La fàbrica de bateries de Volkswagen i Seat estarà a Sagunt

El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que situarà a Sagunt (València) la gigafactoría de bateries per a cotxes elèctrics que planeja construir a Espanya, a la qual optaven també Aragó, Extremadura i Catalunya.


El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d’administració de Seat,  Thomas Schmall, han confirmat l’elecció de Sagunt per a albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat de 2021.

«La fàbrica de bateries que tindrem a Espanya estarà a Sagunt (València)». «Més de 100 criteris hem tingut en compte i tindrà uns 3.000 empleats en el futur i comptarà amb una capacitat e 40 GWh a l’any», segons Thomas Schmall, president del Consell d’Administració de Seat.

Encara que un d’aquests criteris va ser que la Comunitat Valenciana té un port molt important «per a les connexions», a més de «que ens facilita començar a construir la planta a la fi d’enguany i tindre operativa la planta en 2026«. La rapidesa en la construcció i en la burocràcia ha sigut decisiva per a eliminar Catalunya de l’equació

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat, va explicar que «la inversió de més de 7.000 milions d’euros és una de les més importants en la indústria d’automoció espanyola».

La inversió en la planta de bateries espanyola estarà entorn dels 2.500 milions d’euros i serà una de les sis gigafactorías que tindrà el Grup Volkswagen a Europa. Des de Sagunt es proveirà al mig milió d’unitats de vehicles elèctrics. té previst fabricar en Seat Martorell a partir de 2025. Aquests models seran de tres marques, Cupra, Volkswagen i Skoda, i seran vehicles urbans.

Per part seua, Volkswagen Navarra produirà dos models elèctrics purs dins del segment SUV.

La notícia és positiva, així, també per a Almussafes, perquè guanya arguments per a acollir la fabricació de vehicles elèctrics. Actualment, Almussafes competeix amb la planta d’assemblatge que el fabricant nord-americà té en Saarlouis, Alemanya, pels dos últims models elèctrics que li falten per assignar a Ford per a aquesta dècada.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.