Famílies nombroses, monoparentals i de rendes baixes tindran prioritat per escollir centre al nou districte únic escolar

El president de la Generalitat Carlos Mazón ha anunciat que este dimarts s’aprova la llei de la “llibertat educativa” una modificació per la qual segons ha assegurat “les famílies podran tindre la llibertat d’escollir on volen que estudien els seus fills a tota la Comunitat Valenciana”. Dit altrament torna, el districte únic. Això suposarà que varien els criteris de baremació. De fet, el president de la Generalitat ha incidit que “es prioritzaran a l’elecció, a les famílies nombroses les famílies monoparentals i aquelles amb rendes baixes«.

D’altra banda, es permetrà a cada centre educatiu la potestat de poder escollir el punt addicional, que també permet l’adjudicació final de plaça. De la mateixa manera, els que ja treballen en estos centres també tindran prioritat a l’hora d’escollir, on volen que estudien els seus fills.

La mesura que ja es va anunciar el passat desembre es començarà a aplicar durant l’admissió del pròxim curs 2024 2025.

L’anunci del qual Mazón s’ha sentit “orgullós” apel·lant a la recuperació d’esta llibertat de les famílies no convenç tot el sector educatiu de fet algunes federacions d’associacions de mares i pares tornen a qüestionar que la solució no acabe generant novament el que anomenen “guetos”. Atés que, segons la seua opinió, la mesura que atorga un punt a elecció dels centres temen que genere que siguen els col·legis els que puguen tractar de seleccionar l’alumnat i per tant, segons continuen algunes associacions de famílies, generar una possible discriminació.

Què es puntuarà per donar prioritat?

En general, quant a les modificacions a la baremació del criteri d’admissió. Així, s’incrementa la puntuació assignada a la Renda en funció de les circumstàncies econòmiques de la unitat familiar, per donar prioritat a les famílies d’entorns més desafavorits. En el cas de les rendes més baixes es passa de 3,5 punts a 7 i en el cas que una persona n’acredite la condició com a destinatària de la renda valenciana d’inclusió es passa de 4 a 7 punts. 

Així mateix, es reforcen les mesures de foment de la natalitat, aplicant-ne una major puntuació a les famílies nombroses i monoparentals, passant de 5 a 7 punts. També s’incrementa la puntauació assignada als treballadors de l’alumnat del centre docent de 5 a 7 punts per afavorir la conciliació familiar i laboral.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.