Com funciona l’estafa del ‘Bizum invers’?

L’estafa del Bizum invers està deixant víctimes per tota Espanya. Aquest home venia una bicicleta per 100 euros i li van estafar 9.000. L’estafa s’està estenent i els delinqüents, aprofitant les nostres presses i la poca atenció que li prestem a una operació senzilla com és transferir diners a través del mòbil. Només que si no lliges bé, en comptes d’acceptar un pagament estàs donant els teus diners al delinqüent.

La Guàrdia Civil alerta del que li ha ocorregut a un veí de Navarra que va perdre 9.000 euros en autoritzar per Bizum diverses transferències de diners a través del seu mòbil quan en realitat creia estar acceptant el pagament per la bicicleta de segona mà que venia en una coneguda plataforma d’objectes de segona mà.

Per sort la víctima ho va denunciar i després d’identificar als dos presumptes delinqüent, de 23 i 45 anys, ha pogut recuperar 6.300 euros de la important quantitat que ja donava per perduda. A més, han bloquejat dos dels comptes bancaris, que els timadores utilitzaven per a rebre els diners de l’estafa.

Primer li va arribar un missatge que ni va mirar i va acceptar en pensar que es tractava del pagament de 100 euros per la bici, i després altres 100, i altres 500 fins a arribar als 9.000 euros; la víctima anava acceptant els missatges sense llegir, perquè no li arribava els diners al compte i creia que l’estava fent malament. Així explica l’ocorregut un dels agents de la Guàrdia Civil que ha detingut als dos supòsits implicats en el delicte.

Consells per a evitar l’estafa

Els professionals de la ciberseguretat ha detectat un auge d’aquest modus operandi conegut com a ‘Bizum invers‘. A diferència d’altres escenaris, en aquest cas no es deuen a una fallada de seguretat, per la qual cosa hem d’estar atents per a no caure en aquesta mena d’estafes. És per això que mai s’ha d’acceptar cap sol·licitud provinent de l’app si el que estem esperant és un pagament.

Per a rebre ingressos l’aplicació no ens sol·licita cap confirmació, únicament rebem una notificació que ens han realitzat un pagament. Aquestes sol·licituds d’aprovació de la plataforma només les rebem quan se’ns està sol·licitant diners, per la qual cosa si no estem pendents d’executar un pagament, hem de rebutjar-les.

A Espanya hi ha 15 milions de persones que usen Bizum, en la seua majoria per a realitzar operacions de compravenda entre particulars. Els experts asseguren que aquestes operacions, a través d’aquestes plataformes, són segures, «sempre que «evitem fer la transacció fora del control de l’aplicació».

Últimes notícies

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.