Les Falles 2020 se celebraran en Oliva el 9, 10 i 11 d’octubre

Elia Sanchis, la Fallera Major d'Oliva en la Crida 2020

Les Falles 2020 d’Oliva se celebraran en octubre | Falles d’Oliva

 

L’Ajuntament de València anuncià que les Falles 2020 se celebrarien en juliol, però això no vol dir que tots els municipis hagen de seguir eixes indicacions, a banda de què encara no és una data segura. Per la seua banda, Oliva, en la comarca de la Safor (València), ja ha anunciat quan celebrarà les seues festes falleres.

 

L’Assemblea formada per la Federació i els presidents de cada comissió s’ha reunit telemàticament per tal de concretar les dates oficials en les que se celebraran les Falles posposades de l’exercici 2020. Per unanimitat, s’ha decidit que les Falles del 2020 es disfrutaran en Oliva el 9, 10 i 11 d’octubre, coincidint amb la festivitat del 9 d’octubre i altres esdeveniments programats per l’Ajuntament d’Oliva. Esta decisió suposa la continuïtat de la festa fallera i de tots els sectors econòmics que participen activament en les Falles.

 

Yolanda Navarro, Regidora de Festes, ha mostrat la seua satisfacció per la decisió presa per totes les comissions falleres que conformen la Federació de Falles. Perquè tots els fallers i falleres podran disfrutar dels dies grans que amb esforç i dedicació havien estat preparant durant l’últim any, a demés de les màximes representants de les festes. Navarro ha remarcat que esta decisió també suposa la continuïtat i el procés lògic de les Falles, que tracta de renàixer cada any de les mateixes cendres dels monuments fallers. 

 

Per altra banda, des de l’Ajuntament d’Oliva, s’ha oferit la col·laboració i suport institucional per a que les Falles del 2020 se celebren com cal i siguen també un al·licient per al teixit empresarial de la ciutat. La Regidora de Festes ha assegurat que les Falles són un motor econòmic que beneficia a molts sectors empresarials i que, amb esta decisió, moltes empreses i xicotets comerços podran beneficiar-se de la celebració. 

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.