19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Últimes notícies

El PSPV redobla la seua aposta per Diana Morant malgrat el mal resultat del PSOE a Aragó

El síndic socialista José Muñoz ha assegurat que el PSPV manté i redobla l'aposta per la ministra com a futura candidata a la Generalitat i ha criticat al PP per donar espai a Vox

Sanitat confirma 16 casos de pallola en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Salut Pública ha declarat un brot laboral amb 28 casos sospitosos: 16 confirmats, 3 negatius i 9 en estudi. S'han activat aïllament, vacunació i ús de màscares.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 i en ruta al Cecopi a les 20.00 el 29-O

Un escorta que va treballar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024 ha declarat que va arribar al Palau sobre les 19.50 i va partir cap al Cecopi entorn de les 20.00. El seu relat fixa la cronologia que examina la jutgessa sobre la gestió de la DANA.

Una jutgessa de Paterna pren declaració a la neta d’un regidor afusellat en 1939

La titular del Jutjat d'Instrucció 5 de Paterna ha interrogat a Carolina Martínez per la denúncia d'assassinat i desaparició forçada del seu avi, afusellat en 1939. La investigació podria derivar en una reparació moral a l'empara de la Llei de Memòria Democràtica.

Benavent es desdiu en el cas Imelsa i al·lega que va declarar ‘fumat’

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, es va retractar en el juí de la peça E en afirmar que no estava en condicions i que va manipular gravacions. Tres empresaris van negar irregularitats.

Reubiquen a 342 alumnes de Els Germanells a Rafelbunyol per clivelles fins a final de curs

La detecció de clivelles en un edifici del CEIP Els Germanells ha portat a reubicar a 342 alumnes en centres pròxims de Rafelbunyol fins a final de curs. Les classes es reprendran en les noves seus el 16 de febrer mentres s'investiguen les causes.

Renfe xifra en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana

Renfe ha xifrat en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana en el torn de demà del primer de tres dies d'aturs. En Rodalia ha circulat el 88% dels trens i es preveu que entre València i Madrid circulen 22 d'alta velocitat i entre Alacant i Madrid, 17; els sindicats parlen d'un seguiment major i de servicis mínims elevats

Presó sense fiança per a un dels dos detinguts pel segrest d’una parella a Corbera (València)

L'òrgan en funcions de guàrdia de Xàtiva ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un dels arrestats pel segrest d'una parella a Corbera. El segon ha quedat en llibertat amb allunyament de 300 metres i prohibició de contacte.