Torneig d’esgrima: Stop LGTBIfobia en l’esport

Dos competidors d'esgrima lluitant amb banderes de fons de LGBT| La robera sala d'armes

En la plaça de l’Església de Benetússer ha tingut lloc el torneig d’esgrima 14 metres, com a esdeveniment de tancament de la temporada del club d’esgrima la Robera Sala d’Armes i club d’esgrima Àgora València i amb motiu del dia de l’Orgull LGTBI+, que se celebrarà el 28 de Juny.

El temps meteorològic finalment va acompanyar l’esdeveniment i a la competició van acudir tiradors i tiradores de diferents edats i de diferents clubs de la comunitat valenciana. Va haver-hi 5 pistes, 2 d’adults bípedes, 1 d’esgrima adaptada i 2 per a lxs més nens de l’esdeveniment.

Diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva

Es va competir en les diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva: sabre, floret i espasa; i en la modalitat d’esgrima adaptada, la disciplina de floret, realitzant a més assalts mixtos en esta modalitat, entre persones bípedes i persones en cadira de rodes.

Nivell funcional com a gènere i ètnia

Cal destacar la diversitat que es va visibilitzar en la trobada tant a nivell funcional com de gènere i ètnica. La participació de les famílies i persones voluntàries del club va ser un ingredient essencial per al bon desenvolupament de l’esdeveniment que va generar un ambient distés i cordial, en el qual el més important va ser la participació i la trobada entre tiradors i tiradores de diferents modalitats d’esgrima.

A l’esdeveniment també van acudir representants de l’Ajuntament de Benetússer, com el regidor d’esports Rafa del Riu, la regidora de serveis municipals i policia Dolors Tarín, la regidora d’educació i igualtat, Ana Martín i l’alcaldessa del municipi, Eva Sanz. Van prendre part en l’esdeveniment participant activament en el lliurament de medalles i col·laborant en l’organització.

A més, diferents comerços locals de Benetússer han col·laborat amb l’esdeveniment aportant material i regals destinats com a premis a les persones participants i també en l’esmorzar que es brindava tant a participants com a familiars i amics dels i les esgrimisses que van acudir a la trobada.

«Stop LGTBIfobia en l’esport»

La bandera arc de Sant Martí va ser present en diferents formats: l’arc de globus multicolor, polseres per a les persones participants, pintura corporal i un pastís amb el missatge «Stop LGTBIfobia en l’esport», sent la visibilitat i el treball per la diversitat sexual i d’identitat de gènere un dels valors fonamentals de tots dos clubs d’esgrima.

Un tancament de temporada que deixa un bon sabor de boca per a gaudir de l’estiu i reprendre amb ganes i il·lusió la pròxima temporada d’esgrima a partir de la pròxima tornada al col·legi.

Esportistes d'esgrima amb banderes LGBT | La robera sala d'armes

Últimes notícies

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.
FILMOTECA D'ESTIU