Com funciona l’estafa del ‘Bizum invers’?

L’estafa del Bizum invers està deixant víctimes per tota Espanya. Aquest home venia una bicicleta per 100 euros i li van estafar 9.000. L’estafa s’està estenent i els delinqüents, aprofitant les nostres presses i la poca atenció que li prestem a una operació senzilla com és transferir diners a través del mòbil. Només que si no lliges bé, en comptes d’acceptar un pagament estàs donant els teus diners al delinqüent.

La Guàrdia Civil alerta del que li ha ocorregut a un veí de Navarra que va perdre 9.000 euros en autoritzar per Bizum diverses transferències de diners a través del seu mòbil quan en realitat creia estar acceptant el pagament per la bicicleta de segona mà que venia en una coneguda plataforma d’objectes de segona mà.

Per sort la víctima ho va denunciar i després d’identificar als dos presumptes delinqüent, de 23 i 45 anys, ha pogut recuperar 6.300 euros de la important quantitat que ja donava per perduda. A més, han bloquejat dos dels comptes bancaris, que els timadores utilitzaven per a rebre els diners de l’estafa.

Primer li va arribar un missatge que ni va mirar i va acceptar en pensar que es tractava del pagament de 100 euros per la bici, i després altres 100, i altres 500 fins a arribar als 9.000 euros; la víctima anava acceptant els missatges sense llegir, perquè no li arribava els diners al compte i creia que l’estava fent malament. Així explica l’ocorregut un dels agents de la Guàrdia Civil que ha detingut als dos supòsits implicats en el delicte.

Consells per a evitar l’estafa

Els professionals de la ciberseguretat ha detectat un auge d’aquest modus operandi conegut com a ‘Bizum invers‘. A diferència d’altres escenaris, en aquest cas no es deuen a una fallada de seguretat, per la qual cosa hem d’estar atents per a no caure en aquesta mena d’estafes. És per això que mai s’ha d’acceptar cap sol·licitud provinent de l’app si el que estem esperant és un pagament.

Per a rebre ingressos l’aplicació no ens sol·licita cap confirmació, únicament rebem una notificació que ens han realitzat un pagament. Aquestes sol·licituds d’aprovació de la plataforma només les rebem quan se’ns està sol·licitant diners, per la qual cosa si no estem pendents d’executar un pagament, hem de rebutjar-les.

A Espanya hi ha 15 milions de persones que usen Bizum, en la seua majoria per a realitzar operacions de compravenda entre particulars. Els experts asseguren que aquestes operacions, a través d’aquestes plataformes, són segures, “sempre que “evitem fer la transacció fora del control de l’aplicació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.