21.6 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Un estudi revela que està augmentant la velocitat del vent en la Terra

La velocitat del vent està augmentat arreu del món

La velocitat del vent està augmentat en tot del món | PixaBay

La velocitat mitjana diària del vent està augmentant un 7% des del 2010 en l’hemisferi nord després de qu durant quasi 30 anys es desaccelerara. Este nou increment de la velocitat suposarà un impuls per a l’energia eòlica, segons els resultats d’un estudi realitzat per investigadors de la Universitat de Princeton (Estats Units).

 

L’estudi, publicat en la revista científica ‘Nature Climate Change’, es va dur a terme per tal d’explicar les possibles causes d’este comportament del vent, després de què durant 30 anys baixara la velocitat i que a partir del 2010 tornara a guanyar força. L’equip d’investigadors ha analitzat les dades de velocitat del vent arreplegades entre 1978 i 2017 de més de 1.400 estacions meteorològiques en tot el món.

 

La caiguda de la velocitat es creia que era a causa de la construcció d’edificis, àrees metropolitanes i camps de turbines eòliques, que havien creat una barrera antinatural en la superfície terrestre que desafavoria els vents.

 

No és culpa dels humans

L’estudi ha descobert que l’increment de la velocitat del vent es deu als canvis en les tendències climàtiques naturals, com l’Oscil·lació de l’Atlàntic Nord (NAO), on els canvis de pressió de l’aire sobre l’oceà impulsen les tendències climàtiques e grans regions d’Amèrica del Nord i Europa.

 

La relació entre la nostra atmosfera i els oceans, i els cicles entre ells, alteren les distribucions globals de temperatura i pressió i modifiquen la velocitat dels vents oceànics. D’esta manera, esta relació també altera la velocitat dels vents terrestres.

 

aerogeneradors eòlics

L’augment del vent beneficiarà la creació d’energia eòlica | PixaBay

Més vent, més energia renovable

Estos resultats suposen una bona notícia per al desenvolupament de l’energia eòlica. Els parcs eòlics potencials, que abans es creien que eren de qualitat marginal i que no valia la pena invertir en ells, podran ser parcs eòlics productius, ja que la ‘paralització’ dels vents no és un fenomen que persistirà, sinó un cicle natural.

 

Com a exemple, els investigadors van calcular que una turbina eòlica típica hauria produït aproximadament un 17% més d’energia el 2017 que el 2010. I utilitzant índexs climàtics per projectar futures velocitats de vent, van predir un augment del 37% de cara el 2024.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dilluns amb cel poc nuvolós i lleuger ascens de les màximes en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns estable, amb cels poc nuvolosos i màximes una mica més altes, més acusat a Alacant. El vent serà fluix i variable, amb sud-oest moderat a la vesprada en la costa alacantina.

Una protesta davant Les Corts a València exigix ‘Mazón a presó’ en plena negociació PP-Vox

Una concentració enfront de Les Corts ha demanat 'Mazón a presó', la dimissió del Consell i que no es decidisca a Madrid el futur de la Comunitat. La protesta ha coincidit amb les converses PP-Vox per a rellevar a Mazón.

85-79: primera victòria del Covirán Granada i primera ensopegada del València Basket

El Covirán Granada es va imposar 85-79 al València Basket, líder fins a la data, i va sumar el seu primer triomf del curs amb una arrancada de 15-0 i una defensa sostinguda. El quadre taronja va encaixar la seua primera derrota de lliga.

Luis Rioja frustra al Betis i saca al València del descens amb un 1-1

El Betis es va avançar amb Cucho Hernández en el 74' i Luis Rioja va igualar en el 82'. El València ix del descens abans de l'aturada, encara que suma set jornades sense guanyar.

Detinguts a Alacant en intentar alijar 4.200 quilos d’haixixs amb llanxa

Tres detinguts quan intentaven introduir 4.200 quilos d'haixixs per la costa d'Alacant. L'operatiu va intervindre combustible, una llanxa i quatre vehicles.

Mor un home en xocar el seu cotxe contra un arbre a Ibi (Alacant)

Un home ha mort este diumenge després d'impactar amb el seu cotxe contra un arbre en el camí La Devesa d'Ibi. Els servicis d'emergència només han pogut confirmar la seua mort.

Vox evita el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Ignacio Garriga ha confirmat que Vox no es prestarà a un 'circ mediàtic' i que negociarà amb el PP amb discreció després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit ha demanat al PP que designe ja al seu candidat per a avançar en un acord estable.

València instal·la una alarma d’emergències a la Torre després de la DANA

L'Ajuntament ha instal·lat a la Torre una sirena omnidireccional amb abast de fins a 3 km per a avisos davant emergències. La mesura s'integra en el Pla 2026-2031 i preveu la seua extensió a altres pedanies.