Sergio Busquets, positiu per coronavirus a la meitat de la concentració d’Espanya

 

Un brot de coronavirus ha esclatat en la concentració d’Espanya en Las Rozas i compromet seriosament a la Selecció a només una setmana del debut de l’equip a Sevilla, enfront de Suècia. El contagi confirmat és de només un jugador, Busquets, però es té el temor que s’haja pogut estendre en el grup.

Es repetiran les anàlisis PCR a totes les persones, un total de 51, que treballen en contacte directe amb el grup. El partit davant Lituània del dimarts serà dirigit per Luis de la Fuente i el disputaran jugadors de la SUB-21.

La Federació havia sol·licitat dos vegades al ministeri de Sanitat permís per a vacunar als jugadors internacionals, però eixa autorització no va arribar i els 24 triats per Luis Enrique van arribar a Las Rozas sense rebre la vacuna. Ara ha esclatat el brot. 

Sergio Busquets ha donat resultat positiu en l’últim test PCR que se li va realitzar ahir matí en la concentració de la Selecció nacional en Las Rozas.

La resta dels integrants de la concentració, han resultat tots negatiu. Busquets ha abandonat la concentració per a passar estos dies a la seua casa a Barcelona. De moment, Luis Enrique no cridarà a cap substitut.

Tant els treballadors com els contactes estrets del jugador romandran aïllats per prevenció en la concentració de la Selecció i s’activaran rutines d’entrenaments personalitzades, mantenint l’aïllament, per a continuar amb la preparació de l’Europeu.

Luis Enrique pot fer canvis en la convocatòria fins a les nou de la nit del pròxim dissabte, dia 12. Però abans, i encara que les primeres anàlisis descarten que el brot s’haja descontrolat, ha de conéixer amb exactitud si el positiu confirmat ha estés el contagi i, en tal cas, el nombre total d’afectats pel brot, ja que aqueixos canvis en la llista de 24 només seran admesos per la UEFA sota certificació mèdica.

Este diumenge es va notificar, a través dels serveis mèdics de la RFEF, la incidència en un dels controls i, en aqueix moment, es va implementar el protocol previst per a estos casos. Eixe protocol estableix la repetició dels controls per a descartar que hi haja més positius, tancar la bambolla de l’equip fins a confirmar que no han existit més contagis, aïllar els contactes estrets del positiu i augmentar les mesures de seguretat, amb entrenaments per grups.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.