Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que «ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres».

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: «Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants».

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.