Les Falles 2021 se celebraran en el segon semestre

Els fallers ja poden començar a somiar amb un retrobament amb la seua estimada festa, ja que la Conselleria de Sanitat, el món faller i l’Ajuntament han celebrat una reunió en la qual han acordat que les Falles se celebraran, per fi, en el segon semestre de 2021.

Molts eren els que temien que este any, tal com va passar el 2020, i després de l’ajornament del març passat, desencadenés en una cancel·lació definitiva de la festa, però, ara ja és oficial que se celebraran.

No obstant això, encara no ha transcendit com serà l’organització, quins actes es podran celebrar o quins seran els quatre dies de festa gran, però, segons fonts pròximes a la Junta Central Fallera, La data que s’estaria estudiant seria del 14 al 18 de juliol.

Joan Ribó, alcalde de València, Ja va avançar la setmana passada que les Falles se celebrarien en el moment que Sanitat donés el vistiplau i finalment, ahir dimarts va ser este moment.

Quan tindran lloc les Falles 2021

 

Segons ha avançat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, Dilluns que ve es donaran més detalls de com i quan seran les falles, el que sí que ha pogut assegurar és que “seran atípiques“.

En esta mateixa línia, Ana Barceló, consellera de Sanitat, Ha convocat els mateixos assistents que van participar ahir en la reunió per tornar-se a veure el dilluns a les 17.30 hores, per dos motius: perquè hi haurà acabat l’estat d’alarma i, en segon lloc, perquè hui hi ha una reunió interdepartamental on es parlarà de les festes patronals d’estiu de tota la Comunitat Valenciana.

Esta mateixa reunió és molt important també per a l’oci nocturn i el turisme, ja que establirà les bases de l’organització dels possibles festivals que encara estan “en l’aire” “i que no han cancel·lat les seues dates com ho són el Medusa, el FIB o l’Arenal.

A la reunió d’ahir els fallers van aconseguir arrencar el compromís que sí que hi haurà Falles en el segon semestre, Però, és important destacar l’apunt que tot i que “València està bé, el retard en el calendari de vacunació no permet assolir els objectius desitjables com per organitzar unes festes plenes”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.