Famílies nombroses, monoparentals i de rendes baixes tindran prioritat per escollir centre al nou districte únic escolar

El president de la Generalitat Carlos Mazón ha anunciat que este dimarts s’aprova la llei de la “llibertat educativa” una modificació per la qual segons ha assegurat “les famílies podran tindre la llibertat d’escollir on volen que estudien els seus fills a tota la Comunitat Valenciana”. Dit altrament torna, el districte únic. Això suposarà que varien els criteris de baremació. De fet, el president de la Generalitat ha incidit que “es prioritzaran a l’elecció, a les famílies nombroses les famílies monoparentals i aquelles amb rendes baixes«.

D’altra banda, es permetrà a cada centre educatiu la potestat de poder escollir el punt addicional, que també permet l’adjudicació final de plaça. De la mateixa manera, els que ja treballen en estos centres també tindran prioritat a l’hora d’escollir, on volen que estudien els seus fills.

La mesura que ja es va anunciar el passat desembre es començarà a aplicar durant l’admissió del pròxim curs 2024 2025.

L’anunci del qual Mazón s’ha sentit “orgullós” apel·lant a la recuperació d’esta llibertat de les famílies no convenç tot el sector educatiu de fet algunes federacions d’associacions de mares i pares tornen a qüestionar que la solució no acabe generant novament el que anomenen “guetos”. Atés que, segons la seua opinió, la mesura que atorga un punt a elecció dels centres temen que genere que siguen els col·legis els que puguen tractar de seleccionar l’alumnat i per tant, segons continuen algunes associacions de famílies, generar una possible discriminació.

Què es puntuarà per donar prioritat?

En general, quant a les modificacions a la baremació del criteri d’admissió. Així, s’incrementa la puntuació assignada a la Renda en funció de les circumstàncies econòmiques de la unitat familiar, per donar prioritat a les famílies d’entorns més desafavorits. En el cas de les rendes més baixes es passa de 3,5 punts a 7 i en el cas que una persona n’acredite la condició com a destinatària de la renda valenciana d’inclusió es passa de 4 a 7 punts. 

Així mateix, es reforcen les mesures de foment de la natalitat, aplicant-ne una major puntuació a les famílies nombroses i monoparentals, passant de 5 a 7 punts. També s’incrementa la puntauació assignada als treballadors de l’alumnat del centre docent de 5 a 7 punts per afavorir la conciliació familiar i laboral.

Últimes notícies

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.