Espanya reitera el seu rebuig al pla ‘radical’ de Brussel·les que fa ‘inviable’ la pesca al Mediterrani

BRUSSEL·LES, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha reiterat este dilluns el seu rebuig a la proposta “radical” i “desenfocada” de la Comissió Europea que planteja reduir en un 79 per cent els dies de pesca al Mediterrani, la qual cosa suposa una mitjana de 27 dies de pesca i fa “inviable” l’activitat per a la flota que pesca en la zona.

“Espanya no va a acceptar cap resultat desfavorable per als interessos dels nostres pescadors”, ha incidit Planas en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres de Pesca de la UE, que este dilluns i dimarts negociaran el repartiment de les captures de pesca en aigües comunitàries per al 2025.

Enfront de la proposta de Brussel·les, que segons el parer de Planas “posa en perill” el “necessari equilibri” entre la rendibilitat del sector pesquer i la sostenibilitat de les poblacions de peixos, Espanya, França i Itàlia han unit forces junt amb la presidència hongaresa del Consell per a presentar una alternativa. “L’important és que ens posem d’acord entre Espanya, França i Itàlia”, ha subratllat Planas.

En este sentit, ha explicat que “hi ha mesures en matèria de vedas i d’exclusió de zones de pesca que han tingut un resultat positiu” enfront de l'”inacceptable” pla de l’Executiu comunitari, que critica que tampoc ha tingut en compte “els esforços realitzats pels pescadors en els últims anys, que han reduït fins a un 40% el nombre de dies de treball”.

Planas ha criticat també que una proposta tan “radical i desenfocada” arribe en un moment en què la pròpia presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, ha incidit particularment en la necessitat d’arribar a acords compartits amb els sectors afectats.

“És un disbarat des del punt de vista econòmic”, ha reprovat el ministre, que tampoc entén la perspectiva biològica perquè, al seu juí, la pesca no és “l’únic problema que té el Mediterrani” ni es pot pretendre “solucionar tots els problemes de sostenibilitat en un només any”.

“Jo soc un espanyol profundament europeu i em preocupa que es facen propostes com esta perquè fomenten [les idees d’] aquells que creuen que en la UE està el problema i no la solució. Jo crec que la solució per a molts dels nostres problemes està en la UE i em preocupa que es facen estes propostes desenfocades i malament enteses pels destinataris. Cal treballar per la sostenibilitat amb el sector, no enfront d’ell”, ha reblat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La comissió d’investigació de Les Corts sobre les VPP d’Alacant es constituirà el 5 de març

Les Corts va fixar que la comissió que analitzarà presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant es constituirà el 5 de març després del ple. Els grups tindran fins al 2 de març per a designar als seus representants.

La jutgessa de Catarroja demana a les parts pronunciar-se sobre la pròrroga de la instrucció de la DANA, que venç el 30 d’abril

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha demanat a les parts la seua postura sobre ampliar sis mesos la instrucció, que venç el 30 d'abril. També ordena acarar crides i rep la identificació de set agents que van atendre avisos el 29-O.

Compromís titlla d’infàmia l’obertura de juí oral a Mónica Oltra i el PSPV lamenta la seua persecució

L'Audiència Provincial ha ordenat obrir juí oral contra Mónica Oltra i dotze exmembres del seu equip. Compromís ho ha titllat d'infàmia i el PSPV ha lamentat la seua persecució.

Baleària eleva un 16% la facturació en 2025 i aconseguix 801 milions

Baleària ha augmentat un 16% la seua facturació en 2025, fins a 801 milions, amb 6,5 milions de passatgers i 1,6 milions de vehicles. El benefici ha sigut de 63 milions (+152%) i l'impuls internacional ha crescut un 68%, amb el nord d'Àfrica igualant el pes de Balears.

El comissionat demanarà al Govern incloure als municipis de Castelló en les ajudes per la DANA

Després de reunir-se amb 71 alcaldes, el comissionat per a la Recuperació ha anunciat que reclamarà en la Comissió mixta la inclusió dels municipis de Castelló en les ajudes estatals. La Generalitat defén neteja de llits, nova llei forestal i suport psicològic per a accelerar la recuperació.

Aldi reforça la seua presència en la Comunitat amb noves botigues i 442 contractacions

Aldi augmentarà la seua activitat en la Comunitat Valenciana amb l'obertura de noves botigues i 442 incorporacions. El centre logístic de Sagunt, que gestiona el 18% del volum nacional, sustenta el pla.

Morant exigix a Pérez Llorca expulsar del PP a Carlos Mazón i advertix d’encobriment

Diana Morant ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que apart a Carlos Mazón del PP i de Les Corts després de l'avanç de la causa per la DANA i la seua remissió al TSJCV.

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.