La fàbrica de bateries de Volkswagen i Seat estarà a Sagunt

El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que situarà a Sagunt (València) la gigafactoría de bateries per a cotxes elèctrics que planeja construir a Espanya, a la qual optaven també Aragó, Extremadura i Catalunya.


El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d’administració de Seat,  Thomas Schmall, han confirmat l’elecció de Sagunt per a albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat de 2021.

«La fàbrica de bateries que tindrem a Espanya estarà a Sagunt (València)». «Més de 100 criteris hem tingut en compte i tindrà uns 3.000 empleats en el futur i comptarà amb una capacitat e 40 GWh a l’any», segons Thomas Schmall, president del Consell d’Administració de Seat.

Encara que un d’aquests criteris va ser que la Comunitat Valenciana té un port molt important «per a les connexions», a més de «que ens facilita començar a construir la planta a la fi d’enguany i tindre operativa la planta en 2026«. La rapidesa en la construcció i en la burocràcia ha sigut decisiva per a eliminar Catalunya de l’equació

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat, va explicar que «la inversió de més de 7.000 milions d’euros és una de les més importants en la indústria d’automoció espanyola».

La inversió en la planta de bateries espanyola estarà entorn dels 2.500 milions d’euros i serà una de les sis gigafactorías que tindrà el Grup Volkswagen a Europa. Des de Sagunt es proveirà al mig milió d’unitats de vehicles elèctrics. té previst fabricar en Seat Martorell a partir de 2025. Aquests models seran de tres marques, Cupra, Volkswagen i Skoda, i seran vehicles urbans.

Per part seua, Volkswagen Navarra produirà dos models elèctrics purs dins del segment SUV.

La notícia és positiva, així, també per a Almussafes, perquè guanya arguments per a acollir la fabricació de vehicles elèctrics. Actualment, Almussafes competeix amb la planta d’assemblatge que el fabricant nord-americà té en Saarlouis, Alemanya, pels dos últims models elèctrics que li falten per assignar a Ford per a aquesta dècada.

Últimes notícies

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.