9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

Famílies nombroses, monoparentals i de rendes baixes tindran prioritat per escollir centre al nou districte únic escolar

El president de la Generalitat Carlos Mazón ha anunciat que este dimarts s’aprova la llei de la “llibertat educativa” una modificació per la qual segons ha assegurat “les famílies podran tindre la llibertat d’escollir on volen que estudien els seus fills a tota la Comunitat Valenciana”. Dit altrament torna, el districte únic. Això suposarà que varien els criteris de baremació. De fet, el president de la Generalitat ha incidit que “es prioritzaran a l’elecció, a les famílies nombroses les famílies monoparentals i aquelles amb rendes baixes“.

D’altra banda, es permetrà a cada centre educatiu la potestat de poder escollir el punt addicional, que també permet l’adjudicació final de plaça. De la mateixa manera, els que ja treballen en estos centres també tindran prioritat a l’hora d’escollir, on volen que estudien els seus fills.

La mesura que ja es va anunciar el passat desembre es començarà a aplicar durant l’admissió del pròxim curs 2024 2025.

L’anunci del qual Mazón s’ha sentit “orgullós” apel·lant a la recuperació d’esta llibertat de les famílies no convenç tot el sector educatiu de fet algunes federacions d’associacions de mares i pares tornen a qüestionar que la solució no acabe generant novament el que anomenen “guetos”. Atés que, segons la seua opinió, la mesura que atorga un punt a elecció dels centres temen que genere que siguen els col·legis els que puguen tractar de seleccionar l’alumnat i per tant, segons continuen algunes associacions de famílies, generar una possible discriminació.

Què es puntuarà per donar prioritat?

En general, quant a les modificacions a la baremació del criteri d’admissió. Així, s’incrementa la puntuació assignada a la Renda en funció de les circumstàncies econòmiques de la unitat familiar, per donar prioritat a les famílies d’entorns més desafavorits. En el cas de les rendes més baixes es passa de 3,5 punts a 7 i en el cas que una persona n’acredite la condició com a destinatària de la renda valenciana d’inclusió es passa de 4 a 7 punts. 

Així mateix, es reforcen les mesures de foment de la natalitat, aplicant-ne una major puntuació a les famílies nombroses i monoparentals, passant de 5 a 7 punts. També s’incrementa la puntauació assignada als treballadors de l’alumnat del centre docent de 5 a 7 punts per afavorir la conciliació familiar i laboral.

Últimes notícies

L’església dels Sants Joans de València recupera la seua esplendor i els frescos de Palomino

L'església dels Sants Joans ha recuperat la seua lluentor després de cinc anys d'obres que han consolidat l'estructura i retornat la pintura mural d'Antonio Palomino. El temple es prepara per a la seua reobertura i torna a integrar-se en el triangle històric al costat de la Llotja i el Mercat Central.

Pastor (PP) ha assegurat que ningú parla mal de Pérez Llorca i que això trenca a l’oposició

El síndic del PP ha defés en Les Corts la figura de Juanfran Pérez Llorca i ha reivindicat un acord tranquil i transparent, mentres arremetia contra l'oposició.

Vox celebra els compromisos de Pérez Llorca en immigració i aigua però exigix anar més enllà

Vox ha valorat les promeses del candidat del PP sobre immigració i obres hídriques, però ha condicionat el seu suport a noves mesures en seguretat, energia i fiscalitat. El partit s'ha desmarcat de la reforma del finançament i ha defés mantindre la retallada a l'AVL.

Condemnen a 5 anys a un avi per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys de presó a un home de 83 anys per agredir sexualment a la seua neta entre 2009 i 2015. La pena inclou 15.000 euros d'indemnització, allunyament i veto per a treballar amb menors.

El 40% d’Espanya està en procés de desertificació, segons el primer atles del territori

El primer atles de la desertificació confirma que l'activitat humana impulsa l'avanç del fenomen i localitza les àrees més afectades. L'estudi busca orientar decisions públiques amb mapes i dades comparables.

Abascal obri la porta a fer costat a Pérez Llorca si el seu discurs confirma el rebuig al pacte verd i migratori

Abascal ha indicat que Vox recolzarà la investidura de Juanfran Pérez Llorca si, després de llegir íntegrament el seu discurs, es confirmen les línies que ja ha vist. Cita el rebuig al pacte verd i al migratori, la rebaixa fiscal i la retallada de 'subvencions ideològiques' com a claus.

Sarabia elogia a Bordalás i perfila un Elx-Getafe de dols i segones jugades

El tècnic de l'Elx va destacar el mèrit de Bordalás i va anticipar un xoc dur davant el Getafe, amb focus en segones jugades i màxima atenció al tram final.

Baldoví titlla a Pérez Llorca de regent provisional i diu que ha aprovat l’examen de Vox

El síndic de Compromís ha acusat el candidat del PP d'alinear-se amb Vox i de sostindre's només per a conservar el poder. Ha reclamat eleccions i ha detallat propostes pròpies.