‘Ací crema el cor d’una falla’: El missatge de la JCF arriba a tota València

 

Esta nit de diumenge, la Junta Central Fallera (JCF) ha començat a dur a terme una acció en la que, en total, es pintaran les 382 demarcacions a on es planten les benvolgudes Falles de la ciutat de València.

 

«Enguany, la situació sanitària no ens permetrà disfrutar de l’art i la sàtira dels artistes fallers, però tot i això, des de l’organisme autònom municipal hem volgut dur a terme esta iniciativa per a donar visibilitat i posar en valor a les comissions falleres. D’eixa manera, tot el món que passe pels nostres enclavaments es donarà compte que allí es planta i es crema una Falla, la de cada un dels nostres barris», han explicat des de la JCF.

 

Una acció que durà per lema «ACÍ CREMA EL COR D’UNA FALLA», acompanyada pel ja tradicional «Tornarem». Una frase que vol fer relació a què en eixe punt deixem dipositades les il·lusions i els cors dels valencians cada mes de març. «Allí tenim el cor encés, com a comissió i com a Falla. Allí plantem i allí cremem, iniciem i posem final al cicle faller i allí ressorgirem. Perquè continuem amb força, amb passió. Tornarem a plantar, Tornarem a cremar», sentencia la Junta Central Fallera.

 

Es tracta d’una plantà simbòlica

Des de la JCF expliquen que es tracta d’una plantà simbòlica amb la que s’han despertat este dilluns 15 de març, sentint l’empremta d’una emoció compartida. Perquè, tot i els temps difícils que han tocat viure, les Falles no s’apaguen.

 

Per motius de seguretat, han anunciat que no hi hauria cap informació sobre el recorregut ni l’horari en què es pintarà cada demarcació. Per això, la Delegació de Mitjans i Comunicació, ateses les peticions dels mitjans de comunicació, ha decidit fer un primer enviament de material fotogràfic per a la premsa escrita. 

 

Falles infantils virtuals

Per altra banda, la Delegació de Falla, en col·laboració amb la Delegació de comunicació, han creat unes falles infantils virtuals, fetes amb els diferents ninots que les xiquetes i xiquets van enviar per a fer possible l’Exposició del ninot 2021 en línia.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.