Torneig d’esgrima: Stop LGTBIfobia en l’esport

Dos competidors d'esgrima lluitant amb banderes de fons de LGBT| La robera sala d'armes

En la plaça de l’Església de Benetússer ha tingut lloc el torneig d’esgrima 14 metres, com a esdeveniment de tancament de la temporada del club d’esgrima la Robera Sala d’Armes i club d’esgrima Àgora València i amb motiu del dia de l’Orgull LGTBI+, que se celebrarà el 28 de Juny.

El temps meteorològic finalment va acompanyar l’esdeveniment i a la competició van acudir tiradors i tiradores de diferents edats i de diferents clubs de la comunitat valenciana. Va haver-hi 5 pistes, 2 d’adults bípedes, 1 d’esgrima adaptada i 2 per a lxs més nens de l’esdeveniment.

Diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva

Es va competir en les diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva: sabre, floret i espasa; i en la modalitat d’esgrima adaptada, la disciplina de floret, realitzant a més assalts mixtos en esta modalitat, entre persones bípedes i persones en cadira de rodes.

Nivell funcional com a gènere i ètnia

Cal destacar la diversitat que es va visibilitzar en la trobada tant a nivell funcional com de gènere i ètnica. La participació de les famílies i persones voluntàries del club va ser un ingredient essencial per al bon desenvolupament de l’esdeveniment que va generar un ambient distés i cordial, en el qual el més important va ser la participació i la trobada entre tiradors i tiradores de diferents modalitats d’esgrima.

A l’esdeveniment també van acudir representants de l’Ajuntament de Benetússer, com el regidor d’esports Rafa del Riu, la regidora de serveis municipals i policia Dolors Tarín, la regidora d’educació i igualtat, Ana Martín i l’alcaldessa del municipi, Eva Sanz. Van prendre part en l’esdeveniment participant activament en el lliurament de medalles i col·laborant en l’organització.

A més, diferents comerços locals de Benetússer han col·laborat amb l’esdeveniment aportant material i regals destinats com a premis a les persones participants i també en l’esmorzar que es brindava tant a participants com a familiars i amics dels i les esgrimisses que van acudir a la trobada.

«Stop LGTBIfobia en l’esport»

La bandera arc de Sant Martí va ser present en diferents formats: l’arc de globus multicolor, polseres per a les persones participants, pintura corporal i un pastís amb el missatge «Stop LGTBIfobia en l’esport», sent la visibilitat i el treball per la diversitat sexual i d’identitat de gènere un dels valors fonamentals de tots dos clubs d’esgrima.

Un tancament de temporada que deixa un bon sabor de boca per a gaudir de l’estiu i reprendre amb ganes i il·lusió la pròxima temporada d’esgrima a partir de la pròxima tornada al col·legi.

Esportistes d'esgrima amb banderes LGBT | La robera sala d'armes

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU