Famílies nombroses, monoparentals i de rendes baixes tindran prioritat per escollir centre al nou districte únic escolar

El president de la Generalitat Carlos Mazón ha anunciat que este dimarts s’aprova la llei de la “llibertat educativa” una modificació per la qual segons ha assegurat “les famílies podran tindre la llibertat d’escollir on volen que estudien els seus fills a tota la Comunitat Valenciana”. Dit altrament torna, el districte únic. Això suposarà que varien els criteris de baremació. De fet, el president de la Generalitat ha incidit que “es prioritzaran a l’elecció, a les famílies nombroses les famílies monoparentals i aquelles amb rendes baixes«.

D’altra banda, es permetrà a cada centre educatiu la potestat de poder escollir el punt addicional, que també permet l’adjudicació final de plaça. De la mateixa manera, els que ja treballen en estos centres també tindran prioritat a l’hora d’escollir, on volen que estudien els seus fills.

La mesura que ja es va anunciar el passat desembre es començarà a aplicar durant l’admissió del pròxim curs 2024 2025.

L’anunci del qual Mazón s’ha sentit “orgullós” apel·lant a la recuperació d’esta llibertat de les famílies no convenç tot el sector educatiu de fet algunes federacions d’associacions de mares i pares tornen a qüestionar que la solució no acabe generant novament el que anomenen “guetos”. Atés que, segons la seua opinió, la mesura que atorga un punt a elecció dels centres temen que genere que siguen els col·legis els que puguen tractar de seleccionar l’alumnat i per tant, segons continuen algunes associacions de famílies, generar una possible discriminació.

Què es puntuarà per donar prioritat?

En general, quant a les modificacions a la baremació del criteri d’admissió. Així, s’incrementa la puntuació assignada a la Renda en funció de les circumstàncies econòmiques de la unitat familiar, per donar prioritat a les famílies d’entorns més desafavorits. En el cas de les rendes més baixes es passa de 3,5 punts a 7 i en el cas que una persona n’acredite la condició com a destinatària de la renda valenciana d’inclusió es passa de 4 a 7 punts. 

Així mateix, es reforcen les mesures de foment de la natalitat, aplicant-ne una major puntuació a les famílies nombroses i monoparentals, passant de 5 a 7 punts. També s’incrementa la puntauació assignada als treballadors de l’alumnat del centre docent de 5 a 7 punts per afavorir la conciliació familiar i laboral.

Últimes notícies

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.

Els hotels de la Comunitat Valenciana s’ompliran fins al 92 % en agost

La patronal Hosbec preveu una ocupació hotelera del 92 % en agost a la Comunitat Valenciana, lleugerament per damunt de 2025, amb forts increments de preu i d’ingressos per habitació i un pes creixent del turisme internacional.