12.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Roben un ou per a poder ser pares: la increïble història d’una parella homosexual de pingüins

Imatge il·lustrativa d'una parella de pingüins

Imatge il·lustrativa d’una parella de pingüins | Arxiu

 

Història increïble la que ens arriba des d’un zoològic d’Holanda, a on una parella de pingüins homosexuals ha robat un ou per a poder ser pares i, segons expliquen els seus mateixos cuidadors, els dos animals es van tornant per tal de proporcionar la calentor a qui serà la seua futura cria adoptiva.

 

Els dos pingüins són de l’espècie del Cap (Spheniscus demersus) i es troben en captiveri en el zoo de DierenPark Amersfoort, en la província holandesa d’Ultrecht. Els dos animals van robar l’ou a una parella heterosexual de pingüins que ja n’han post un altre. Este és el vídeo a on el mateix centre explica la història:

 

 

L’homosexualitat és freqüent entre els pingüins

«L’homosexualitat és bastant comú entre els pingüins, però el que més destaca d’esta parella és que s’han apoderat ells mateixos d’un ou», explica Marc Belt, cuidador del zoològic, en declaracions a DutchNews.nl. Anteriorment, en alguns zoològics els cuidadors havien tret un ou de pingüí per a que el cuidara una parella de mascles, però mai abans s’havia observat un robatori entre membres de la mateixa espècie.

 

En este sentit, un estudi internacional fet fa quasi 10 anys ja afirmava que les relacions homosexuals són freqüents en esta classe d’animals. De fet, de les 53 parelles estudiades en este treball, 15 eren exclusivament masculines, mentres que estos animals compartixen les feines de cura i alimentació de les cries, tant en parelles del mateix sexe com en les heterosexuals.

 

Altres espècies d’aus també compten amb parelles homosexuals, com ara els flamencs, fet que s’ha observat, per exemple, en el zoo de Denver (Estats Units). Tot i que el robatori d’un ou pot ser molt criticat, el cert és que esta  història ha generat molts comentaris de suport i d’acompanyament a esta parella homosexual de pingüins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.