7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

UGT rebutja la proposta de Ford a Almussafes per al nou ERE i reclama les “mateixes condicions” que els anteriors

L’Assemblea d’UGT-Ford rebutja la proposta de l’empresa per a un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) a la fàbrica d’Almussafes i proposa negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que els anteriors.

Així es desprén de la proposta aprovada per unanimitat en l’assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte pel sindicat, que defensarà dilluns que ve dia 17 en la reunió de negociació del ERE davant la direcció de la factoria.

Aquesta reunió s’ha convocat després que aquest dimecres l’executiva de la fàbrica de Ford a Almussafes traslladara als sindicats que el nou ERE afectarà 1.622 treballadors. L’actual plantilla la componen 4.800. Dels acomiadaments que es preveuen, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació en 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

En aquest sentit, l’organització sindical ha acordat oposar-se a la proposta d’acomiadaments amb preferència de recontractació i tractar de negociar un ERE que “garantisca les mateixes condicions” que l’expedient que es va tancar a l’abril de 2023, en el qual 1.124 empleats van deixar la factoria valenciana a través de plans de prejubilacions i un programa d’eixides incentivades.

El sindicat també ha reclamat negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) mecanisme XARXA o, com a alternativa, un pla amb “garanties similars”, al mateix temps que ha pactat que, “en qualsevol cas, el complement salarial haurà de garantir fins al 90% del salari”.

UGT-Ford ha acordat que en la pròxima reunió amb la directiva de la fàbrica sol·licitarà que es reprenguen les convocatòries dels Plans de Desenvolupament de Carrera, així com un compromís per a reunir la comissió de l’Observatori per a l’Electrificació, amb l’objectiu de “analitzar amb antelació qualsevol mesura que s’estimara necessària per qualsevol de les parts”.

EXPLICACIONS DE FORD DESPRÉS DEL COMUNICAT DEL DIMECRES

Després de la reunió del passat dimecres, la multinacional va relatar que “en la planta existeix actualment un excedent de personal d’al voltant de 1.600 empleats”. “D’aquests 1.600 empleats, s’estima que aproximadament 600 són estructurals, mentre que es podria negociar una solució de transició per a altres 1.000, fins que comence la producció del nou vehicle”, va exposar l’empresa en un comunicat.

Així, Ford va assegurar que està “compromés a treballar constructivament amb la representació legal dels treballadors i els governs nacional i regional per a trobar totes les oportunitats possibles per a reduir l’impacte en els empleats de Ford, les seues famílies i la comunitat local”.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERE no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar el nou vehicle multienergia. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.