Torna el públic als estadis d’Espanya

El futbol i el bàsquet professionals d’Espanya tornaran a tindre públic en les seues graderies després de més de catorze mesos amb elles buides per la pandèmia, després de l’autorització per part del Ministeri de Sanitat perquè hi haja espectadors (amb les condicions que pauten les respectives comunitats autònomes).
Perquè es done este fet tan esperat per aficionats i clubs, la Comunitat haurà d’estar en fase 1 epidemiologia.

Així ho va anunciar este dimecres el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, que després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va assegurar que les dos últimes jornades de LaLiga, en les zones que es troben en fase un de la pandèmia, i el que queda per disputar de la Liga Endesa de bàsquet, tornaran a comptar amb espectadors en els seus estadis i pavellons. (menys de 50 d’incidència acumulada).

Els aforaments seran del 30% de la seua capacitat amb un màxim de 5.000 espectadors. També hi haurà públic en els playoffs de la Lliga Endesa.

Els partits que es podran disputar amb públic són el Valencia – Eibar i Villarreal – Sevilla de la penúltima jornada, i l’Elche – AthleticLevante – Cádiz i Celta – Betis de l’última jornada prevista per al cap de setmana del 22 i 23 de maig.

En Segona els duels amb seguidors en les graderies seran els que disputen Castellón – PonferradinaCastellón – Rayo i Lugo – Mirandés.

Un topall de 5.000 aficionats

 

L’aforament en estos partits serà d’un 30% amb un topall de 5.000 persones i de moment només s’obriran estadis al públic en Comunitat Valenciana i Galícia. Respecte a la presència d’aficionats en altres estadis del futbol espanyol, Carolina Darias va afirmar que: «La realitat és canviant. Si altres regions entren en fase 1, podrien obrir-se al públic».

«En aquells partits de les dos jornades que queden en fase 1 podran celebrar-se amb la presència del 30% d’estadi de públic, amb el topall de 5.000 persones. El missatge és positiu. Torna el públic en aquells territoris on hi ha més garanties, amb uns topalls, però permetent que puguen finalitzar la Lliga amb una miqueta de públic.

La Comunitat valenciana pot: els partits de Valencia, Villarreal, Levante, Castellón i Elche podran tindre públic».

 

16.000 espectadors en La Cartuja

 

«També hem pensat en la selecció, que jugarà en La Cartuja de Sevilla amb un aforament de fins a 16.000 espectadors».

Màscara FFP2, distància d’1,5 metres…

 

«La volta del públic serà possible en els territoris en fase 1 del semàfor. Haurà d’haver-hi una distància d’1,5 metres en tots els sentits. A més, l’entrada i eixida serà de manera escalonada i per sectors. No es podrà menjar ni fumar i serà exigible una màscara FFP2 sense vàlvula i la presa de temperatura a l’entrada».

Últimes notícies

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.