EUROCOPA: España cau amb honors davant Italia (1-1)

 

Hi ha moltes maneres de dir adeu: tantes com persones i després un pot acomiadar-se amb grandesa, oferint un exemple de joc i esportivitat al món com l’oferit este dimarts per la Selecció espanyola en Wembley.

El combinat nacional, disposant de la possessió de la pilota, més que doblegant al seu rival en rematades i gaudint de les millors opcions no ha pogut superar en el torn de penals les semifinals d’una Eurocopa que España abandona invicta i amb rècord golejador en el seu caseller.

D’inici, el seleccionador introduïa tres canvis respecte al xoc de quarts amb la inclusió d’Èric García,  Dani Olmo i Mikel Oyarzabal en atac.

S’enfrontaven les dos seleccions que més temps han tingut la pilota entre les quals segueixen en l’Eurocopa i Italia intentava d’inici pugnar per la possessió fins que prompte es va veure que Espanya era la inqüestionable dominadora de l’esfèric.

Amb els azzurri replegats i esperant un error, España l’intentava per bandes portant perill a la porteria de Donnarumma amb un tret de Ferran Torres al quart d’hora.

Cinc minuts després, un peu salvador de Sergio Busquets evitava el gol de Barella i Donnarumma feia el propi en una rematada a boca de canó de Dani Olmo abans que una rematada al travesser d’Unai Simón significara la millor ocasió transalpina just abans del descans.

En la represa la tònica continuaria sent la mateixa amb España propinant i Italia intentant pescar a la contra amb Immobile exercint de jugador més incisiu.

El perill espanyol arribava pel costat dret gràcies a un centre de Dani Olmo, que Di Lorenzo li llevava de la bota a Feran Torres i, sobretot, en una acció d’Oyarzabal amb rematada franca de Busquets fora per molt poc.

El partit estava entrant en una fase de ràpides transicions i en una d’elles, els transalpins anaven a aprofitar la seua oportunitat en un contraatac culminat amb un xut precís de Chiesa.

 

Espanya ha monopolitzat la possessió de la pilota i ha rematat 16 vegades a porteria per només 7 del seu rival

 

Davant l’eventualitat, Luis Enrique movia la banqueta donant entrada a Morata, Rodri i Gerard Moreno per a posar cércol a la porteria rival, salvada del gol per escassos centímetres en la cabotada d’Oyarzabal i tret posterior de Dani Olmo.

Restaven menys de deu minuts i era llavors quan un descomunal Morata anava a girar les tornes en una arrancada des de línia de tres habitacions plena de potència i convicció que amb un precís suport en Dani Olmo anava a significar el gol de l’empat i el que enviava l’eliminatòria a la pròrroga.

En el temps suplementari, Itàlia renunciava totalment a buscar el segon enfront d’una España que disposava d’una bona opció a pilota parada i un grapat d’accions per banda que no trobarien rematador.

Així arribàvem a la tanda des dels fatídics onze metres i esta vegada la deessa fortuna es tenyia de blava per a tristesa del trosset d’Espanya que hui ha sigut Wembley gràcies a la comunió entre equip i aficionats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.

Detingut a Benicarló per una plantació de 152 plantes de marihuana en una caseta de ferramentes

La Guàrdia Civil deté a Benicarló a un home de 39 anys després de desmantellar una plantació interior de 152 plantes de cànnabis en una caseta de ferramentes connectada de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica.

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.