Les Falles 2021 se celebraran en el segon semestre

Els fallers ja poden començar a somiar amb un retrobament amb la seua estimada festa, ja que la Conselleria de Sanitat, el món faller i l’Ajuntament han celebrat una reunió en la qual han acordat que les Falles se celebraran, per fi, en el segon semestre de 2021.

Molts eren els que temien que este any, tal com va passar el 2020, i després de l’ajornament del març passat, desencadenés en una cancel·lació definitiva de la festa, però, ara ja és oficial que se celebraran.

No obstant això, encara no ha transcendit com serà l’organització, quins actes es podran celebrar o quins seran els quatre dies de festa gran, però, segons fonts pròximes a la Junta Central Fallera, La data que s’estaria estudiant seria del 14 al 18 de juliol.

Joan Ribó, alcalde de València, Ja va avançar la setmana passada que les Falles se celebrarien en el moment que Sanitat donés el vistiplau i finalment, ahir dimarts va ser este moment.

Quan tindran lloc les Falles 2021

 

Segons ha avançat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, Dilluns que ve es donaran més detalls de com i quan seran les falles, el que sí que ha pogut assegurar és que «seran atípiques«.

En esta mateixa línia, Ana Barceló, consellera de Sanitat, Ha convocat els mateixos assistents que van participar ahir en la reunió per tornar-se a veure el dilluns a les 17.30 hores, per dos motius: perquè hi haurà acabat l’estat d’alarma i, en segon lloc, perquè hui hi ha una reunió interdepartamental on es parlarà de les festes patronals d’estiu de tota la Comunitat Valenciana.

Esta mateixa reunió és molt important també per a l’oci nocturn i el turisme, ja que establirà les bases de l’organització dels possibles festivals que encara estan «en l’aire» «i que no han cancel·lat les seues dates com ho són el Medusa, el FIB o l’Arenal.

A la reunió d’ahir els fallers van aconseguir arrencar el compromís que sí que hi haurà Falles en el segon semestre, Però, és important destacar l’apunt que tot i que «València està bé, el retard en el calendari de vacunació no permet assolir els objectius desitjables com per organitzar unes festes plenes».

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.