La Guàrdia Civil ha detingut un home de 25 anys i una dona de 20 anys per una presumpta estafa d’uns 1.500 euros en diversos hotels de Peníscola, on suposadament han utilitzat les dades d’una targeta bancària que no era seua per fer reserves.
Segons ha informat l’institut armat, la investigació s’ha iniciat quan els agents han tingut coneixement d’un possible ús fraudulent d’una targeta de crèdit. El cas s’ha detectat després d’observar diversos càrrecs no autoritzats relacionats amb reserves en distintes vivendes turístiques i hotels de la localitat.
Les primeres gestions han permés localitzar ràpidament els presumptes responsables. En eixe moment, els dos jóvens es trobaven allotjats en un dels hotels on també s’havia utilitzat la mateixa targeta per formalitzar una reserva, fet que ha reforçat les sospites dels investigadors.
Més reserves fraudulentes detectades
Durant l’actuació, els agents han comprovat que no només hi havia afectat este establiment inicial. S’han localitzat altres reserves vinculades al mateix mètode de pagament en diferents allotjaments turístics de Peníscola, la qual cosa ha evidenciat un patró d’actuació repetit.
Entre estes operacions, la Guàrdia Civil ha identificat un allotjament turístic del qual els implicats han abandonat les instal·lacions abans de la data prevista. Ho han fet sense comunicar la seua eixida, tot i que ja tenien coberta l’estada mitjançant la targeta aliena.
A més, constava una altra reserva en un segon hotel de la localitat, també formalitzada, segons la investigació, amb les dades de la mateixa targeta bancària, que en cap moment pertanyia als detinguts.
La víctima conservava la targeta blocada
La investigació ha permés determinar, segons la Guàrdia Civil, que la targeta s’havia utilitzat sense el coneixement ni l’autorització del seu titular. La persona afectada conservava físicament la targeta i ja l’havia blocada després de detectar els càrrecs irregulars en el seu compte.
Amb tota la informació recopilada i una vegada relacionats els diferents moviments amb les reserves d’hotel, els agents han procedit a la detenció del jove de 25 anys i de la jove de 20 anys com a presumptes autors d’un delicte d’estafa.
Les diligències instruïdes s’han remés al Jutjat d’Instrucció competent de Vinaròs, que assumirà a partir d’ara la investigació judicial del cas i determinarà els pròxims passos processals.







