8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit “hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous“, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, “hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província“.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa “que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial“. “Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia“. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Últimes notícies

Sorprés a San Isidro amb 6 quilos de marihuana quan anaven a detindre-li per una brutal pallissa a Cox

La Guàrdia Civil ha localitzat a San Isidro una maleta amb 6 quilos de cabdells de marihuana i 12.000 euros quan anava a detindre a un home per una agressió comesa a l'agost a Cox. El jutge ha decretat la llibertat amb càrrecs per al detingut i la seua parella.

Del Botànic al Ventorro: el nou breviari del llenguatge polític valencià

El vocabulari polític valencià s'ha omplit de llocs, sigles i noms que sintetitzen episodis recents. De la DANA a les Corts, el llenguatge reordena el debat.

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.