EUROCOPA: España cau amb honors davant Italia (1-1)

 

Hi ha moltes maneres de dir adeu: tantes com persones i després un pot acomiadar-se amb grandesa, oferint un exemple de joc i esportivitat al món com l’oferit este dimarts per la Selecció espanyola en Wembley.

El combinat nacional, disposant de la possessió de la pilota, més que doblegant al seu rival en rematades i gaudint de les millors opcions no ha pogut superar en el torn de penals les semifinals d’una Eurocopa que España abandona invicta i amb rècord golejador en el seu caseller.

D’inici, el seleccionador introduïa tres canvis respecte al xoc de quarts amb la inclusió d’Èric García,  Dani Olmo i Mikel Oyarzabal en atac.

S’enfrontaven les dos seleccions que més temps han tingut la pilota entre les quals segueixen en l’Eurocopa i Italia intentava d’inici pugnar per la possessió fins que prompte es va veure que Espanya era la inqüestionable dominadora de l’esfèric.

Amb els azzurri replegats i esperant un error, España l’intentava per bandes portant perill a la porteria de Donnarumma amb un tret de Ferran Torres al quart d’hora.

Cinc minuts després, un peu salvador de Sergio Busquets evitava el gol de Barella i Donnarumma feia el propi en una rematada a boca de canó de Dani Olmo abans que una rematada al travesser d’Unai Simón significara la millor ocasió transalpina just abans del descans.

En la represa la tònica continuaria sent la mateixa amb España propinant i Italia intentant pescar a la contra amb Immobile exercint de jugador més incisiu.

El perill espanyol arribava pel costat dret gràcies a un centre de Dani Olmo, que Di Lorenzo li llevava de la bota a Feran Torres i, sobretot, en una acció d’Oyarzabal amb rematada franca de Busquets fora per molt poc.

El partit estava entrant en una fase de ràpides transicions i en una d’elles, els transalpins anaven a aprofitar la seua oportunitat en un contraatac culminat amb un xut precís de Chiesa.

 

Espanya ha monopolitzat la possessió de la pilota i ha rematat 16 vegades a porteria per només 7 del seu rival

 

Davant l’eventualitat, Luis Enrique movia la banqueta donant entrada a Morata, Rodri i Gerard Moreno per a posar cércol a la porteria rival, salvada del gol per escassos centímetres en la cabotada d’Oyarzabal i tret posterior de Dani Olmo.

Restaven menys de deu minuts i era llavors quan un descomunal Morata anava a girar les tornes en una arrancada des de línia de tres habitacions plena de potència i convicció que amb un precís suport en Dani Olmo anava a significar el gol de l’empat i el que enviava l’eliminatòria a la pròrroga.

En el temps suplementari, Itàlia renunciava totalment a buscar el segon enfront d’una España que disposava d’una bona opció a pilota parada i un grapat d’accions per banda que no trobarien rematador.

Així arribàvem a la tanda des dels fatídics onze metres i esta vegada la deessa fortuna es tenyia de blava per a tristesa del trosset d’Espanya que hui ha sigut Wembley gràcies a la comunió entre equip i aficionats.

 

Últimes notícies

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.