Sergio Busquets, positiu per coronavirus a la meitat de la concentració d’Espanya

 

Un brot de coronavirus ha esclatat en la concentració d’Espanya en Las Rozas i compromet seriosament a la Selecció a només una setmana del debut de l’equip a Sevilla, enfront de Suècia. El contagi confirmat és de només un jugador, Busquets, però es té el temor que s’haja pogut estendre en el grup.

Es repetiran les anàlisis PCR a totes les persones, un total de 51, que treballen en contacte directe amb el grup. El partit davant Lituània del dimarts serà dirigit per Luis de la Fuente i el disputaran jugadors de la SUB-21.

La Federació havia sol·licitat dos vegades al ministeri de Sanitat permís per a vacunar als jugadors internacionals, però eixa autorització no va arribar i els 24 triats per Luis Enrique van arribar a Las Rozas sense rebre la vacuna. Ara ha esclatat el brot. 

Sergio Busquets ha donat resultat positiu en l’últim test PCR que se li va realitzar ahir matí en la concentració de la Selecció nacional en Las Rozas.

La resta dels integrants de la concentració, han resultat tots negatiu. Busquets ha abandonat la concentració per a passar estos dies a la seua casa a Barcelona. De moment, Luis Enrique no cridarà a cap substitut.

Tant els treballadors com els contactes estrets del jugador romandran aïllats per prevenció en la concentració de la Selecció i s’activaran rutines d’entrenaments personalitzades, mantenint l’aïllament, per a continuar amb la preparació de l’Europeu.

Luis Enrique pot fer canvis en la convocatòria fins a les nou de la nit del pròxim dissabte, dia 12. Però abans, i encara que les primeres anàlisis descarten que el brot s’haja descontrolat, ha de conéixer amb exactitud si el positiu confirmat ha estés el contagi i, en tal cas, el nombre total d’afectats pel brot, ja que aqueixos canvis en la llista de 24 només seran admesos per la UEFA sota certificació mèdica.

Este diumenge es va notificar, a través dels serveis mèdics de la RFEF, la incidència en un dels controls i, en aqueix moment, es va implementar el protocol previst per a estos casos. Eixe protocol estableix la repetició dels controls per a descartar que hi haja més positius, tancar la bambolla de l’equip fins a confirmar que no han existit més contagis, aïllar els contactes estrets del positiu i augmentar les mesures de seguretat, amb entrenaments per grups.

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.