La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit “hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous“, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, “hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província“.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa “que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial“. “Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia“. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Últimes notícies

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.