Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que «ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres».

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: «Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants».

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

La Fe supera en mig any totes les donacions renals de viu de 2024 i s’acosta al rècord

L’Hospital La Fe ha realitzat deu trasplantaments renals de donant viu en el primer semestre de 2026, més que en tot 2024 i prop del rècord de 2025, gràcies a l’optimització del procés quirúrgic i de seguiment.

Jutgen tres persones per portar una patera amb migrants fins a la costa d’Oriola

L’Audiència Provincial d’Alacant jutja dos hòmens i una dona acusats d’haver traslladat en patera quatre migrants des d’Algèria fins a la costa d’Oriola, entre ells una menor, en un viatge que la fiscalia considera perillós.

Detingut a Elx un hostaler que pagava a persones vulnerables perquè furtaren llaunes gourmet

Un hostaler d’Elx ha sigut detingut per presumptament pagar a persones vulnerables perquè furtaren llaunes gourmet de supermercats, que després servia al seu bar sense garanties sanitàries.

Els voluntaris emocionals, clau per a les dones amb càncer de mama i ginecològic

Juanfran Pérez Llorca destaca a Benidorm el paper del voluntariat emocional per acompanyar dones amb càncer de mama i ginecològic i recorda la inversió de més de 23 milions en prevenció.

Rècord de rorquals davant la Marina Alta: 127 exemplars entre maig i juliol

Un equip de la UPV ha detectat 127 rorquals davant la Marina Alta entre el 25 de maig i el 6 de juliol, amb més fotoidentificacions i cries que mai en una campanya clau per a la conservació de l’espècie al Mediterrani.

Més de cent rorquals s’acosten a la Marina Alta entre maig i juliol

Un equip de la UPV ha registrat 127 rorquals davant la Marina Alta entre el 25 de maig i el 6 de juliol, amb més de 80 exemplars fotidentificats i diverses femelles amb cries en migració.

Diumenge amb oratge variable i avís groc per pluges a l’interior nord de València

Les màximes es mantenen al voltant dels 33 graus a Alacant i Castelló i de 31 a València, amb avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior nord de la província de València.

Com preparar-te per a l’eclipsi total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

Un pla estratègic de la Generalitat preveu trànsit intens, possibles emergències i risc de núvols durant l’eclipsi total del 12 d’agost, que atraurà milions de persones. Es recomana no desplaçar-se si ja es té bona visibilitat i es reforcen seguretat, sanitat i telecomunicacions.