Espanya enviarà demà dos avions de l’Exèrcit per a evacuar a uns 350 espanyols que volen eixir de Líban

Exteriors demana als espanyols amb dificultats per a abandonar el país que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha confirmat que Espanya té tot preparat per a manar este dijous dos avions de l’Exèrcit de l’Aire en direcció a Beirut per a evacuar a prop de 350 espanyols que volen eixir de Líban després de l’escalada del conflicte amb Israel.

Així ho ha anunciat la titular de Defensa en una entrevista en ‘Espejo Público’ d’Antena 3, recollida per Europa Press, en la qual ha detallat que l’operació d’evacuació està llesta i que hi ha prop de 350 ciutadans espanyols a Líban, d’entre els més de 1000 inscrits com a residents en el país, que han comunicat la seua voluntat de ser repatriats a Espanya,

L’èxit de l’operació dependrà, segons Robles, de «la situació en els espais aeris» en este país, ja que en este moment s’ha suspès el trànsit de vols en alguns d’ells a causa dels recents bombardejos d’Israel a Líban i al llançament de míssils d’Iran a l’Estat Hebreu la passada nit.

«Està tot preparat i les previsions són que si demà hi ha una disponibilitat en l’espai aeri, isquen (cap a Beirut) dos avions de l’Exèrcit de l’Aire», ha afegit, detallant que la seua cartera està treballant de manera conjunta amb el Ministeri d’Assumptes exteriors, dirigit per José Manuel Albares, per a comunicar-se amb els 350 espanyols que volen eixir de Líban.

Robles ha reivindicat que «mai Espanya ni el Govern» ha abandonat «a cap ciutadà espanyol», recordant que va fer el propi a Afganistan, a Níger o Sudan, i que l’Executiu té la voluntat de repetir-ho a Líban. «Els avions espanyols estan preparats, les dotacions estan preparades i, com sempre, amb la màxima professionalitat amb la qual ho fa l’Exèrcit de l’Aire i l’Espai», ha resolt.

ELS ESPANYOLS HAN DE CONTACTAR AMB L’AMBAIXADA

Al fil, Exteriors ha demanat als espanyols presents a Líban amb dificultats per a abandonar el país per rutes comercials que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut escrivint un correu a ‘emb.beirut.repatriacion@maec.es’ o al telèfon habilitat les 24 hores del dia, (+34) 910001249.

A més, ha habilitat amb caràcter excepcional cinc noves línies d’atenció telefònica per a mantenir actualitzats les dades de contacte per a quan es duga a terme l’operació de repatriació: +96181599880; +96181599881; +96181599886; +96181571066 i +96179155016.

Exteriors ja havia sol·licitat de manera reiterada als espanyols que es troben a Líban, especialment als estan de trànsit per turisme o treball, que abandonaren el país al més prompte possible per les rutes comercials encara obertes. També va detallar que hi havia un pla d’evacuació preparat per als espanyols residents que seria activat quan consideraren necessari.

Últimes notícies

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.
FILMOTECA D'ESTIU