional (SMI) arribarà als 1.000 euros al mes, és a dir 14.000 euros anuals repartits en 14 pagues, després que el Govern espanyol i els líders dels principals sindicats hagen arribat a un acord per a pujar-lo en 35 euros mensuals.

El pacte ho han anunciat aquest dilluns la ministra de Treball, Yolanda Díaz, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo; i tindrà caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Fins ara els sous mínims que es percebien estaven en els 965 euros al mes i aquest nou augment suposa una pujada del 3,6%, i un 30% des que el Govern de coalició és a La Moncloa fa quatre anys.

L’increment també afecta els treballadors temporers que no treballen per a una mateixa empresa en 120 dies, que percebran 47,36 euros per jornada, i les empleades de la llar externes a temps parcial, que guanyaran 7,82 euros per hora. Segons ha detallat Sordo, més d’1,8 milions de treballadors es veuran beneficiats d’aquest acord, en especial dones i joves de 16 a 24 anys.

De l’entesa s’ha quedat fora la patronal i, tot i això, Díaz ha mostrat la seua predisposició a què quan finalitze la legislatura l’SMI espanyol s’aprope al 60% del salari mitjà com mana la carta social europea.

Últimes notícies

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.