Espanya reitera el seu rebuig al pla ‘radical’ de Brussel·les que fa ‘inviable’ la pesca al Mediterrani

BRUSSEL·LES, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha reiterat este dilluns el seu rebuig a la proposta «radical» i «desenfocada» de la Comissió Europea que planteja reduir en un 79 per cent els dies de pesca al Mediterrani, la qual cosa suposa una mitjana de 27 dies de pesca i fa «inviable» l’activitat per a la flota que pesca en la zona.

«Espanya no va a acceptar cap resultat desfavorable per als interessos dels nostres pescadors», ha incidit Planas en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres de Pesca de la UE, que este dilluns i dimarts negociaran el repartiment de les captures de pesca en aigües comunitàries per al 2025.

Enfront de la proposta de Brussel·les, que segons el parer de Planas «posa en perill» el «necessari equilibri» entre la rendibilitat del sector pesquer i la sostenibilitat de les poblacions de peixos, Espanya, França i Itàlia han unit forces junt amb la presidència hongaresa del Consell per a presentar una alternativa. «L’important és que ens posem d’acord entre Espanya, França i Itàlia», ha subratllat Planas.

En este sentit, ha explicat que «hi ha mesures en matèria de vedas i d’exclusió de zones de pesca que han tingut un resultat positiu» enfront de l'»inacceptable» pla de l’Executiu comunitari, que critica que tampoc ha tingut en compte «els esforços realitzats pels pescadors en els últims anys, que han reduït fins a un 40% el nombre de dies de treball».

Planas ha criticat també que una proposta tan «radical i desenfocada» arribe en un moment en què la pròpia presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, ha incidit particularment en la necessitat d’arribar a acords compartits amb els sectors afectats.

«És un disbarat des del punt de vista econòmic», ha reprovat el ministre, que tampoc entén la perspectiva biològica perquè, al seu juí, la pesca no és «l’únic problema que té el Mediterrani» ni es pot pretendre «solucionar tots els problemes de sostenibilitat en un només any».

«Jo soc un espanyol profundament europeu i em preocupa que es facen propostes com esta perquè fomenten [les idees d’] aquells que creuen que en la UE està el problema i no la solució. Jo crec que la solució per a molts dels nostres problemes està en la UE i em preocupa que es facen estes propostes desenfocades i malament enteses pels destinataris. Cal treballar per la sostenibilitat amb el sector, no enfront d’ell», ha reblat.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.