UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Últimes notícies

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.

València Basket es juga el factor pista i Gran Canària la salvació en el Roig Arena

València Basket rep a Dreamland Gran Canària en un dol decisiu: els locals apuren les seues opcions de ser segons i els canaris es juguen la permanència en la acb.

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.

L’ONU posa en marxa un laboratori per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial

El nou Laboratori de Governança de la IA per a la Humanitat de l'ONU, amb seu a Quart de Poblet, naix per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial i contribuir a fixar regles i marcs reguladors a nivell internacional.

Pedro Martínez crida a la unitat del València Basket després de la garrotada europea

Pedro Martínez demana a l'afició del València Basket no caure en el descoratjament després de la derrota en la Final Four de l'Eurolliga i encadenar tres ensopegades en l'ACB, i reclama afrontar junts el tram final de la temporada.

Barcala evita aclarir si acudirà a la comissió que investiga les vivendes públiques a Alacant

Luis Barcala esquiva en el ple d'Alacant les preguntes de l'oposició sobre la seua assistència a la comissió que investiga les adjudicacions de vivendes públiques i sobre la seua reunió amb Francisco Ordiñana.

El Llevant oficialitza l’eixida de Morals, llegenda del club granota

El Llevant confirma la marxa de José Luis Morales, màxim golejador i jugador amb més partits del club en el futbol professional, i prepara un comiat especial al costat del capità.