UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Últimes notícies

Últims respirs d’estiu a la Comunitat Valenciana: estabilitat i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana enceta la setmana que dona pas a la tardor amb oratge estable, cels poc nuvolosos, màximes en ascens i vent fluix, una situació que Aemet preveu que es repetisca dimarts.

Detingut a Alacant per la mort violenta de la seua parella a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d'Alacant un home acusat de matar la seua parella, una dona de 34 anys, el dissabte passat a Leganés. El pare de la víctima va trobar el cos amb signes de violència en el domicili.

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.