Sergio Busquets, positiu per coronavirus a la meitat de la concentració d’Espanya

 

Un brot de coronavirus ha esclatat en la concentració d’Espanya en Las Rozas i compromet seriosament a la Selecció a només una setmana del debut de l’equip a Sevilla, enfront de Suècia. El contagi confirmat és de només un jugador, Busquets, però es té el temor que s’haja pogut estendre en el grup.

Es repetiran les anàlisis PCR a totes les persones, un total de 51, que treballen en contacte directe amb el grup. El partit davant Lituània del dimarts serà dirigit per Luis de la Fuente i el disputaran jugadors de la SUB-21.

La Federació havia sol·licitat dos vegades al ministeri de Sanitat permís per a vacunar als jugadors internacionals, però eixa autorització no va arribar i els 24 triats per Luis Enrique van arribar a Las Rozas sense rebre la vacuna. Ara ha esclatat el brot. 

Sergio Busquets ha donat resultat positiu en l’últim test PCR que se li va realitzar ahir matí en la concentració de la Selecció nacional en Las Rozas.

La resta dels integrants de la concentració, han resultat tots negatiu. Busquets ha abandonat la concentració per a passar estos dies a la seua casa a Barcelona. De moment, Luis Enrique no cridarà a cap substitut.

Tant els treballadors com els contactes estrets del jugador romandran aïllats per prevenció en la concentració de la Selecció i s’activaran rutines d’entrenaments personalitzades, mantenint l’aïllament, per a continuar amb la preparació de l’Europeu.

Luis Enrique pot fer canvis en la convocatòria fins a les nou de la nit del pròxim dissabte, dia 12. Però abans, i encara que les primeres anàlisis descarten que el brot s’haja descontrolat, ha de conéixer amb exactitud si el positiu confirmat ha estés el contagi i, en tal cas, el nombre total d’afectats pel brot, ja que aqueixos canvis en la llista de 24 només seran admesos per la UEFA sota certificació mèdica.

Este diumenge es va notificar, a través dels serveis mèdics de la RFEF, la incidència en un dels controls i, en aqueix moment, es va implementar el protocol previst per a estos casos. Eixe protocol estableix la repetició dels controls per a descartar que hi haja més positius, tancar la bambolla de l’equip fins a confirmar que no han existit més contagis, aïllar els contactes estrets del positiu i augmentar les mesures de seguretat, amb entrenaments per grups.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.