Espanya reitera el seu rebuig al pla ‘radical’ de Brussel·les que fa ‘inviable’ la pesca al Mediterrani

BRUSSEL·LES, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha reiterat este dilluns el seu rebuig a la proposta “radical” i “desenfocada” de la Comissió Europea que planteja reduir en un 79 per cent els dies de pesca al Mediterrani, la qual cosa suposa una mitjana de 27 dies de pesca i fa “inviable” l’activitat per a la flota que pesca en la zona.

“Espanya no va a acceptar cap resultat desfavorable per als interessos dels nostres pescadors”, ha incidit Planas en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres de Pesca de la UE, que este dilluns i dimarts negociaran el repartiment de les captures de pesca en aigües comunitàries per al 2025.

Enfront de la proposta de Brussel·les, que segons el parer de Planas “posa en perill” el “necessari equilibri” entre la rendibilitat del sector pesquer i la sostenibilitat de les poblacions de peixos, Espanya, França i Itàlia han unit forces junt amb la presidència hongaresa del Consell per a presentar una alternativa. “L’important és que ens posem d’acord entre Espanya, França i Itàlia”, ha subratllat Planas.

En este sentit, ha explicat que “hi ha mesures en matèria de vedas i d’exclusió de zones de pesca que han tingut un resultat positiu” enfront de l'”inacceptable” pla de l’Executiu comunitari, que critica que tampoc ha tingut en compte “els esforços realitzats pels pescadors en els últims anys, que han reduït fins a un 40% el nombre de dies de treball”.

Planas ha criticat també que una proposta tan “radical i desenfocada” arribe en un moment en què la pròpia presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, ha incidit particularment en la necessitat d’arribar a acords compartits amb els sectors afectats.

“És un disbarat des del punt de vista econòmic”, ha reprovat el ministre, que tampoc entén la perspectiva biològica perquè, al seu juí, la pesca no és “l’únic problema que té el Mediterrani” ni es pot pretendre “solucionar tots els problemes de sostenibilitat en un només any”.

“Jo soc un espanyol profundament europeu i em preocupa que es facen propostes com esta perquè fomenten [les idees d’] aquells que creuen que en la UE està el problema i no la solució. Jo crec que la solució per a molts dels nostres problemes està en la UE i em preocupa que es facen estes propostes desenfocades i malament enteses pels destinataris. Cal treballar per la sostenibilitat amb el sector, no enfront d’ell”, ha reblat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.