El 2044, l’últim estiu amb gel en l’Oceà Àrtic

iceberg

El desgel en l’Àrtic cada any és més ràpid i més gran | PixaBay

 

El canvi climàtic causat per l’home és el responsable directe que l’Oceà Àrtic es quede sense gel durant una part de cada any en algun moment entre el 2044 i el 2067. Estos són els resultats d’una investigació de la Universitat de Califòrnia en Los Àngeles (UCLA) que acaba de publicar en la revista ‘Nature’.

 

Segons estes dades, el gel marí àrtic ha disminuït substancialment durant les últimes dècades, una tendència que es preveu que continue fins a arribar a l’absència de gel en determinades temporades (especialment en el mes de setembre, que és quan hi ha menys gel a l’aigua), en algun moment entre 2044 i el 2067.

 

Els investigadors d’UCLA, Chad Thackeray, investigador assistent del Centre de Ciències del Clima de l’Institut de Medi Ambient i Sostenibilitat, i Alex Hall, professor de Ciències Atmosfèriques i Oceàniques, van arribar a estes conclusions després d’avaluar la representació de 23 models de desgel estacional entre 1980 i 2015 i els van comparar amb observacions de satèl·lit.

 

Hielo

Segons un estudi, l’Oceà Àrtic es quedaria sense gel durant l’estiu en algun moment entre el 2044 i el 2067 | PixaBay

 

Mètode erroni

Els científics han estat intentant predir el futur del gel marí àrtic durant numeroses dècades i han confiat en una sèrie de models climàtics globals que simulen com reaccionarà el sistema climàtic a tot el diòxid de carboni que entra en l’atmosfera. Però les prediccions dels models han discrepat àmpliament: alguns mostren un setembre sense gel ja el 2026, mentres que d’altres suggereixen que això passarà en 2132.

 

La principal diferència pel que fa a les hipòtesis se centra en la diferent interpretació d’un procés anomenat retroalimentació albedo-gel marí, que té lloc quan un tros de gel marí es desfà completament, emergeix una superfície d’aigua de mar que és més fosca i absorbix més llum solar que el gel que hi havia.

 

Este canvi de reflectivitat de la llum solar causa un escalfament local molt més gran, al que al mateix temps conduïx a un desgel més gran i a què s’agreuge l’escalfament de l’Àrtic.

 

Davant d’estos fets, els investigadors van decidir estudiar quins models d’interpretació d’esta retroalimentació eren més realistes. D’esta forma, Thackeray i Hall van estudiar 23 models de gel estacional entre 1980 i 2015 i els van comparar amb les observacions de satèl·lit. Estos van conservar els sis models que millor havien reproduït els resultats històrics reals i van fer la seua estimació: entre 2044 i 2067.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.