Iker Casillas confirma la seua retirada amb una emotiva carta

 

Iker Casillas, campió del món amb la selecció espanyola en 2010 i exporter del Reial Madrid, ha confirmat este dimarts que ha decidit posar fi a la seua carrera deportiva, un recorregut que «ha pagat la pena» i que ha sigut «el somiat».

 

El mostoleny, que el mes de maig passat va fer 39 anys, ha recordat que el seu recorregut en el món del futbol va començar «fa 30 anys» i que «ha sigut un camí llarg». «I com tot camí, ha tingut moments bons i menys bons, alegries, però també tristeses. En este moment de la meua vida i amb perspectiva, puc dir sense cap dubte que ha pagat la pena», ha afegit en una carta publicada en els seus perfils socials.

 

Casillas ha celebrat haver passat de jugar «en els camps de terra de Navalacruz» a fer-ho «en els millors estadis del món», destacant sobretot al Santiago Bernabéu i Do Dragao, a on ha fet la seua carrera professional. «En fer la vista arrere sóc conscient de l’afortunat que soc per tot el conseguit i no em referisc només als títols, sinó a la part humana», ha afirmat.

 

«Hui és un dia difícil, però no un dia trist, em considere un afortunat per arribar fins ací, per com he arribat, per haver conseguit tot el que he conseguit, per tot això… estic feliç», ha afegit l’exporter, que també dona «les gràcies» a totes les persones que l’han «acompanyat en este viatge».

 

Després d’agrair a la seua família, la seua dona Sara Carbonero i els seus dos fills, Martín i Lucas, pel seu suport, ha fet el mateix amb els seus clubs, sobretot amb el Reial Madrid. «Vaig passar tota una vida, em van educar, em van vore i van fer créixer, per inculcar-me els seus valors i, en definitiva, per ser el que soc», ha confessat.

 

«Al FC Porto, per acollir-me com ho va fer, per ensenyar-me a vore les coses des d’un altre angle, a donar-me l’oportunitat de conéixer bé un club i una ciutat de la que m’he enamorat i que sempre portaré en el cor. Sempre formareu part de mi», ha afegit com a despedida a l’equip portugués.

 

 

Més d’un any sense jugar per un infart

Iker Casillas feia més d’un any que no jugava des de què en maig de 2019 va patir un infart mentres entrenava amb el que fins ara era el seu últim club, el Porto portugués, a on va arribar en l’estiu de 2015 després d’haver passat  la seua carrera deportiva en les files del Reial Madrid, amb el que va debutar el 12 de setembre de 1999 en San Mamés amb només 18 anys per a després fer-se pràcticament indiscutible.

 

Com a porter del Reial Madrid, va disputar 725 trobades i va conquistar 19 títols, entre ells, tres Lligues de Campions (2000, 2002 i 2014), cinc Lligues, dues Copes del Rei, dos Copes Intercontinentals, un Mundial de Clubs, dos Supercopas d’Europa i quatre Supercopas d’Espanya.

 

També va ser membre clau de la selecció espanyola, acumulant 167 internacionalitats, la primera el 3 de juny de 2000 en un amistós davant Suècia, i sent el titular de l’històric triplet Eurocopa 2008-Mundial 2010-Eurocopa 2012.

 

Al costat de Xavi Hernández, va ser guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries dels Deports en 2012, i havia mostrat igualment la seua disposició a presentar-se a les eleccions presidencials de la RFEF, desig que finalment va descartar.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.