Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que «ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres».

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: «Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants».

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

Catalá acusa Bernabé de acovardar-se i de posar-se de perfil davant l’acampada docent a la plaça de la Verge

La alcaldessa de València, María José Catalá, critica durament la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a qui acusa d’estar acovardada després de l’incident de diumenge i de no intervindre en l’acampada de docents a la plaça de la Verge en ple 700 aniversari del Corpus.

Morant acusa Pérez Llorca de rebutjar la bilateral sobre finançament per a guanyar punts amb Feijóo

Diana Morant acusa Juanfran Pérez Llorca de renunciar a una reunió bilateral amb Hisenda sobre el nou model de finançament autonòmic per a agradar a Alberto Núñez Feijóo. La líder del PSPV critica també la maniobra de Feijóo amb Junts i PNV i detecta una pulsió de canvi polític en la Comunitat Valenciana.

Importaco supera els 1.000 milions de facturació i eleva el benefici un 36,8 % en 2025

Importaco tanca 2025 amb una facturació rècord de 1.012 milions d’euros i un benefici net de 41,4 milions, un 36,8 % més que en 2024, impulsada pels negocis de fruits secs i aigua mineral.

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.

Barrachina defensa uns pressupostos que complixen amb l’agricultura valenciana en lloc de perseguir-la

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, defensa en Les Corts uns comptes de 2026 de fins a 765 milions, que qualifica de favorables al camp valencià, mentres PSPV i Compromís els consideren insuficients i critiquen la falta de gestió.

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.