Espanya reitera el seu rebuig al pla ‘radical’ de Brussel·les que fa ‘inviable’ la pesca al Mediterrani

BRUSSEL·LES, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha reiterat este dilluns el seu rebuig a la proposta “radical” i “desenfocada” de la Comissió Europea que planteja reduir en un 79 per cent els dies de pesca al Mediterrani, la qual cosa suposa una mitjana de 27 dies de pesca i fa “inviable” l’activitat per a la flota que pesca en la zona.

“Espanya no va a acceptar cap resultat desfavorable per als interessos dels nostres pescadors”, ha incidit Planas en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres de Pesca de la UE, que este dilluns i dimarts negociaran el repartiment de les captures de pesca en aigües comunitàries per al 2025.

Enfront de la proposta de Brussel·les, que segons el parer de Planas “posa en perill” el “necessari equilibri” entre la rendibilitat del sector pesquer i la sostenibilitat de les poblacions de peixos, Espanya, França i Itàlia han unit forces junt amb la presidència hongaresa del Consell per a presentar una alternativa. “L’important és que ens posem d’acord entre Espanya, França i Itàlia”, ha subratllat Planas.

En este sentit, ha explicat que “hi ha mesures en matèria de vedas i d’exclusió de zones de pesca que han tingut un resultat positiu” enfront de l'”inacceptable” pla de l’Executiu comunitari, que critica que tampoc ha tingut en compte “els esforços realitzats pels pescadors en els últims anys, que han reduït fins a un 40% el nombre de dies de treball”.

Planas ha criticat també que una proposta tan “radical i desenfocada” arribe en un moment en què la pròpia presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, ha incidit particularment en la necessitat d’arribar a acords compartits amb els sectors afectats.

“És un disbarat des del punt de vista econòmic”, ha reprovat el ministre, que tampoc entén la perspectiva biològica perquè, al seu juí, la pesca no és “l’únic problema que té el Mediterrani” ni es pot pretendre “solucionar tots els problemes de sostenibilitat en un només any”.

“Jo soc un espanyol profundament europeu i em preocupa que es facen propostes com esta perquè fomenten [les idees d’] aquells que creuen que en la UE està el problema i no la solució. Jo crec que la solució per a molts dels nostres problemes està en la UE i em preocupa que es facen estes propostes desenfocades i malament enteses pels destinataris. Cal treballar per la sostenibilitat amb el sector, no enfront d’ell”, ha reblat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.