Nadal, Djokovic i Federer competiran pel títol en el Mutua Madrid Open

El Mutua Madrid Open ha donat a conéixer este dimarts la llista de jugadors inscrits per als quadres masculí i femení, on figuren totes les grans estreles del tenis mundial, inclosos Rafa Nadal, Novak Djokovic i Roger Federer per a jugar entre els dies 27 d’abril i 9 de maig a la Caja Mágica.

Djokovic, el jugador que més setmanes ha ocupat la primera posició del Rànquing ATP en l’era moderna, serà l’encarregat d’encapçalar el cartell d’esta edició. El serbi tornarà per a defendre la corona que va alçar en 2019 i que ha conquistat en un total de tres ocasions (també en 2011, 2016).

No obstant això, ningú ha guanyat més vegades a Madrid que Rafa Nadal (2005, 2010, 2013, 2014, 2017), que esta vegada acumularà la seua dihuitena participació en el torneig, xifra rècord que compartirà amb Fernando Verdasco.

També estarà Roger Federer, guanyador en les tres superfícies que ha albergat el Mutua Madrid Open (pista dura coberta, terra batuda i terra blava, juntament amb candidats com Daniil Medvedev, Dominic Thiem, Alexander Zverev o Stefanos Tsitsipas, mentre que Andrey Rublev o Matteo Berrettini jugaran per primera vegada en la capital espanyola.

Quant als jugadors locals, també han aconseguit un bitllet directe per al quadre final Roberto Bautista, Pablo Carreño, Albert Ramos i Alejandro Davidovich, que s’uneixen a les invitacions rebudes per Carlos Alcaraz i l’esmentat Verdasco.

En el quadre femení, Kiki Bertens retornarà a la terra batuda madrilenya com l’última dona que va ser capaç d’alçar el títol. L’holandesa, que ha disputat dos finals consecutives (2018, 2019), és el desé nom d’una llista que encapçala Ashleigh Barty, la número u del món i recent campiona del WTA 1.000 de Miami.

Petra Kvitova, la jugadora que ha guanyat en més ocasions el trofeu (2011, 2015, 2018), així com Simona Halep, la que més finals acumula (2014, 2016, 2017, 2019), també formaran part del cartell, igual que la resta de jugadores en actiu que han ocupat el número u mundial: Garbiñe Muguruza, Naomi Osaka, Karolina Pliskova, Angelique Kerber i Victoria Azarenka.

Últimes notícies

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.