La fàbrica de bateries de Volkswagen i Seat estarà a Sagunt

El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que situarà a Sagunt (València) la gigafactoría de bateries per a cotxes elèctrics que planeja construir a Espanya, a la qual optaven també Aragó, Extremadura i Catalunya.


El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d’administració de Seat,  Thomas Schmall, han confirmat l’elecció de Sagunt per a albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat de 2021.

«La fàbrica de bateries que tindrem a Espanya estarà a Sagunt (València)». «Més de 100 criteris hem tingut en compte i tindrà uns 3.000 empleats en el futur i comptarà amb una capacitat e 40 GWh a l’any», segons Thomas Schmall, president del Consell d’Administració de Seat.

Encara que un d’aquests criteris va ser que la Comunitat Valenciana té un port molt important «per a les connexions», a més de «que ens facilita començar a construir la planta a la fi d’enguany i tindre operativa la planta en 2026«. La rapidesa en la construcció i en la burocràcia ha sigut decisiva per a eliminar Catalunya de l’equació

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat, va explicar que «la inversió de més de 7.000 milions d’euros és una de les més importants en la indústria d’automoció espanyola».

La inversió en la planta de bateries espanyola estarà entorn dels 2.500 milions d’euros i serà una de les sis gigafactorías que tindrà el Grup Volkswagen a Europa. Des de Sagunt es proveirà al mig milió d’unitats de vehicles elèctrics. té previst fabricar en Seat Martorell a partir de 2025. Aquests models seran de tres marques, Cupra, Volkswagen i Skoda, i seran vehicles urbans.

Per part seua, Volkswagen Navarra produirà dos models elèctrics purs dins del segment SUV.

La notícia és positiva, així, també per a Almussafes, perquè guanya arguments per a acollir la fabricació de vehicles elèctrics. Actualment, Almussafes competeix amb la planta d’assemblatge que el fabricant nord-americà té en Saarlouis, Alemanya, pels dos últims models elèctrics que li falten per assignar a Ford per a aquesta dècada.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.