La fàbrica de bateries de Volkswagen i Seat estarà a Sagunt

El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que situarà a Sagunt (València) la gigafactoría de bateries per a cotxes elèctrics que planeja construir a Espanya, a la qual optaven també Aragó, Extremadura i Catalunya.


El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d’administració de Seat,  Thomas Schmall, han confirmat l’elecció de Sagunt per a albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat de 2021.

“La fàbrica de bateries que tindrem a Espanya estarà a Sagunt (València)”. “Més de 100 criteris hem tingut en compte i tindrà uns 3.000 empleats en el futur i comptarà amb una capacitat e 40 GWh a l’any”, segons Thomas Schmall, president del Consell d’Administració de Seat.

Encara que un d’aquests criteris va ser que la Comunitat Valenciana té un port molt important “per a les connexions”, a més de “que ens facilita començar a construir la planta a la fi d’enguany i tindre operativa la planta en 2026“. La rapidesa en la construcció i en la burocràcia ha sigut decisiva per a eliminar Catalunya de l’equació

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat, va explicar que “la inversió de més de 7.000 milions d’euros és una de les més importants en la indústria d’automoció espanyola”.

La inversió en la planta de bateries espanyola estarà entorn dels 2.500 milions d’euros i serà una de les sis gigafactorías que tindrà el Grup Volkswagen a Europa. Des de Sagunt es proveirà al mig milió d’unitats de vehicles elèctrics. té previst fabricar en Seat Martorell a partir de 2025. Aquests models seran de tres marques, Cupra, Volkswagen i Skoda, i seran vehicles urbans.

Per part seua, Volkswagen Navarra produirà dos models elèctrics purs dins del segment SUV.

La notícia és positiva, així, també per a Almussafes, perquè guanya arguments per a acollir la fabricació de vehicles elèctrics. Actualment, Almussafes competeix amb la planta d’assemblatge que el fabricant nord-americà té en Saarlouis, Alemanya, pels dos últims models elèctrics que li falten per assignar a Ford per a aquesta dècada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.

El regidor d’Altea denunciat per bufetejar a la seua parella renúncia a l’acta

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís a Altea, ha renunciat a la seua acta després de la seua detenció per presumpta agressió a la seua parella. El cas es tramitarà per juí ràpid a Benidorm i no es va dictar orde de protecció.

El PSPV ha concedit el seu premi Picota a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la seua sàtira amb Bernabé i l’UME

El PSPV de València ha premiat a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la millor escena de crítica local, amb un ninot que mostra a Pilar Bernabé al comandament d'un tanc de la UME. L'edició ha batut el seu rècord de participació amb 33 comissions.

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.