Espanya enviarà demà dos avions de l’Exèrcit per a evacuar a uns 350 espanyols que volen eixir de Líban

Exteriors demana als espanyols amb dificultats per a abandonar el país que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha confirmat que Espanya té tot preparat per a manar este dijous dos avions de l’Exèrcit de l’Aire en direcció a Beirut per a evacuar a prop de 350 espanyols que volen eixir de Líban després de l’escalada del conflicte amb Israel.

Així ho ha anunciat la titular de Defensa en una entrevista en ‘Espejo Público’ d’Antena 3, recollida per Europa Press, en la qual ha detallat que l’operació d’evacuació està llesta i que hi ha prop de 350 ciutadans espanyols a Líban, d’entre els més de 1000 inscrits com a residents en el país, que han comunicat la seua voluntat de ser repatriats a Espanya,

L’èxit de l’operació dependrà, segons Robles, de «la situació en els espais aeris» en este país, ja que en este moment s’ha suspès el trànsit de vols en alguns d’ells a causa dels recents bombardejos d’Israel a Líban i al llançament de míssils d’Iran a l’Estat Hebreu la passada nit.

«Està tot preparat i les previsions són que si demà hi ha una disponibilitat en l’espai aeri, isquen (cap a Beirut) dos avions de l’Exèrcit de l’Aire», ha afegit, detallant que la seua cartera està treballant de manera conjunta amb el Ministeri d’Assumptes exteriors, dirigit per José Manuel Albares, per a comunicar-se amb els 350 espanyols que volen eixir de Líban.

Robles ha reivindicat que «mai Espanya ni el Govern» ha abandonat «a cap ciutadà espanyol», recordant que va fer el propi a Afganistan, a Níger o Sudan, i que l’Executiu té la voluntat de repetir-ho a Líban. «Els avions espanyols estan preparats, les dotacions estan preparades i, com sempre, amb la màxima professionalitat amb la qual ho fa l’Exèrcit de l’Aire i l’Espai», ha resolt.

ELS ESPANYOLS HAN DE CONTACTAR AMB L’AMBAIXADA

Al fil, Exteriors ha demanat als espanyols presents a Líban amb dificultats per a abandonar el país per rutes comercials que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut escrivint un correu a ‘emb.beirut.repatriacion@maec.es’ o al telèfon habilitat les 24 hores del dia, (+34) 910001249.

A més, ha habilitat amb caràcter excepcional cinc noves línies d’atenció telefònica per a mantenir actualitzats les dades de contacte per a quan es duga a terme l’operació de repatriació: +96181599880; +96181599881; +96181599886; +96181571066 i +96179155016.

Exteriors ja havia sol·licitat de manera reiterada als espanyols que es troben a Líban, especialment als estan de trànsit per turisme o treball, que abandonaren el país al més prompte possible per les rutes comercials encara obertes. També va detallar que hi havia un pla d’evacuació preparat per als espanyols residents que seria activat quan consideraren necessari.

Últimes notícies

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.