Espanya enviarà demà dos avions de l’Exèrcit per a evacuar a uns 350 espanyols que volen eixir de Líban

Exteriors demana als espanyols amb dificultats per a abandonar el país que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha confirmat que Espanya té tot preparat per a manar este dijous dos avions de l’Exèrcit de l’Aire en direcció a Beirut per a evacuar a prop de 350 espanyols que volen eixir de Líban després de l’escalada del conflicte amb Israel.

Així ho ha anunciat la titular de Defensa en una entrevista en ‘Espejo Público’ d’Antena 3, recollida per Europa Press, en la qual ha detallat que l’operació d’evacuació està llesta i que hi ha prop de 350 ciutadans espanyols a Líban, d’entre els més de 1000 inscrits com a residents en el país, que han comunicat la seua voluntat de ser repatriats a Espanya,

L’èxit de l’operació dependrà, segons Robles, de «la situació en els espais aeris» en este país, ja que en este moment s’ha suspès el trànsit de vols en alguns d’ells a causa dels recents bombardejos d’Israel a Líban i al llançament de míssils d’Iran a l’Estat Hebreu la passada nit.

«Està tot preparat i les previsions són que si demà hi ha una disponibilitat en l’espai aeri, isquen (cap a Beirut) dos avions de l’Exèrcit de l’Aire», ha afegit, detallant que la seua cartera està treballant de manera conjunta amb el Ministeri d’Assumptes exteriors, dirigit per José Manuel Albares, per a comunicar-se amb els 350 espanyols que volen eixir de Líban.

Robles ha reivindicat que «mai Espanya ni el Govern» ha abandonat «a cap ciutadà espanyol», recordant que va fer el propi a Afganistan, a Níger o Sudan, i que l’Executiu té la voluntat de repetir-ho a Líban. «Els avions espanyols estan preparats, les dotacions estan preparades i, com sempre, amb la màxima professionalitat amb la qual ho fa l’Exèrcit de l’Aire i l’Espai», ha resolt.

ELS ESPANYOLS HAN DE CONTACTAR AMB L’AMBAIXADA

Al fil, Exteriors ha demanat als espanyols presents a Líban amb dificultats per a abandonar el país per rutes comercials que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut escrivint un correu a ‘emb.beirut.repatriacion@maec.es’ o al telèfon habilitat les 24 hores del dia, (+34) 910001249.

A més, ha habilitat amb caràcter excepcional cinc noves línies d’atenció telefònica per a mantenir actualitzats les dades de contacte per a quan es duga a terme l’operació de repatriació: +96181599880; +96181599881; +96181599886; +96181571066 i +96179155016.

Exteriors ja havia sol·licitat de manera reiterada als espanyols que es troben a Líban, especialment als estan de trànsit per turisme o treball, que abandonaren el país al més prompte possible per les rutes comercials encara obertes. També va detallar que hi havia un pla d’evacuació preparat per als espanyols residents que seria activat quan consideraren necessari.

Últimes notícies

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.