16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Iker Casillas confirma la seua retirada amb una emotiva carta

 

Iker Casillas, campió del món amb la selecció espanyola en 2010 i exporter del Reial Madrid, ha confirmat este dimarts que ha decidit posar fi a la seua carrera deportiva, un recorregut que «ha pagat la pena» i que ha sigut «el somiat».

 

El mostoleny, que el mes de maig passat va fer 39 anys, ha recordat que el seu recorregut en el món del futbol va començar «fa 30 anys» i que «ha sigut un camí llarg». «I com tot camí, ha tingut moments bons i menys bons, alegries, però també tristeses. En este moment de la meua vida i amb perspectiva, puc dir sense cap dubte que ha pagat la pena», ha afegit en una carta publicada en els seus perfils socials.

 

Casillas ha celebrat haver passat de jugar «en els camps de terra de Navalacruz» a fer-ho «en els millors estadis del món», destacant sobretot al Santiago Bernabéu i Do Dragao, a on ha fet la seua carrera professional. «En fer la vista arrere sóc conscient de l’afortunat que soc per tot el conseguit i no em referisc només als títols, sinó a la part humana», ha afirmat.

 

«Hui és un dia difícil, però no un dia trist, em considere un afortunat per arribar fins ací, per com he arribat, per haver conseguit tot el que he conseguit, per tot això… estic feliç», ha afegit l’exporter, que també dona «les gràcies» a totes les persones que l’han «acompanyat en este viatge».

 

Després d’agrair a la seua família, la seua dona Sara Carbonero i els seus dos fills, Martín i Lucas, pel seu suport, ha fet el mateix amb els seus clubs, sobretot amb el Reial Madrid. «Vaig passar tota una vida, em van educar, em van vore i van fer créixer, per inculcar-me els seus valors i, en definitiva, per ser el que soc», ha confessat.

 

«Al FC Porto, per acollir-me com ho va fer, per ensenyar-me a vore les coses des d’un altre angle, a donar-me l’oportunitat de conéixer bé un club i una ciutat de la que m’he enamorat i que sempre portaré en el cor. Sempre formareu part de mi», ha afegit com a despedida a l’equip portugués.

 

 

Més d’un any sense jugar per un infart

Iker Casillas feia més d’un any que no jugava des de què en maig de 2019 va patir un infart mentres entrenava amb el que fins ara era el seu últim club, el Porto portugués, a on va arribar en l’estiu de 2015 després d’haver passat  la seua carrera deportiva en les files del Reial Madrid, amb el que va debutar el 12 de setembre de 1999 en San Mamés amb només 18 anys per a després fer-se pràcticament indiscutible.

 

Com a porter del Reial Madrid, va disputar 725 trobades i va conquistar 19 títols, entre ells, tres Lligues de Campions (2000, 2002 i 2014), cinc Lligues, dues Copes del Rei, dos Copes Intercontinentals, un Mundial de Clubs, dos Supercopas d’Europa i quatre Supercopas d’Espanya.

 

També va ser membre clau de la selecció espanyola, acumulant 167 internacionalitats, la primera el 3 de juny de 2000 en un amistós davant Suècia, i sent el titular de l’històric triplet Eurocopa 2008-Mundial 2010-Eurocopa 2012.

 

Al costat de Xavi Hernández, va ser guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries dels Deports en 2012, i havia mostrat igualment la seua disposició a presentar-se a les eleccions presidencials de la RFEF, desig que finalment va descartar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.