Torneig d’esgrima: Stop LGTBIfobia en l’esport

Dos competidors d'esgrima lluitant amb banderes de fons de LGBT| La robera sala d'armes

En la plaça de l’Església de Benetússer ha tingut lloc el torneig d’esgrima 14 metres, com a esdeveniment de tancament de la temporada del club d’esgrima la Robera Sala d’Armes i club d’esgrima Àgora València i amb motiu del dia de l’Orgull LGTBI+, que se celebrarà el 28 de Juny.

El temps meteorològic finalment va acompanyar l’esdeveniment i a la competició van acudir tiradors i tiradores de diferents edats i de diferents clubs de la comunitat valenciana. Va haver-hi 5 pistes, 2 d’adults bípedes, 1 d’esgrima adaptada i 2 per a lxs més nens de l’esdeveniment.

Diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva

Es va competir en les diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva: sabre, floret i espasa; i en la modalitat d’esgrima adaptada, la disciplina de floret, realitzant a més assalts mixtos en esta modalitat, entre persones bípedes i persones en cadira de rodes.

Nivell funcional com a gènere i ètnia

Cal destacar la diversitat que es va visibilitzar en la trobada tant a nivell funcional com de gènere i ètnica. La participació de les famílies i persones voluntàries del club va ser un ingredient essencial per al bon desenvolupament de l’esdeveniment que va generar un ambient distés i cordial, en el qual el més important va ser la participació i la trobada entre tiradors i tiradores de diferents modalitats d’esgrima.

A l’esdeveniment també van acudir representants de l’Ajuntament de Benetússer, com el regidor d’esports Rafa del Riu, la regidora de serveis municipals i policia Dolors Tarín, la regidora d’educació i igualtat, Ana Martín i l’alcaldessa del municipi, Eva Sanz. Van prendre part en l’esdeveniment participant activament en el lliurament de medalles i col·laborant en l’organització.

A més, diferents comerços locals de Benetússer han col·laborat amb l’esdeveniment aportant material i regals destinats com a premis a les persones participants i també en l’esmorzar que es brindava tant a participants com a familiars i amics dels i les esgrimisses que van acudir a la trobada.

«Stop LGTBIfobia en l’esport»

La bandera arc de Sant Martí va ser present en diferents formats: l’arc de globus multicolor, polseres per a les persones participants, pintura corporal i un pastís amb el missatge «Stop LGTBIfobia en l’esport», sent la visibilitat i el treball per la diversitat sexual i d’identitat de gènere un dels valors fonamentals de tots dos clubs d’esgrima.

Un tancament de temporada que deixa un bon sabor de boca per a gaudir de l’estiu i reprendre amb ganes i il·lusió la pròxima temporada d’esgrima a partir de la pròxima tornada al col·legi.

Esportistes d'esgrima amb banderes LGBT | La robera sala d'armes

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU