La fàbrica de bateries de Volkswagen i Seat estarà a Sagunt

El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que situarà a Sagunt (València) la gigafactoría de bateries per a cotxes elèctrics que planeja construir a Espanya, a la qual optaven també Aragó, Extremadura i Catalunya.


El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d’administració de Seat,  Thomas Schmall, han confirmat l’elecció de Sagunt per a albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat de 2021.

«La fàbrica de bateries que tindrem a Espanya estarà a Sagunt (València)». «Més de 100 criteris hem tingut en compte i tindrà uns 3.000 empleats en el futur i comptarà amb una capacitat e 40 GWh a l’any», segons Thomas Schmall, president del Consell d’Administració de Seat.

Encara que un d’aquests criteris va ser que la Comunitat Valenciana té un port molt important «per a les connexions», a més de «que ens facilita començar a construir la planta a la fi d’enguany i tindre operativa la planta en 2026«. La rapidesa en la construcció i en la burocràcia ha sigut decisiva per a eliminar Catalunya de l’equació

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat, va explicar que «la inversió de més de 7.000 milions d’euros és una de les més importants en la indústria d’automoció espanyola».

La inversió en la planta de bateries espanyola estarà entorn dels 2.500 milions d’euros i serà una de les sis gigafactorías que tindrà el Grup Volkswagen a Europa. Des de Sagunt es proveirà al mig milió d’unitats de vehicles elèctrics. té previst fabricar en Seat Martorell a partir de 2025. Aquests models seran de tres marques, Cupra, Volkswagen i Skoda, i seran vehicles urbans.

Per part seua, Volkswagen Navarra produirà dos models elèctrics purs dins del segment SUV.

La notícia és positiva, així, també per a Almussafes, perquè guanya arguments per a acollir la fabricació de vehicles elèctrics. Actualment, Almussafes competeix amb la planta d’assemblatge que el fabricant nord-americà té en Saarlouis, Alemanya, pels dos últims models elèctrics que li falten per assignar a Ford per a aquesta dècada.

Últimes notícies

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.