13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Les Falles 2021 se celebraran en el segon semestre

Els fallers ja poden començar a somiar amb un retrobament amb la seua estimada festa, ja que la Conselleria de Sanitat, el món faller i l’Ajuntament han celebrat una reunió en la qual han acordat que les Falles se celebraran, per fi, en el segon semestre de 2021.

Molts eren els que temien que este any, tal com va passar el 2020, i després de l’ajornament del març passat, desencadenés en una cancel·lació definitiva de la festa, però, ara ja és oficial que se celebraran.

No obstant això, encara no ha transcendit com serà l’organització, quins actes es podran celebrar o quins seran els quatre dies de festa gran, però, segons fonts pròximes a la Junta Central Fallera, La data que s’estaria estudiant seria del 14 al 18 de juliol.

Joan Ribó, alcalde de València, Ja va avançar la setmana passada que les Falles se celebrarien en el moment que Sanitat donés el vistiplau i finalment, ahir dimarts va ser este moment.

Quan tindran lloc les Falles 2021

 

Segons ha avançat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, Dilluns que ve es donaran més detalls de com i quan seran les falles, el que sí que ha pogut assegurar és que “seran atípiques“.

En esta mateixa línia, Ana Barceló, consellera de Sanitat, Ha convocat els mateixos assistents que van participar ahir en la reunió per tornar-se a veure el dilluns a les 17.30 hores, per dos motius: perquè hi haurà acabat l’estat d’alarma i, en segon lloc, perquè hui hi ha una reunió interdepartamental on es parlarà de les festes patronals d’estiu de tota la Comunitat Valenciana.

Esta mateixa reunió és molt important també per a l’oci nocturn i el turisme, ja que establirà les bases de l’organització dels possibles festivals que encara estan “en l’aire” “i que no han cancel·lat les seues dates com ho són el Medusa, el FIB o l’Arenal.

A la reunió d’ahir els fallers van aconseguir arrencar el compromís que sí que hi haurà Falles en el segon semestre, Però, és important destacar l’apunt que tot i que “València està bé, el retard en el calendari de vacunació no permet assolir els objectius desitjables com per organitzar unes festes plenes”.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.