UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.