Torneig d’esgrima: Stop LGTBIfobia en l’esport

Dos competidors d'esgrima lluitant amb banderes de fons de LGBT| La robera sala d'armes

En la plaça de l’Església de Benetússer ha tingut lloc el torneig d’esgrima 14 metres, com a esdeveniment de tancament de la temporada del club d’esgrima la Robera Sala d’Armes i club d’esgrima Àgora València i amb motiu del dia de l’Orgull LGTBI+, que se celebrarà el 28 de Juny.

El temps meteorològic finalment va acompanyar l’esdeveniment i a la competició van acudir tiradors i tiradores de diferents edats i de diferents clubs de la comunitat valenciana. Va haver-hi 5 pistes, 2 d’adults bípedes, 1 d’esgrima adaptada i 2 per a lxs més nens de l’esdeveniment.

Diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva

Es va competir en les diferents disciplines de la modalitat d’esgrima esportiva: sabre, floret i espasa; i en la modalitat d’esgrima adaptada, la disciplina de floret, realitzant a més assalts mixtos en esta modalitat, entre persones bípedes i persones en cadira de rodes.

Nivell funcional com a gènere i ètnia

Cal destacar la diversitat que es va visibilitzar en la trobada tant a nivell funcional com de gènere i ètnica. La participació de les famílies i persones voluntàries del club va ser un ingredient essencial per al bon desenvolupament de l’esdeveniment que va generar un ambient distés i cordial, en el qual el més important va ser la participació i la trobada entre tiradors i tiradores de diferents modalitats d’esgrima.

A l’esdeveniment també van acudir representants de l’Ajuntament de Benetússer, com el regidor d’esports Rafa del Riu, la regidora de serveis municipals i policia Dolors Tarín, la regidora d’educació i igualtat, Ana Martín i l’alcaldessa del municipi, Eva Sanz. Van prendre part en l’esdeveniment participant activament en el lliurament de medalles i col·laborant en l’organització.

A més, diferents comerços locals de Benetússer han col·laborat amb l’esdeveniment aportant material i regals destinats com a premis a les persones participants i també en l’esmorzar que es brindava tant a participants com a familiars i amics dels i les esgrimisses que van acudir a la trobada.

«Stop LGTBIfobia en l’esport»

La bandera arc de Sant Martí va ser present en diferents formats: l’arc de globus multicolor, polseres per a les persones participants, pintura corporal i un pastís amb el missatge «Stop LGTBIfobia en l’esport», sent la visibilitat i el treball per la diversitat sexual i d’identitat de gènere un dels valors fonamentals de tots dos clubs d’esgrima.

Un tancament de temporada que deixa un bon sabor de boca per a gaudir de l’estiu i reprendre amb ganes i il·lusió la pròxima temporada d’esgrima a partir de la pròxima tornada al col·legi.

Esportistes d'esgrima amb banderes LGBT | La robera sala d'armes

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.