Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que «ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres».

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: «Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants».

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.