Explosió mortal a Ibi: La caldera defectuosa i condicions laborals perilloses denunciades per CCOO

VALÈNCIA

La fàbrica d’Ibi, situada a Alacant, ha estat el centre d’una tragèdia laboral que ha deixat tres víctimes mortals a causa d’una explosió que s’ha produït el novembre de 2024. Treballadors de la planta han alertat de les condicions insegures que es donaven a les instal·lacions, a més de les deficiències en la caldera, que mesurava vuit metres d’amplada, i que era l’origen de la deflagració.

Vicente Garcés, el responsable de Salut Laboral de la Federació d’Indústria de CCOO PV, ha afirmat que els treballadors es trobaven en una situació extremadament perillosa, ja que estaven exercint les seues funcions enmig d’una intensa boira generada per les pèrdues de la caldera. Així ho ha declarat durant un acte commemoratiu del Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball, en el qual ha abordat els fets que han desencadenat aquesta tragèdia.

Les autoritats han iniciat una investigació, que inclou a quatre persones, d’edats compreses entre els 46 i 71 anys, per la seua implicació en el sinistre. Se’ls imputen tres delictes d’homicidi per imprudència i tres delictes de lesions greus per imprudència, segons les informacions de la Guàrdia Civil.

Segons el cos policial, la caldera implicada en l’explosió patia deficiències greus de manteniment i havia sofert reformes no autoritzades que contravenien la normativa d’equips a pressió vigent. L’accident es va produir el 27 de novembre de 2024 a l’empresa Indústries Climber SA, dedicada a la fabricació de poliestirè expandit.

La magnitud de l’explosió va ser devastadora, causant la mort immediata de dos operaris. Un tercer treballador, que va resultar ferit, va morir poc després durant els intents de reanimació. A més, set persones més van resultar ferides en el succés.

Garcés ha destacat que, tot i que en l’empresa no hi havia representació sindical, dues setmanes abans de l’escenari fatal, un treballador afiliat a CCOO havia alertat al sindicat sobre les condicions laborals insegures i la situació de la caldera. Els treballadors es van veure forçats a continuar treballant a pesar de les advertències, ja que l’empresa prioritzava el manteniment de la producció i de les plusvàlues davant la seguretat dels seus empleats.

Les empreses de manteniment extern que han inspectat la caldera van sol·licitar la paralització de les tasques a causa de la seva perillositat, però l’empresa no va atendre les seves advertències, cosa que ha portat a una gestió inadequada que va culminar en l’explosió mortal. “La magnitud de l’explosió va ser tal que un dels morts era treballador d’una empresa annexa, i els fragments de la fàbrica van acabar incrustats en les parets d’altres instal·lacions veïnes,” ha afegit Garcés, deixant en evidència la gravetat de la situació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.