Com funciona l’estafa del ‘Bizum invers’?

L’estafa del Bizum invers està deixant víctimes per tota Espanya. Aquest home venia una bicicleta per 100 euros i li van estafar 9.000. L’estafa s’està estenent i els delinqüents, aprofitant les nostres presses i la poca atenció que li prestem a una operació senzilla com és transferir diners a través del mòbil. Només que si no lliges bé, en comptes d’acceptar un pagament estàs donant els teus diners al delinqüent.

La Guàrdia Civil alerta del que li ha ocorregut a un veí de Navarra que va perdre 9.000 euros en autoritzar per Bizum diverses transferències de diners a través del seu mòbil quan en realitat creia estar acceptant el pagament per la bicicleta de segona mà que venia en una coneguda plataforma d’objectes de segona mà.

Per sort la víctima ho va denunciar i després d’identificar als dos presumptes delinqüent, de 23 i 45 anys, ha pogut recuperar 6.300 euros de la important quantitat que ja donava per perduda. A més, han bloquejat dos dels comptes bancaris, que els timadores utilitzaven per a rebre els diners de l’estafa.

Primer li va arribar un missatge que ni va mirar i va acceptar en pensar que es tractava del pagament de 100 euros per la bici, i després altres 100, i altres 500 fins a arribar als 9.000 euros; la víctima anava acceptant els missatges sense llegir, perquè no li arribava els diners al compte i creia que l’estava fent malament. Així explica l’ocorregut un dels agents de la Guàrdia Civil que ha detingut als dos supòsits implicats en el delicte.

Consells per a evitar l’estafa

Els professionals de la ciberseguretat ha detectat un auge d’aquest modus operandi conegut com a ‘Bizum invers‘. A diferència d’altres escenaris, en aquest cas no es deuen a una fallada de seguretat, per la qual cosa hem d’estar atents per a no caure en aquesta mena d’estafes. És per això que mai s’ha d’acceptar cap sol·licitud provinent de l’app si el que estem esperant és un pagament.

Per a rebre ingressos l’aplicació no ens sol·licita cap confirmació, únicament rebem una notificació que ens han realitzat un pagament. Aquestes sol·licituds d’aprovació de la plataforma només les rebem quan se’ns està sol·licitant diners, per la qual cosa si no estem pendents d’executar un pagament, hem de rebutjar-les.

A Espanya hi ha 15 milions de persones que usen Bizum, en la seua majoria per a realitzar operacions de compravenda entre particulars. Els experts asseguren que aquestes operacions, a través d’aquestes plataformes, són segures, “sempre que “evitem fer la transacció fora del control de l’aplicació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.