Sergio Busquets, positiu per coronavirus a la meitat de la concentració d’Espanya

 

Un brot de coronavirus ha esclatat en la concentració d’Espanya en Las Rozas i compromet seriosament a la Selecció a només una setmana del debut de l’equip a Sevilla, enfront de Suècia. El contagi confirmat és de només un jugador, Busquets, però es té el temor que s’haja pogut estendre en el grup.

Es repetiran les anàlisis PCR a totes les persones, un total de 51, que treballen en contacte directe amb el grup. El partit davant Lituània del dimarts serà dirigit per Luis de la Fuente i el disputaran jugadors de la SUB-21.

La Federació havia sol·licitat dos vegades al ministeri de Sanitat permís per a vacunar als jugadors internacionals, però eixa autorització no va arribar i els 24 triats per Luis Enrique van arribar a Las Rozas sense rebre la vacuna. Ara ha esclatat el brot. 

Sergio Busquets ha donat resultat positiu en l’últim test PCR que se li va realitzar ahir matí en la concentració de la Selecció nacional en Las Rozas.

La resta dels integrants de la concentració, han resultat tots negatiu. Busquets ha abandonat la concentració per a passar estos dies a la seua casa a Barcelona. De moment, Luis Enrique no cridarà a cap substitut.

Tant els treballadors com els contactes estrets del jugador romandran aïllats per prevenció en la concentració de la Selecció i s’activaran rutines d’entrenaments personalitzades, mantenint l’aïllament, per a continuar amb la preparació de l’Europeu.

Luis Enrique pot fer canvis en la convocatòria fins a les nou de la nit del pròxim dissabte, dia 12. Però abans, i encara que les primeres anàlisis descarten que el brot s’haja descontrolat, ha de conéixer amb exactitud si el positiu confirmat ha estés el contagi i, en tal cas, el nombre total d’afectats pel brot, ja que aqueixos canvis en la llista de 24 només seran admesos per la UEFA sota certificació mèdica.

Este diumenge es va notificar, a través dels serveis mèdics de la RFEF, la incidència en un dels controls i, en aqueix moment, es va implementar el protocol previst per a estos casos. Eixe protocol estableix la repetició dels controls per a descartar que hi haja més positius, tancar la bambolla de l’equip fins a confirmar que no han existit més contagis, aïllar els contactes estrets del positiu i augmentar les mesures de seguretat, amb entrenaments per grups.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.