Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que «ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres».

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: «Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants».

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.