Mor l’atleta Abdalelah Haroun als 24 anys

 

Dol en l’atletisme mundial després de conéixer la defunció del corredor de Qatar Abdalelah Haroun als seus escassos 24 anys, segons ha informat el Comité Olímpic de Catar.

El que fora plata en el Mundial de 2016, bronze en 2017 i doblement or en els Jocs Asiàtics de 2018, ha perdut la vida en un accident de trànsit, segons recullen diversos mitjans.

Haroun havia nascut a Sudan, però en 2015 es va nacionalitzar de Qatar i eixe mateix any va debutar amb només 18 anys per a eixe país en els jocs asiàtics sub-20.

A l’any següent va córrer en el Campionat Mundial d’Atletisme en Pista Coberta a Portland, aconseguint la medalla de plata en la seua especialitat, en el Sub20 de Bydgoszcz (Polònia), on va guanyar l’or, i en els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro, en els quals va arribar a les semifinals.

En 2016 va participar en els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro, quedant-se en semifinals. Va patir una lesió en el tendó del maluc que va frenar el seu progrés i va comprometre les seues opcions per a arribar a Tòquio, utilitzant les proves de preparació per a posar-se de gom a gom.

En la seua última carrera de 400 metres va signar una marca de 47.22 segons participant com a convidat en el Campionat de Turquia el setembre de 2020.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.