Espanya enviarà demà dos avions de l’Exèrcit per a evacuar a uns 350 espanyols que volen eixir de Líban

Exteriors demana als espanyols amb dificultats per a abandonar el país que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha confirmat que Espanya té tot preparat per a manar este dijous dos avions de l’Exèrcit de l’Aire en direcció a Beirut per a evacuar a prop de 350 espanyols que volen eixir de Líban després de l’escalada del conflicte amb Israel.

Així ho ha anunciat la titular de Defensa en una entrevista en ‘Espejo Público’ d’Antena 3, recollida per Europa Press, en la qual ha detallat que l’operació d’evacuació està llesta i que hi ha prop de 350 ciutadans espanyols a Líban, d’entre els més de 1000 inscrits com a residents en el país, que han comunicat la seua voluntat de ser repatriats a Espanya,

L’èxit de l’operació dependrà, segons Robles, de «la situació en els espais aeris» en este país, ja que en este moment s’ha suspès el trànsit de vols en alguns d’ells a causa dels recents bombardejos d’Israel a Líban i al llançament de míssils d’Iran a l’Estat Hebreu la passada nit.

«Està tot preparat i les previsions són que si demà hi ha una disponibilitat en l’espai aeri, isquen (cap a Beirut) dos avions de l’Exèrcit de l’Aire», ha afegit, detallant que la seua cartera està treballant de manera conjunta amb el Ministeri d’Assumptes exteriors, dirigit per José Manuel Albares, per a comunicar-se amb els 350 espanyols que volen eixir de Líban.

Robles ha reivindicat que «mai Espanya ni el Govern» ha abandonat «a cap ciutadà espanyol», recordant que va fer el propi a Afganistan, a Níger o Sudan, i que l’Executiu té la voluntat de repetir-ho a Líban. «Els avions espanyols estan preparats, les dotacions estan preparades i, com sempre, amb la màxima professionalitat amb la qual ho fa l’Exèrcit de l’Aire i l’Espai», ha resolt.

ELS ESPANYOLS HAN DE CONTACTAR AMB L’AMBAIXADA

Al fil, Exteriors ha demanat als espanyols presents a Líban amb dificultats per a abandonar el país per rutes comercials que contacten amb l’Ambaixada d’Espanya a Beirut escrivint un correu a ‘emb.beirut.repatriacion@maec.es’ o al telèfon habilitat les 24 hores del dia, (+34) 910001249.

A més, ha habilitat amb caràcter excepcional cinc noves línies d’atenció telefònica per a mantenir actualitzats les dades de contacte per a quan es duga a terme l’operació de repatriació: +96181599880; +96181599881; +96181599886; +96181571066 i +96179155016.

Exteriors ja havia sol·licitat de manera reiterada als espanyols que es troben a Líban, especialment als estan de trànsit per turisme o treball, que abandonaren el país al més prompte possible per les rutes comercials encara obertes. També va detallar que hi havia un pla d’evacuació preparat per als espanyols residents que seria activat quan consideraren necessari.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.