19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Com funciona l’estafa del ‘Bizum invers’?

L’estafa del Bizum invers està deixant víctimes per tota Espanya. Aquest home venia una bicicleta per 100 euros i li van estafar 9.000. L’estafa s’està estenent i els delinqüents, aprofitant les nostres presses i la poca atenció que li prestem a una operació senzilla com és transferir diners a través del mòbil. Només que si no lliges bé, en comptes d’acceptar un pagament estàs donant els teus diners al delinqüent.

La Guàrdia Civil alerta del que li ha ocorregut a un veí de Navarra que va perdre 9.000 euros en autoritzar per Bizum diverses transferències de diners a través del seu mòbil quan en realitat creia estar acceptant el pagament per la bicicleta de segona mà que venia en una coneguda plataforma d’objectes de segona mà.

Per sort la víctima ho va denunciar i després d’identificar als dos presumptes delinqüent, de 23 i 45 anys, ha pogut recuperar 6.300 euros de la important quantitat que ja donava per perduda. A més, han bloquejat dos dels comptes bancaris, que els timadores utilitzaven per a rebre els diners de l’estafa.

Primer li va arribar un missatge que ni va mirar i va acceptar en pensar que es tractava del pagament de 100 euros per la bici, i després altres 100, i altres 500 fins a arribar als 9.000 euros; la víctima anava acceptant els missatges sense llegir, perquè no li arribava els diners al compte i creia que l’estava fent malament. Així explica l’ocorregut un dels agents de la Guàrdia Civil que ha detingut als dos supòsits implicats en el delicte.

Consells per a evitar l’estafa

Els professionals de la ciberseguretat ha detectat un auge d’aquest modus operandi conegut com a ‘Bizum invers‘. A diferència d’altres escenaris, en aquest cas no es deuen a una fallada de seguretat, per la qual cosa hem d’estar atents per a no caure en aquesta mena d’estafes. És per això que mai s’ha d’acceptar cap sol·licitud provinent de l’app si el que estem esperant és un pagament.

Per a rebre ingressos l’aplicació no ens sol·licita cap confirmació, únicament rebem una notificació que ens han realitzat un pagament. Aquestes sol·licituds d’aprovació de la plataforma només les rebem quan se’ns està sol·licitant diners, per la qual cosa si no estem pendents d’executar un pagament, hem de rebutjar-les.

A Espanya hi ha 15 milions de persones que usen Bizum, en la seua majoria per a realitzar operacions de compravenda entre particulars. Els experts asseguren que aquestes operacions, a través d’aquestes plataformes, són segures, “sempre que “evitem fer la transacció fora del control de l’aplicació”.

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.

L’esquerra i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP de la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han reclamat l'eixida de Luis Barcala després d'un ple extraordinari sobre les adjudicacions de VPP a la Platja de Sant Joan. La pressió s'ha intensificat després de diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

PSPV, Compromís i EU exigixen la dimissió de Barcala pel cas de les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han reclamat que Luis Barcala dimitisca després del ple extraordinari sobre les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. El debat s'ha saldat amb diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

Pérez Llorca ha destacat el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat a Berlín un front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l'horta d'Europa. Ha demanat al Govern d'Espanya controles en origen i mesures per a competir en igualtat de condicions.