Torna el públic als estadis d’Espanya

El futbol i el bàsquet professionals d’Espanya tornaran a tindre públic en les seues graderies després de més de catorze mesos amb elles buides per la pandèmia, després de l’autorització per part del Ministeri de Sanitat perquè hi haja espectadors (amb les condicions que pauten les respectives comunitats autònomes).
Perquè es done este fet tan esperat per aficionats i clubs, la Comunitat haurà d’estar en fase 1 epidemiologia.

Així ho va anunciar este dimecres el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, que després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va assegurar que les dos últimes jornades de LaLiga, en les zones que es troben en fase un de la pandèmia, i el que queda per disputar de la Liga Endesa de bàsquet, tornaran a comptar amb espectadors en els seus estadis i pavellons. (menys de 50 d’incidència acumulada).

Els aforaments seran del 30% de la seua capacitat amb un màxim de 5.000 espectadors. També hi haurà públic en els playoffs de la Lliga Endesa.

Els partits que es podran disputar amb públic són el Valencia – Eibar i Villarreal – Sevilla de la penúltima jornada, i l’Elche – AthleticLevante – Cádiz i Celta – Betis de l’última jornada prevista per al cap de setmana del 22 i 23 de maig.

En Segona els duels amb seguidors en les graderies seran els que disputen Castellón – PonferradinaCastellón – Rayo i Lugo – Mirandés.

Un topall de 5.000 aficionats

 

L’aforament en estos partits serà d’un 30% amb un topall de 5.000 persones i de moment només s’obriran estadis al públic en Comunitat Valenciana i Galícia. Respecte a la presència d’aficionats en altres estadis del futbol espanyol, Carolina Darias va afirmar que: «La realitat és canviant. Si altres regions entren en fase 1, podrien obrir-se al públic».

«En aquells partits de les dos jornades que queden en fase 1 podran celebrar-se amb la presència del 30% d’estadi de públic, amb el topall de 5.000 persones. El missatge és positiu. Torna el públic en aquells territoris on hi ha més garanties, amb uns topalls, però permetent que puguen finalitzar la Lliga amb una miqueta de públic.

La Comunitat valenciana pot: els partits de Valencia, Villarreal, Levante, Castellón i Elche podran tindre públic».

 

16.000 espectadors en La Cartuja

 

«També hem pensat en la selecció, que jugarà en La Cartuja de Sevilla amb un aforament de fins a 16.000 espectadors».

Màscara FFP2, distància d’1,5 metres…

 

«La volta del públic serà possible en els territoris en fase 1 del semàfor. Haurà d’haver-hi una distància d’1,5 metres en tots els sentits. A més, l’entrada i eixida serà de manera escalonada i per sectors. No es podrà menjar ni fumar i serà exigible una màscara FFP2 sense vàlvula i la presa de temperatura a l’entrada».

Últimes notícies

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca que Juanfran Pérez Llorca està fent un bon treball i mereix suport, però remarca que la candidatura a la Generalitat la decidirà la direcció del PP.