17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Xirivella celebra la segona jornada de colpbol

Colpbol a Xirivella

El colpbol fomenta la inclusió de sexes i la no discriminació de la diversitat funcional | Ajuntament de Xirivella

 

El pròxim divendres, 21 de febrer, l’alumnat de Xirivella té una gran cita en el Polideportiu Municipal. Celebrem la segona jornada de colpbol, el deport inventat pel valencià Juan Bendicho per a fomentar la inclusió de sexes i la no discriminació de la diversitat funcional.

 

Els xiquets i xiquetes de 6t de tots els centres de Primària participaran en esta jornada amb la col·laboració de l’alumnat de l’IES Ramón Muntaner, que farà l’arbitratge. Tot un exemple d’activitat transversal, integradora i divertida.

 

Què és el colpbol?

El colpbol és un deport col·lectiu d’invasió jugat per dos equips mixtes de 7 membres, en un espai clarament definit, amb l’objectiu d’introduir a base de colps amb la mà una pilota a la porteria contrària. L’habilitat bàsica del colpbol és el colp. És la base del joc. La pilota només es pot jugar a base de colps amb les mans, braços o part superior del cos.

 

La duració del partit per a equips de més de 18 anys és de dos temps de 25 minuts amb 10 minuts de descans. En canvi, per als menors d’edat és de 2×20 minuts si tenen de 18 a 13 anys i de 2×12 minuts de 8 a 12 anys, en estos dos casos amb un descans de cinc minuts. Pots consultar el reglament del colpbol ací.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.

Pactada la composició de la Comissió Mixta per la dana; primera reunió en setmanes

Generalitat i Govern han pactat la composició i el funcionament de la Comissió Mixta per a coordinar la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió es preveu en les pròximes setmanes, amb grups de treball reduïts i una agenda proposada pels ajuntaments.

Arriben a Madrid els cinc espanyols alliberats a Veneçuela

Els cinc espanyols alliberats a Veneçuela han aterrat a Barajas procedents de Bogotà i s'han retrobat amb les seues famílies. Albares celebra la seua arribada.

El Consell ha aprovat la creació de l’Acadèmia de Ciències Veterinàries per a reforçar la investigació i l’assessorament

El Consell ha aprovat la creació de la ACVCV, una corporació pública i científica per a impulsar la investigació, la divulgació i l'assessorament en veterinària. La mesura alinea la ciència valenciana amb l'enfocament 'One Health' i entrarà en vigor després de la seua publicació en el DOGV

Rovira afirma que el Govern no ha transferit fons a la Generalitat per a la reconstrucció

Rovira sosté que l'Executiu central no ha enviat diners per a la reconstrucció després de la DANA de 2024 i que només va autoritzar la Comunitat a endeutar-se. Respon així a Morant, que va denunciar que el Consell no va executar la mitat dels fons.