Com funciona l’estafa del ‘Bizum invers’?

L’estafa del Bizum invers està deixant víctimes per tota Espanya. Aquest home venia una bicicleta per 100 euros i li van estafar 9.000. L’estafa s’està estenent i els delinqüents, aprofitant les nostres presses i la poca atenció que li prestem a una operació senzilla com és transferir diners a través del mòbil. Només que si no lliges bé, en comptes d’acceptar un pagament estàs donant els teus diners al delinqüent.

La Guàrdia Civil alerta del que li ha ocorregut a un veí de Navarra que va perdre 9.000 euros en autoritzar per Bizum diverses transferències de diners a través del seu mòbil quan en realitat creia estar acceptant el pagament per la bicicleta de segona mà que venia en una coneguda plataforma d’objectes de segona mà.

Per sort la víctima ho va denunciar i després d’identificar als dos presumptes delinqüent, de 23 i 45 anys, ha pogut recuperar 6.300 euros de la important quantitat que ja donava per perduda. A més, han bloquejat dos dels comptes bancaris, que els timadores utilitzaven per a rebre els diners de l’estafa.

Primer li va arribar un missatge que ni va mirar i va acceptar en pensar que es tractava del pagament de 100 euros per la bici, i després altres 100, i altres 500 fins a arribar als 9.000 euros; la víctima anava acceptant els missatges sense llegir, perquè no li arribava els diners al compte i creia que l’estava fent malament. Així explica l’ocorregut un dels agents de la Guàrdia Civil que ha detingut als dos supòsits implicats en el delicte.

Consells per a evitar l’estafa

Els professionals de la ciberseguretat ha detectat un auge d’aquest modus operandi conegut com a ‘Bizum invers‘. A diferència d’altres escenaris, en aquest cas no es deuen a una fallada de seguretat, per la qual cosa hem d’estar atents per a no caure en aquesta mena d’estafes. És per això que mai s’ha d’acceptar cap sol·licitud provinent de l’app si el que estem esperant és un pagament.

Per a rebre ingressos l’aplicació no ens sol·licita cap confirmació, únicament rebem una notificació que ens han realitzat un pagament. Aquestes sol·licituds d’aprovació de la plataforma només les rebem quan se’ns està sol·licitant diners, per la qual cosa si no estem pendents d’executar un pagament, hem de rebutjar-les.

A Espanya hi ha 15 milions de persones que usen Bizum, en la seua majoria per a realitzar operacions de compravenda entre particulars. Els experts asseguren que aquestes operacions, a través d’aquestes plataformes, són segures, “sempre que “evitem fer la transacció fora del control de l’aplicació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.