La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit «hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous«, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, «hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província«.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa «que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial«. «Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia«. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.