Torneig d’esgrima: Stop LGTBIfobia en l’esport

Dos competidors d'esgrima lluitant amb banderes de fons de LGBT| La robera sala d'armes

En la plaça de l’Església de Benetússer ha tingut lloc el torneig d’esgrima 14 metres, com a esdeveniment de tancament de la temporada del club d’esgrima la Robera Sala d’Armes i club d’esgrima Àgora València i amb motiu del dia de l’Orgull LGTBI+, que se celebrarà el 28 de Juny.

El temps meteorològic finalment va acompanyar l’esdeveniment i a la competició van acudir tiradors i tiradores de diferents edats i de diferents clubs de la comunitat valenciana. Va haver-hi 5 pistes, 2 d’adults bípedes, 1 d’esgrima adaptada i 2 per a lxs més nens de l’esdeveniment.

Diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva

Es va competir en les diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva: sabre, floret i espasa; i en la modalitat d’esgrima adaptada, la disciplina de floret, realitzant a més assalts mixtos en esta modalitat, entre persones bípedes i persones en cadira de rodes.

Nivell funcional com a gènere i ètnia

Cal destacar la diversitat que es va visibilitzar en la trobada tant a nivell funcional com de gènere i ètnica. La participació de les famílies i persones voluntàries del club va ser un ingredient essencial per al bon desenvolupament de l’esdeveniment que va generar un ambient distés i cordial, en el qual el més important va ser la participació i la trobada entre tiradors i tiradores de diferents modalitats d’esgrima.

A l’esdeveniment també van acudir representants de l’Ajuntament de Benetússer, com el regidor d’esports Rafa del Riu, la regidora de serveis municipals i policia Dolors Tarín, la regidora d’educació i igualtat, Ana Martín i l’alcaldessa del municipi, Eva Sanz. Van prendre part en l’esdeveniment participant activament en el lliurament de medalles i col·laborant en l’organització.

A més, diferents comerços locals de Benetússer han col·laborat amb l’esdeveniment aportant material i regals destinats com a premis a les persones participants i també en l’esmorzar que es brindava tant a participants com a familiars i amics dels i les esgrimisses que van acudir a la trobada.

«Stop LGTBIfobia en l’esport»

La bandera arc de Sant Martí va ser present en diferents formats: l’arc de globus multicolor, polseres per a les persones participants, pintura corporal i un pastís amb el missatge «Stop LGTBIfobia en l’esport», sent la visibilitat i el treball per la diversitat sexual i d’identitat de gènere un dels valors fonamentals de tots dos clubs d’esgrima.

Un tancament de temporada que deixa un bon sabor de boca per a gaudir de l’estiu i reprendre amb ganes i il·lusió la pròxima temporada d’esgrima a partir de la pròxima tornada al col·legi.

Esportistes d'esgrima amb banderes LGBT | La robera sala d'armes

Últimes notícies

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.
FILMOTECA D'ESTIU