Espanya reitera el seu rebuig al pla ‘radical’ de Brussel·les que fa ‘inviable’ la pesca al Mediterrani

BRUSSEL·LES, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha reiterat este dilluns el seu rebuig a la proposta “radical” i “desenfocada” de la Comissió Europea que planteja reduir en un 79 per cent els dies de pesca al Mediterrani, la qual cosa suposa una mitjana de 27 dies de pesca i fa “inviable” l’activitat per a la flota que pesca en la zona.

“Espanya no va a acceptar cap resultat desfavorable per als interessos dels nostres pescadors”, ha incidit Planas en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres de Pesca de la UE, que este dilluns i dimarts negociaran el repartiment de les captures de pesca en aigües comunitàries per al 2025.

Enfront de la proposta de Brussel·les, que segons el parer de Planas “posa en perill” el “necessari equilibri” entre la rendibilitat del sector pesquer i la sostenibilitat de les poblacions de peixos, Espanya, França i Itàlia han unit forces junt amb la presidència hongaresa del Consell per a presentar una alternativa. “L’important és que ens posem d’acord entre Espanya, França i Itàlia”, ha subratllat Planas.

En este sentit, ha explicat que “hi ha mesures en matèria de vedas i d’exclusió de zones de pesca que han tingut un resultat positiu” enfront de l'”inacceptable” pla de l’Executiu comunitari, que critica que tampoc ha tingut en compte “els esforços realitzats pels pescadors en els últims anys, que han reduït fins a un 40% el nombre de dies de treball”.

Planas ha criticat també que una proposta tan “radical i desenfocada” arribe en un moment en què la pròpia presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, ha incidit particularment en la necessitat d’arribar a acords compartits amb els sectors afectats.

“És un disbarat des del punt de vista econòmic”, ha reprovat el ministre, que tampoc entén la perspectiva biològica perquè, al seu juí, la pesca no és “l’únic problema que té el Mediterrani” ni es pot pretendre “solucionar tots els problemes de sostenibilitat en un només any”.

“Jo soc un espanyol profundament europeu i em preocupa que es facen propostes com esta perquè fomenten [les idees d’] aquells que creuen que en la UE està el problema i no la solució. Jo crec que la solució per a molts dels nostres problemes està en la UE i em preocupa que es facen estes propostes desenfocades i malament enteses pels destinataris. Cal treballar per la sostenibilitat amb el sector, no enfront d’ell”, ha reblat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.