Espanya enviarà demà dos avions de l’Exèrcit per a evacuar a uns 350 espanyols que volen eixir de Líban

Exteriors demana als espanyols amb dificultats per a abandonar el país que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha confirmat que Espanya té tot preparat per a manar este dijous dos avions de l’Exèrcit de l’Aire en direcció a Beirut per a evacuar a prop de 350 espanyols que volen eixir de Líban després de l’escalada del conflicte amb Israel.

Així ho ha anunciat la titular de Defensa en una entrevista en ‘Espejo Público’ d’Antena 3, recollida per Europa Press, en la qual ha detallat que l’operació d’evacuació està llesta i que hi ha prop de 350 ciutadans espanyols a Líban, d’entre els més de 1000 inscrits com a residents en el país, que han comunicat la seua voluntat de ser repatriats a Espanya,

L’èxit de l’operació dependrà, segons Robles, de «la situació en els espais aeris» en este país, ja que en este moment s’ha suspès el trànsit de vols en alguns d’ells a causa dels recents bombardejos d’Israel a Líban i al llançament de míssils d’Iran a l’Estat Hebreu la passada nit.

«Està tot preparat i les previsions són que si demà hi ha una disponibilitat en l’espai aeri, isquen (cap a Beirut) dos avions de l’Exèrcit de l’Aire», ha afegit, detallant que la seua cartera està treballant de manera conjunta amb el Ministeri d’Assumptes exteriors, dirigit per José Manuel Albares, per a comunicar-se amb els 350 espanyols que volen eixir de Líban.

Robles ha reivindicat que «mai Espanya ni el Govern» ha abandonat «a cap ciutadà espanyol», recordant que va fer el propi a Afganistan, a Níger o Sudan, i que l’Executiu té la voluntat de repetir-ho a Líban. «Els avions espanyols estan preparats, les dotacions estan preparades i, com sempre, amb la màxima professionalitat amb la qual ho fa l’Exèrcit de l’Aire i l’Espai», ha resolt.

ELS ESPANYOLS HAN DE CONTACTAR AMB L’AMBAIXADA

Al fil, Exteriors ha demanat als espanyols presents a Líban amb dificultats per a abandonar el país per rutes comercials que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut escrivint un correu a ‘emb.beirut.repatriacion@maec.es’ o al telèfon habilitat les 24 hores del dia, (+34) 910001249.

A més, ha habilitat amb caràcter excepcional cinc noves línies d’atenció telefònica per a mantenir actualitzats les dades de contacte per a quan es duga a terme l’operació de repatriació: +96181599880; +96181599881; +96181599886; +96181571066 i +96179155016.

Exteriors ja havia sol·licitat de manera reiterada als espanyols que es troben a Líban, especialment als estan de trànsit per turisme o treball, que abandonaren el país al més prompte possible per les rutes comercials encara obertes. També va detallar que hi havia un pla d’evacuació preparat per als espanyols residents que seria activat quan consideraren necessari.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU