‘Ací crema el cor d’una falla’: El missatge de la JCF arriba a tota València

 

Esta nit de diumenge, la Junta Central Fallera (JCF) ha començat a dur a terme una acció en la que, en total, es pintaran les 382 demarcacions a on es planten les benvolgudes Falles de la ciutat de València.

 

«Enguany, la situació sanitària no ens permetrà disfrutar de l’art i la sàtira dels artistes fallers, però tot i això, des de l’organisme autònom municipal hem volgut dur a terme esta iniciativa per a donar visibilitat i posar en valor a les comissions falleres. D’eixa manera, tot el món que passe pels nostres enclavaments es donarà compte que allí es planta i es crema una Falla, la de cada un dels nostres barris», han explicat des de la JCF.

 

Una acció que durà per lema «ACÍ CREMA EL COR D’UNA FALLA», acompanyada pel ja tradicional «Tornarem». Una frase que vol fer relació a què en eixe punt deixem dipositades les il·lusions i els cors dels valencians cada mes de març. «Allí tenim el cor encés, com a comissió i com a Falla. Allí plantem i allí cremem, iniciem i posem final al cicle faller i allí ressorgirem. Perquè continuem amb força, amb passió. Tornarem a plantar, Tornarem a cremar», sentencia la Junta Central Fallera.

 

Es tracta d’una plantà simbòlica

Des de la JCF expliquen que es tracta d’una plantà simbòlica amb la que s’han despertat este dilluns 15 de març, sentint l’empremta d’una emoció compartida. Perquè, tot i els temps difícils que han tocat viure, les Falles no s’apaguen.

 

Per motius de seguretat, han anunciat que no hi hauria cap informació sobre el recorregut ni l’horari en què es pintarà cada demarcació. Per això, la Delegació de Mitjans i Comunicació, ateses les peticions dels mitjans de comunicació, ha decidit fer un primer enviament de material fotogràfic per a la premsa escrita. 

 

Falles infantils virtuals

Per altra banda, la Delegació de Falla, en col·laboració amb la Delegació de comunicació, han creat unes falles infantils virtuals, fetes amb els diferents ninots que les xiquetes i xiquets van enviar per a fer possible l’Exposició del ninot 2021 en línia.

 

Últimes notícies

El València Basket debuta en l’Eurolliga en la pista del nou Besiktas

El València Basket, molt renovat després d’un estiu ple d’eixides importants, inicia este divendres l’Eurolliga a la pista del Besiktas, debutant en la competició després de substituir l’AS Mónaco.

Javier Aguirre estrena càrrec amb la seua primera sessió a Paterna

Javier Aguirre ha dirigit la seua primera sessió al capdavant del Valencia a Paterna, on ha ajustat el pla de treball aprofitant l’aturada de Lliga. El tècnic mexicà serà presentat dilluns a Mestalla i debutarà el 11 d’octubre contra el Racing.

L’Alzheimer exigix un abordatge mèdic, jurídic i social que pose al centre el pacient

Experts reunits a València defenen que l’Alzheimer requerix una coordinació estreta entre salut, justícia i serveis socials per a protegir drets i autonomia dels pacients. Reclamen detecció precoç, suports jurídics adaptats i actuacions ràpides davant desaparicions.

Xoc polític a Alacant per la comissió de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

El PSPV-PSOE d’Alacant acusa el govern del PP de bloquejar informació sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan, mentres el PP defensa la legalitat de tot el procés i retreu la gestió de la pandèmia a Ana Barceló.

Nova rebaixa de l’IBI a Alacant i polèmica pel rebuig d’una comissió sobre l’autobús

El Ple d’Alacant ha aprovat una nova rebaixa de l’IBI d’1,1 milions d’euros amb PP i Vox, mentres rebutja una comissió de seguiment sobre la qualitat del servei d’autobús urbà i la creació d’un ens metropolità.

Baeza reclama frenar les crítiques desmesurades a la independència judicial

El president del TSJCV, Manuel Baeza, reclama alts càrrecs i partits que eviten crítiques desmesurades que puguen erosionar la confiança en la Justícia. També destaca el nou protocol de crisi arran de la DANA i les 58 places judicials creades a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi al soterrani

El Mercat Central de València ha sigut desallotjat per complet després d’un incendi declarat al soterrani, que ha obligat a tallar l’avinguda de l’Oest al trànsit.

El tancament del Principal deixa València amb un sol teatre públic

Les associacions d’arts escèniques critiquen la gestió que ha abocat al tancament indefinit del Teatre Principal de València, que deixa la ciutat només amb el Rialto com a espai públic.