7.8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Pau Gasol anuncia la seua retirada

 

Fa molt poc que Pau Gasol donava per finalitzada la seua gloriosa etapa com a jugador de la Selecció Espanyola de Bàsquet, com la coneixen els seus integrants. I tan sols dos mesos després ha d’afrontar un altre comiat, esta vegada amb un major pes.

El jugador espanyol ha anunciat la seua retirada definitiva de les pistes. Ho ha fet en una roda de premsa, que ha generat molta expectació i abrigallat per la seua dona, Cat McDonell i la filla del matrimoni. L’ovació tancada que ha rebut no fa justícia a la carrera d’un home que s’ha convertit en una absoluta llegenda del básquet patri.

 

Des de feia dies que sonava amb força el rumor que Gasol anava a anunciar prompte el seu adeu. Ha sigut este dimarts 5 d’octubre de 2021, al voltant de les 17.30 hores de la vesprada, quan ell mateix ha confirmat este secret a veus: «Soc ací per a anunciar-vos que em retire del bàsquet professional, és una decisió difícil i meditada, volia acabar jugant i gaudint, no amb crosses. Molt agraït per haver pogut fer-ho en el Barça i per poder disputar els meus cinquens Jocs Olímpics amb la Selecció», ha començat dient.

Els seus éssers estimats han estat molt presents durant la lectura del seu comunicat: «A la meua família, els meus germans, Adrià, Marc, les nostres dones, els nostres fills, la família ho és tot. La meua família ho va deixar tot per a vindre a Memphis. Em van ajudar en tot, us ho agrairé sempre».

El català no ha volgut deixar de recordar-se del seu excompañero Kobe. Mai ha amagat que la seua mort va ser un dels moments més complicats de tota la seua vida: «M’agradaria fer esment especial al meu company Kobe Bryant, però així és la vida… és molt injusta a vegades. Li trobem a faltar a ell i la seua filla Gigi. Em va ensenyar a ser un millor líder, un guanyador, i sempre l’he considerat un germà major», ha dit.

El barceloní també ha revelat que tenia el somni de jugar davant de la seua filla xicoteta i que no va parar fins a aconseguir-lo: «Tenia la il·lusió de jugar un dia davant de la meua xiqueta i treballem per això».

Cat McDonell ha viscut al costat del seu marit la seua retirada i Gasol ha volgut fer-li l’ullet: «I finalment, volia agrair a la meua dona, Cat. Et vull i gràcies per ser la meua companya, la meua esposa i la mare de la nostra filla. Ella és el més important de la meua vida. Els últims dos anys han sigut bojos, movent-nos d’un lloc per a un altre i has assumit responsabilitat de tot això. Ha sigut increïble. Em sent un dels homes més afortunats del món. Us vull», ha resolt.

Carrera de llegenda

 

Gasol pot presumir com a pocs de palmaresos i assoliments, a més d’un talent sense parangó. El pivot l’ha guanyat tot menys l’or olímpic i l’Eurolliga. Com a adolescent va enlluernar en l’ACB amb el Barcelona, com a home es va convertir en un dels principals artífexs deel fet de renàixer de Los Angeles Lakers i ja com a veterà va donar les seues últimes nits de glòria a la selecció espanyola.

Al llarg d’un extens discurs marcat per una profunda emoció i per la nostàlgia d’una carrera brillant que hui acaba, Pau Gasol ha tingut missatges d’agraïment per a tots: companys, entrenadors, fisioterapeutes, utillers, per al seu germà Marc Gasol, per a la seua dona i fins per al desaparegut Kobe Bryant.

 

El Barcelona li ha esperat fins al final

 

Pau Gasol, després de retirar-se de la selecció espanyola este estiu després dels Jocs de Tòquio, s’ha pres un llarg procés de reflexió.

L’estat físic, clau en la decisió

 

Gasol tenia clar que volia retirar-se en una pista de bàsquet. Recordem que l’espanyol va estar quasi dos anys sense jugar a causa d’una lesió al peu dret, la qual cosa li va negar disputar una última temporada en l’NBA.

El Barcelona, el club dels seus amors, li va donar una última temporada, en la qual el pivot va augmentar la seua llegenda en guanyar l’ACB i la Copa del Rei.

La samarreta de Pau penjarà a la part alta del Staples

 

El ‘16‘ de l’espanyol penjarà al costat de Kobe, Shaq, Magic, Jabbar… en l’estadi de Los Angeles Lakers.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.