Torna el públic als estadis d’Espanya

El futbol i el bàsquet professionals d’Espanya tornaran a tindre públic en les seues graderies després de més de catorze mesos amb elles buides per la pandèmia, després de l’autorització per part del Ministeri de Sanitat perquè hi haja espectadors (amb les condicions que pauten les respectives comunitats autònomes).
Perquè es done este fet tan esperat per aficionats i clubs, la Comunitat haurà d’estar en fase 1 epidemiologia.

Així ho va anunciar este dimecres el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, que després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va assegurar que les dos últimes jornades de LaLiga, en les zones que es troben en fase un de la pandèmia, i el que queda per disputar de la Liga Endesa de bàsquet, tornaran a comptar amb espectadors en els seus estadis i pavellons. (menys de 50 d’incidència acumulada).

Els aforaments seran del 30% de la seua capacitat amb un màxim de 5.000 espectadors. També hi haurà públic en els playoffs de la Lliga Endesa.

Els partits que es podran disputar amb públic són el Valencia – Eibar i Villarreal – Sevilla de la penúltima jornada, i l’Elche – AthleticLevante – Cádiz i Celta – Betis de l’última jornada prevista per al cap de setmana del 22 i 23 de maig.

En Segona els duels amb seguidors en les graderies seran els que disputen Castellón – PonferradinaCastellón – Rayo i Lugo – Mirandés.

Un topall de 5.000 aficionats

 

L’aforament en estos partits serà d’un 30% amb un topall de 5.000 persones i de moment només s’obriran estadis al públic en Comunitat Valenciana i Galícia. Respecte a la presència d’aficionats en altres estadis del futbol espanyol, Carolina Darias va afirmar que: «La realitat és canviant. Si altres regions entren en fase 1, podrien obrir-se al públic».

«En aquells partits de les dos jornades que queden en fase 1 podran celebrar-se amb la presència del 30% d’estadi de públic, amb el topall de 5.000 persones. El missatge és positiu. Torna el públic en aquells territoris on hi ha més garanties, amb uns topalls, però permetent que puguen finalitzar la Lliga amb una miqueta de públic.

La Comunitat valenciana pot: els partits de Valencia, Villarreal, Levante, Castellón i Elche podran tindre públic».

 

16.000 espectadors en La Cartuja

 

«També hem pensat en la selecció, que jugarà en La Cartuja de Sevilla amb un aforament de fins a 16.000 espectadors».

Màscara FFP2, distància d’1,5 metres…

 

«La volta del públic serà possible en els territoris en fase 1 del semàfor. Haurà d’haver-hi una distància d’1,5 metres en tots els sentits. A més, l’entrada i eixida serà de manera escalonada i per sectors. No es podrà menjar ni fumar i serà exigible una màscara FFP2 sense vàlvula i la presa de temperatura a l’entrada».

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.