Famílies nombroses, monoparentals i de rendes baixes tindran prioritat per escollir centre al nou districte únic escolar

El president de la Generalitat Carlos Mazón ha anunciat que este dimarts s’aprova la llei de la “llibertat educativa” una modificació per la qual segons ha assegurat “les famílies podran tindre la llibertat d’escollir on volen que estudien els seus fills a tota la Comunitat Valenciana”. Dit altrament torna, el districte únic. Això suposarà que varien els criteris de baremació. De fet, el president de la Generalitat ha incidit que “es prioritzaran a l’elecció, a les famílies nombroses les famílies monoparentals i aquelles amb rendes baixes«.

D’altra banda, es permetrà a cada centre educatiu la potestat de poder escollir el punt addicional, que també permet l’adjudicació final de plaça. De la mateixa manera, els que ja treballen en estos centres també tindran prioritat a l’hora d’escollir, on volen que estudien els seus fills.

La mesura que ja es va anunciar el passat desembre es començarà a aplicar durant l’admissió del pròxim curs 2024 2025.

L’anunci del qual Mazón s’ha sentit “orgullós” apel·lant a la recuperació d’esta llibertat de les famílies no convenç tot el sector educatiu de fet algunes federacions d’associacions de mares i pares tornen a qüestionar que la solució no acabe generant novament el que anomenen “guetos”. Atés que, segons la seua opinió, la mesura que atorga un punt a elecció dels centres temen que genere que siguen els col·legis els que puguen tractar de seleccionar l’alumnat i per tant, segons continuen algunes associacions de famílies, generar una possible discriminació.

Què es puntuarà per donar prioritat?

En general, quant a les modificacions a la baremació del criteri d’admissió. Així, s’incrementa la puntuació assignada a la Renda en funció de les circumstàncies econòmiques de la unitat familiar, per donar prioritat a les famílies d’entorns més desafavorits. En el cas de les rendes més baixes es passa de 3,5 punts a 7 i en el cas que una persona n’acredite la condició com a destinatària de la renda valenciana d’inclusió es passa de 4 a 7 punts. 

Així mateix, es reforcen les mesures de foment de la natalitat, aplicant-ne una major puntuació a les famílies nombroses i monoparentals, passant de 5 a 7 punts. També s’incrementa la puntauació assignada als treballadors de l’alumnat del centre docent de 5 a 7 punts per afavorir la conciliació familiar i laboral.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.