11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Entesa Govern-sindicats per pujar l’SMI als 1.000 euros mensuals

El salari mínim interprofessional (SMI) arribarà als 1.000 euros al mes, és a dir 14.000 euros anuals repartits en 14 pagues, després que el Govern espanyol i els líders dels principals sindicats hagen arribat a un acord per a pujar-lo en 35 euros mensuals.

El pacte ho han anunciat aquest dilluns la ministra de Treball, Yolanda Díaz, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo; i tindrà caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Fins ara els sous mínims que es percebien estaven en els 965 euros al mes i aquest nou augment suposa una pujada del 3,6%, i un 30% des que el Govern de coalició és a La Moncloa fa quatre anys.

L’increment també afecta els treballadors temporers que no treballen per a una mateixa empresa en 120 dies, que percebran 47,36 euros per jornada, i les empleades de la llar externes a temps parcial, que guanyaran 7,82 euros per hora. Segons ha detallat Sordo, més d’1,8 milions de treballadors es veuran beneficiats d’aquest acord, en especial dones i joves de 16 a 24 anys.

De l’entesa s’ha quedat fora la patronal i, tot i això, Díaz ha mostrat la seua predisposició a què quan finalitze la legislatura l’SMI espanyol s’aprope al 60% del salari mitjà com mana la carta social europea.

Últimes notícies

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.