‘Ací crema el cor d’una falla’: El missatge de la JCF arriba a tota València

 

Esta nit de diumenge, la Junta Central Fallera (JCF) ha començat a dur a terme una acció en la que, en total, es pintaran les 382 demarcacions a on es planten les benvolgudes Falles de la ciutat de València.

 

«Enguany, la situació sanitària no ens permetrà disfrutar de l’art i la sàtira dels artistes fallers, però tot i això, des de l’organisme autònom municipal hem volgut dur a terme esta iniciativa per a donar visibilitat i posar en valor a les comissions falleres. D’eixa manera, tot el món que passe pels nostres enclavaments es donarà compte que allí es planta i es crema una Falla, la de cada un dels nostres barris», han explicat des de la JCF.

 

Una acció que durà per lema «ACÍ CREMA EL COR D’UNA FALLA», acompanyada pel ja tradicional «Tornarem». Una frase que vol fer relació a què en eixe punt deixem dipositades les il·lusions i els cors dels valencians cada mes de març. «Allí tenim el cor encés, com a comissió i com a Falla. Allí plantem i allí cremem, iniciem i posem final al cicle faller i allí ressorgirem. Perquè continuem amb força, amb passió. Tornarem a plantar, Tornarem a cremar», sentencia la Junta Central Fallera.

 

Es tracta d’una plantà simbòlica

Des de la JCF expliquen que es tracta d’una plantà simbòlica amb la que s’han despertat este dilluns 15 de març, sentint l’empremta d’una emoció compartida. Perquè, tot i els temps difícils que han tocat viure, les Falles no s’apaguen.

 

Per motius de seguretat, han anunciat que no hi hauria cap informació sobre el recorregut ni l’horari en què es pintarà cada demarcació. Per això, la Delegació de Mitjans i Comunicació, ateses les peticions dels mitjans de comunicació, ha decidit fer un primer enviament de material fotogràfic per a la premsa escrita. 

 

Falles infantils virtuals

Per altra banda, la Delegació de Falla, en col·laboració amb la Delegació de comunicació, han creat unes falles infantils virtuals, fetes amb els diferents ninots que les xiquetes i xiquets van enviar per a fer possible l’Exposició del ninot 2021 en línia.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.