8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Iker Casillas confirma la seua retirada amb una emotiva carta

 

Iker Casillas, campió del món amb la selecció espanyola en 2010 i exporter del Reial Madrid, ha confirmat este dimarts que ha decidit posar fi a la seua carrera deportiva, un recorregut que «ha pagat la pena» i que ha sigut «el somiat».

 

El mostoleny, que el mes de maig passat va fer 39 anys, ha recordat que el seu recorregut en el món del futbol va començar «fa 30 anys» i que «ha sigut un camí llarg». «I com tot camí, ha tingut moments bons i menys bons, alegries, però també tristeses. En este moment de la meua vida i amb perspectiva, puc dir sense cap dubte que ha pagat la pena», ha afegit en una carta publicada en els seus perfils socials.

 

Casillas ha celebrat haver passat de jugar «en els camps de terra de Navalacruz» a fer-ho «en els millors estadis del món», destacant sobretot al Santiago Bernabéu i Do Dragao, a on ha fet la seua carrera professional. «En fer la vista arrere sóc conscient de l’afortunat que soc per tot el conseguit i no em referisc només als títols, sinó a la part humana», ha afirmat.

 

«Hui és un dia difícil, però no un dia trist, em considere un afortunat per arribar fins ací, per com he arribat, per haver conseguit tot el que he conseguit, per tot això… estic feliç», ha afegit l’exporter, que també dona «les gràcies» a totes les persones que l’han «acompanyat en este viatge».

 

Després d’agrair a la seua família, la seua dona Sara Carbonero i els seus dos fills, Martín i Lucas, pel seu suport, ha fet el mateix amb els seus clubs, sobretot amb el Reial Madrid. «Vaig passar tota una vida, em van educar, em van vore i van fer créixer, per inculcar-me els seus valors i, en definitiva, per ser el que soc», ha confessat.

 

«Al FC Porto, per acollir-me com ho va fer, per ensenyar-me a vore les coses des d’un altre angle, a donar-me l’oportunitat de conéixer bé un club i una ciutat de la que m’he enamorat i que sempre portaré en el cor. Sempre formareu part de mi», ha afegit com a despedida a l’equip portugués.

 

 

Més d’un any sense jugar per un infart

Iker Casillas feia més d’un any que no jugava des de què en maig de 2019 va patir un infart mentres entrenava amb el que fins ara era el seu últim club, el Porto portugués, a on va arribar en l’estiu de 2015 després d’haver passat  la seua carrera deportiva en les files del Reial Madrid, amb el que va debutar el 12 de setembre de 1999 en San Mamés amb només 18 anys per a després fer-se pràcticament indiscutible.

 

Com a porter del Reial Madrid, va disputar 725 trobades i va conquistar 19 títols, entre ells, tres Lligues de Campions (2000, 2002 i 2014), cinc Lligues, dues Copes del Rei, dos Copes Intercontinentals, un Mundial de Clubs, dos Supercopas d’Europa i quatre Supercopas d’Espanya.

 

També va ser membre clau de la selecció espanyola, acumulant 167 internacionalitats, la primera el 3 de juny de 2000 en un amistós davant Suècia, i sent el titular de l’històric triplet Eurocopa 2008-Mundial 2010-Eurocopa 2012.

 

Al costat de Xavi Hernández, va ser guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries dels Deports en 2012, i havia mostrat igualment la seua disposició a presentar-se a les eleccions presidencials de la RFEF, desig que finalment va descartar.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.