UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.