10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Pau Gasol anuncia la seua retirada

 

Fa molt poc que Pau Gasol donava per finalitzada la seua gloriosa etapa com a jugador de la Selecció Espanyola de Bàsquet, com la coneixen els seus integrants. I tan sols dos mesos després ha d’afrontar un altre comiat, esta vegada amb un major pes.

El jugador espanyol ha anunciat la seua retirada definitiva de les pistes. Ho ha fet en una roda de premsa, que ha generat molta expectació i abrigallat per la seua dona, Cat McDonell i la filla del matrimoni. L’ovació tancada que ha rebut no fa justícia a la carrera d’un home que s’ha convertit en una absoluta llegenda del básquet patri.

 

Des de feia dies que sonava amb força el rumor que Gasol anava a anunciar prompte el seu adeu. Ha sigut este dimarts 5 d’octubre de 2021, al voltant de les 17.30 hores de la vesprada, quan ell mateix ha confirmat este secret a veus: «Soc ací per a anunciar-vos que em retire del bàsquet professional, és una decisió difícil i meditada, volia acabar jugant i gaudint, no amb crosses. Molt agraït per haver pogut fer-ho en el Barça i per poder disputar els meus cinquens Jocs Olímpics amb la Selecció», ha començat dient.

Els seus éssers estimats han estat molt presents durant la lectura del seu comunicat: «A la meua família, els meus germans, Adrià, Marc, les nostres dones, els nostres fills, la família ho és tot. La meua família ho va deixar tot per a vindre a Memphis. Em van ajudar en tot, us ho agrairé sempre».

El català no ha volgut deixar de recordar-se del seu excompañero Kobe. Mai ha amagat que la seua mort va ser un dels moments més complicats de tota la seua vida: «M’agradaria fer esment especial al meu company Kobe Bryant, però així és la vida… és molt injusta a vegades. Li trobem a faltar a ell i la seua filla Gigi. Em va ensenyar a ser un millor líder, un guanyador, i sempre l’he considerat un germà major», ha dit.

El barceloní també ha revelat que tenia el somni de jugar davant de la seua filla xicoteta i que no va parar fins a aconseguir-lo: «Tenia la il·lusió de jugar un dia davant de la meua xiqueta i treballem per això».

Cat McDonell ha viscut al costat del seu marit la seua retirada i Gasol ha volgut fer-li l’ullet: «I finalment, volia agrair a la meua dona, Cat. Et vull i gràcies per ser la meua companya, la meua esposa i la mare de la nostra filla. Ella és el més important de la meua vida. Els últims dos anys han sigut bojos, movent-nos d’un lloc per a un altre i has assumit responsabilitat de tot això. Ha sigut increïble. Em sent un dels homes més afortunats del món. Us vull», ha resolt.

Carrera de llegenda

 

Gasol pot presumir com a pocs de palmaresos i assoliments, a més d’un talent sense parangó. El pivot l’ha guanyat tot menys l’or olímpic i l’Eurolliga. Com a adolescent va enlluernar en l’ACB amb el Barcelona, com a home es va convertir en un dels principals artífexs deel fet de renàixer de Los Angeles Lakers i ja com a veterà va donar les seues últimes nits de glòria a la selecció espanyola.

Al llarg d’un extens discurs marcat per una profunda emoció i per la nostàlgia d’una carrera brillant que hui acaba, Pau Gasol ha tingut missatges d’agraïment per a tots: companys, entrenadors, fisioterapeutes, utillers, per al seu germà Marc Gasol, per a la seua dona i fins per al desaparegut Kobe Bryant.

 

El Barcelona li ha esperat fins al final

 

Pau Gasol, després de retirar-se de la selecció espanyola este estiu després dels Jocs de Tòquio, s’ha pres un llarg procés de reflexió.

L’estat físic, clau en la decisió

 

Gasol tenia clar que volia retirar-se en una pista de bàsquet. Recordem que l’espanyol va estar quasi dos anys sense jugar a causa d’una lesió al peu dret, la qual cosa li va negar disputar una última temporada en l’NBA.

El Barcelona, el club dels seus amors, li va donar una última temporada, en la qual el pivot va augmentar la seua llegenda en guanyar l’ACB i la Copa del Rei.

La samarreta de Pau penjarà a la part alta del Staples

 

El ‘16‘ de l’espanyol penjarà al costat de Kobe, Shaq, Magic, Jabbar… en l’estadi de Los Angeles Lakers.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.