Iker Casillas confirma la seua retirada amb una emotiva carta

 

Iker Casillas, campió del món amb la selecció espanyola en 2010 i exporter del Reial Madrid, ha confirmat este dimarts que ha decidit posar fi a la seua carrera deportiva, un recorregut que «ha pagat la pena» i que ha sigut «el somiat».

 

El mostoleny, que el mes de maig passat va fer 39 anys, ha recordat que el seu recorregut en el món del futbol va començar «fa 30 anys» i que «ha sigut un camí llarg». «I com tot camí, ha tingut moments bons i menys bons, alegries, però també tristeses. En este moment de la meua vida i amb perspectiva, puc dir sense cap dubte que ha pagat la pena», ha afegit en una carta publicada en els seus perfils socials.

 

Casillas ha celebrat haver passat de jugar «en els camps de terra de Navalacruz» a fer-ho «en els millors estadis del món», destacant sobretot al Santiago Bernabéu i Do Dragao, a on ha fet la seua carrera professional. «En fer la vista arrere sóc conscient de l’afortunat que soc per tot el conseguit i no em referisc només als títols, sinó a la part humana», ha afirmat.

 

«Hui és un dia difícil, però no un dia trist, em considere un afortunat per arribar fins ací, per com he arribat, per haver conseguit tot el que he conseguit, per tot això… estic feliç», ha afegit l’exporter, que també dona «les gràcies» a totes les persones que l’han «acompanyat en este viatge».

 

Després d’agrair a la seua família, la seua dona Sara Carbonero i els seus dos fills, Martín i Lucas, pel seu suport, ha fet el mateix amb els seus clubs, sobretot amb el Reial Madrid. «Vaig passar tota una vida, em van educar, em van vore i van fer créixer, per inculcar-me els seus valors i, en definitiva, per ser el que soc», ha confessat.

 

«Al FC Porto, per acollir-me com ho va fer, per ensenyar-me a vore les coses des d’un altre angle, a donar-me l’oportunitat de conéixer bé un club i una ciutat de la que m’he enamorat i que sempre portaré en el cor. Sempre formareu part de mi», ha afegit com a despedida a l’equip portugués.

 

 

Més d’un any sense jugar per un infart

Iker Casillas feia més d’un any que no jugava des de què en maig de 2019 va patir un infart mentres entrenava amb el que fins ara era el seu últim club, el Porto portugués, a on va arribar en l’estiu de 2015 després d’haver passat  la seua carrera deportiva en les files del Reial Madrid, amb el que va debutar el 12 de setembre de 1999 en San Mamés amb només 18 anys per a després fer-se pràcticament indiscutible.

 

Com a porter del Reial Madrid, va disputar 725 trobades i va conquistar 19 títols, entre ells, tres Lligues de Campions (2000, 2002 i 2014), cinc Lligues, dues Copes del Rei, dos Copes Intercontinentals, un Mundial de Clubs, dos Supercopas d’Europa i quatre Supercopas d’Espanya.

 

També va ser membre clau de la selecció espanyola, acumulant 167 internacionalitats, la primera el 3 de juny de 2000 en un amistós davant Suècia, i sent el titular de l’històric triplet Eurocopa 2008-Mundial 2010-Eurocopa 2012.

 

Al costat de Xavi Hernández, va ser guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries dels Deports en 2012, i havia mostrat igualment la seua disposició a presentar-se a les eleccions presidencials de la RFEF, desig que finalment va descartar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.