Sergio Busquets, positiu per coronavirus a la meitat de la concentració d’Espanya

 

Un brot de coronavirus ha esclatat en la concentració d’Espanya en Las Rozas i compromet seriosament a la Selecció a només una setmana del debut de l’equip a Sevilla, enfront de Suècia. El contagi confirmat és de només un jugador, Busquets, però es té el temor que s’haja pogut estendre en el grup.

Es repetiran les anàlisis PCR a totes les persones, un total de 51, que treballen en contacte directe amb el grup. El partit davant Lituània del dimarts serà dirigit per Luis de la Fuente i el disputaran jugadors de la SUB-21.

Anuncios

La Federació havia sol·licitat dos vegades al ministeri de Sanitat permís per a vacunar als jugadors internacionals, però eixa autorització no va arribar i els 24 triats per Luis Enrique van arribar a Las Rozas sense rebre la vacuna. Ara ha esclatat el brot. 

Sergio Busquets ha donat resultat positiu en l’últim test PCR que se li va realitzar ahir matí en la concentració de la Selecció nacional en Las Rozas.

La resta dels integrants de la concentració, han resultat tots negatiu. Busquets ha abandonat la concentració per a passar estos dies a la seua casa a Barcelona. De moment, Luis Enrique no cridarà a cap substitut.

Tant els treballadors com els contactes estrets del jugador romandran aïllats per prevenció en la concentració de la Selecció i s’activaran rutines d’entrenaments personalitzades, mantenint l’aïllament, per a continuar amb la preparació de l’Europeu.

Luis Enrique pot fer canvis en la convocatòria fins a les nou de la nit del pròxim dissabte, dia 12. Però abans, i encara que les primeres anàlisis descarten que el brot s’haja descontrolat, ha de conéixer amb exactitud si el positiu confirmat ha estés el contagi i, en tal cas, el nombre total d’afectats pel brot, ja que aqueixos canvis en la llista de 24 només seran admesos per la UEFA sota certificació mèdica.

Este diumenge es va notificar, a través dels serveis mèdics de la RFEF, la incidència en un dels controls i, en aqueix moment, es va implementar el protocol previst per a estos casos. Eixe protocol estableix la repetició dels controls per a descartar que hi haja més positius, tancar la bambolla de l’equip fins a confirmar que no han existit més contagis, aïllar els contactes estrets del positiu i augmentar les mesures de seguretat, amb entrenaments per grups.

 

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.