Torna el públic als estadis d’Espanya

El futbol i el bàsquet professionals d’Espanya tornaran a tindre públic en les seues graderies després de més de catorze mesos amb elles buides per la pandèmia, després de l’autorització per part del Ministeri de Sanitat perquè hi haja espectadors (amb les condicions que pauten les respectives comunitats autònomes).
Perquè es done este fet tan esperat per aficionats i clubs, la Comunitat haurà d’estar en fase 1 epidemiologia.

Així ho va anunciar este dimecres el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, que després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va assegurar que les dos últimes jornades de LaLiga, en les zones que es troben en fase un de la pandèmia, i el que queda per disputar de la Liga Endesa de bàsquet, tornaran a comptar amb espectadors en els seus estadis i pavellons. (menys de 50 d’incidència acumulada).

Els aforaments seran del 30% de la seua capacitat amb un màxim de 5.000 espectadors. També hi haurà públic en els playoffs de la Lliga Endesa.

Els partits que es podran disputar amb públic són el Valencia – Eibar i Villarreal – Sevilla de la penúltima jornada, i l’Elche – AthleticLevante – Cádiz i Celta – Betis de l’última jornada prevista per al cap de setmana del 22 i 23 de maig.

En Segona els duels amb seguidors en les graderies seran els que disputen Castellón – PonferradinaCastellón – Rayo i Lugo – Mirandés.

Un topall de 5.000 aficionats

 

L’aforament en estos partits serà d’un 30% amb un topall de 5.000 persones i de moment només s’obriran estadis al públic en Comunitat Valenciana i Galícia. Respecte a la presència d’aficionats en altres estadis del futbol espanyol, Carolina Darias va afirmar que: «La realitat és canviant. Si altres regions entren en fase 1, podrien obrir-se al públic».

«En aquells partits de les dos jornades que queden en fase 1 podran celebrar-se amb la presència del 30% d’estadi de públic, amb el topall de 5.000 persones. El missatge és positiu. Torna el públic en aquells territoris on hi ha més garanties, amb uns topalls, però permetent que puguen finalitzar la Lliga amb una miqueta de públic.

La Comunitat valenciana pot: els partits de Valencia, Villarreal, Levante, Castellón i Elche podran tindre públic».

 

16.000 espectadors en La Cartuja

 

«També hem pensat en la selecció, que jugarà en La Cartuja de Sevilla amb un aforament de fins a 16.000 espectadors».

Màscara FFP2, distància d’1,5 metres…

 

«La volta del públic serà possible en els territoris en fase 1 del semàfor. Haurà d’haver-hi una distància d’1,5 metres en tots els sentits. A més, l’entrada i eixida serà de manera escalonada i per sectors. No es podrà menjar ni fumar i serà exigible una màscara FFP2 sense vàlvula i la presa de temperatura a l’entrada».

Últimes notícies

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.