Frank Williams mor als 79 anys, tot un mite de la F1

 

 

Frank Williams (1942-2021), personatge que encarna la història moderna de la indústria de l’F1, al costat de Bernie Ecclestone, Ron Dennis. Lucca di Montezemolo i alguns pocs més, ha mort aquest diumenge, després de dos dies ingressat a l’hospital, als 79 anys.

«És amb gran tristesa que, en nom de la família Williams, l’equip confirma la mort de Sir Frank Williams, fundador i exdirector de l’equip de Williams Racing, a l’edat de 79 anys«.

«Després de ser ingressat a l’hospital el divendres, Sir Frank va morir pacíficament aquest matí envoltat de la seua família».

«Hui retem homenatge a la nostra figura tan estimada i inspiradora. Tirarem molt de menys a Frank. Sol·licitem que tots els amics i col·legues respecten els desitjos de privacitat de la família Williams en aquest moment», ha dit l’equip Williams en un comunicat aquest diumenge a la vesprada.

«Per a aquells que desitgen retre homenatge, demanem que es realitzen donacions en lloc d’obsequis a l’Associació de Lesions Espinals. Alternativament, agrairíem que es col·loquen flors en l’entrada de la seu de l’equip en Grove, Oxfordshire. Els detalls del servei commemoratiu se seguiran al seu degut temps», afig la missiva.

El fundador de l’escuderia Williams en 1976, al costat de Patrick Head, i va guanyar el títol només quatre anys més tard amb Alan Jones, és un de les icons més estimades i benvolguts en el ‘paddock’ de l’F1, malgrat que la seua família va vendre la propietat de l’equip, en 2020, a Dorilton Capital.

 

 

Williams va ser nomenat Sir per la Reina Isabel II en 1986 i sempre va ser una de les veus més respectades d’aquest esport en les quatre últimes dècades.

Carlos Sainz va ser un dels primers pilots a enviar el seu condol a la família. «Descanse en pau, Sir Frank, et trobarem a faltar. Pensaments i oracions amb la família Williams».

 

També George Russell, debutant amb Williams en l’F1 en 2019 i que en 2021 estarà amb Mercedes com a company de Hamilton.

 

L’accident que va marcar la seua vida

 

Williams es trobava en cadira de rodes des de 1986. El 8 de març d’aquell any va patir un accident de trànsit en la carretera que baixa des del Circuit de Paul Ricard, en Le Castellet, després de veure un test del nou cotxe d’aquella temporada, el Williams FW11, que pilotaven Nigel Mansell i Nelson Piquet.

El seu cotxe, un Ford Sierra de lloguer, es va eixir de l’asfalt i després d’una caiguda de 2,5 metres va quedar bolcat i amb el sostre esclafat damunt seu. El seu acompanyant, el periodista Peter Windsor només va patir ferides lleus.

Pese al greu accident, mai va deixar de ser el cap visible de Williams, equip pel qual van passar els millors de cada època, com Carlos Reuteman, Keke Rosberg, Alain Prost, Ayrton Senna, els propis Mansell i Piquet, Damon Hill i Jacques Villeneuve. Més recentment, va ser l’equip en el qual van debutar en F1 Jenson Button, Juan Pablo Montoya o Nico Rosberg.

Marc Gené va ser emprovador de l’escuderia de Grove, amb la qual va aconseguir un cinqué lloc a Monza en 2004, en una de les dos proves en les quals va substituir a Ralf Schumacher aquella temporada.

 

Mort de Senna 

 

La mort de Senna, l’1 de maig de 1994, en el Circuit Enzo i Dino Ferrari d’Imola, va ser un dels passatges més dolorosos de la seua vida. «Mai podré perdonar-me que Ayrton haja mort en un dels meus cotxes», va afirmar dies més tard.

Una de la seua màxima era invertir sempre, «el màxim de recursos en el cotxe. El pilot que competeix per a Williams sap que guanyarà menys, però que podrà ser campió en un dels nostres monoplaces», sostenia Sir Frank.

 

Jost Capito lamenta la seua pèrdua

 

El director de l’actual Williams Racing, Jost Capito, ha lamentat la notícia. «L’equip Williams Racing està realment trist per la defunció del nostre fundador, Sir Frank Williams. Sir Frank va ser una llegenda i icona del nostre esport. La seua defunció marca el final d’una era per al nostre equip i per a l’esport de la Fórmula 1. Va ser únic en la seua classe i un vertader pioner«.

«Malgrat les considerables adversitats en la seua vida, va portar al nostre equip a 16 Campionats del Món, convertint-nos en un dels equips més reeixits en la història de l’esport. Els seus valors, que inclouen la integritat, el treball en equip i una feroç independència i determinació, continuen sent l’esperit central del nostre equip i són el seu llegat, igual que el cognom Williams, sota el qual competim amb orgull. Els nostres pensaments estan amb la família Williams en aquest moment difícil», afirma.

 

El dolor de l’F1 i de Stefano Domenicali

 

El president i CEO de la Fórmula 1, Stefano Domenicali, ha revelat que en el matí del diumenge va rebre la trucada de la seua filla Claire Williams, per a comunicar-li la notícia. «Va ser un vertader gegant del nostre esport que va superar els reptes més difícils de la vida i va lluitar cada dia per a guanyar dins i fora de la pista. Hem perdut a un membre molt volgut i respectat de la família de l’F1 i li tirarem molt de menys», afirma l’executiu italià.

«Els seus increïbles assoliments i la seua personalitat quedaran gravats en el nostre esport per sempre. Els meus pensaments estan amb tota la família i amics de Williams en aquest trist moment«, ha afegit

Últimes notícies

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.