17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Les Falles 2021 se celebraran en el segon semestre

Els fallers ja poden començar a somiar amb un retrobament amb la seua estimada festa, ja que la Conselleria de Sanitat, el món faller i l’Ajuntament han celebrat una reunió en la qual han acordat que les Falles se celebraran, per fi, en el segon semestre de 2021.

Molts eren els que temien que este any, tal com va passar el 2020, i després de l’ajornament del març passat, desencadenés en una cancel·lació definitiva de la festa, però, ara ja és oficial que se celebraran.

No obstant això, encara no ha transcendit com serà l’organització, quins actes es podran celebrar o quins seran els quatre dies de festa gran, però, segons fonts pròximes a la Junta Central Fallera, La data que s’estaria estudiant seria del 14 al 18 de juliol.

Joan Ribó, alcalde de València, Ja va avançar la setmana passada que les Falles se celebrarien en el moment que Sanitat donés el vistiplau i finalment, ahir dimarts va ser este moment.

Quan tindran lloc les Falles 2021

 

Segons ha avançat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, Dilluns que ve es donaran més detalls de com i quan seran les falles, el que sí que ha pogut assegurar és que “seran atípiques“.

En esta mateixa línia, Ana Barceló, consellera de Sanitat, Ha convocat els mateixos assistents que van participar ahir en la reunió per tornar-se a veure el dilluns a les 17.30 hores, per dos motius: perquè hi haurà acabat l’estat d’alarma i, en segon lloc, perquè hui hi ha una reunió interdepartamental on es parlarà de les festes patronals d’estiu de tota la Comunitat Valenciana.

Esta mateixa reunió és molt important també per a l’oci nocturn i el turisme, ja que establirà les bases de l’organització dels possibles festivals que encara estan “en l’aire” “i que no han cancel·lat les seues dates com ho són el Medusa, el FIB o l’Arenal.

A la reunió d’ahir els fallers van aconseguir arrencar el compromís que sí que hi haurà Falles en el segon semestre, Però, és important destacar l’apunt que tot i que “València està bé, el retard en el calendari de vacunació no permet assolir els objectius desitjables com per organitzar unes festes plenes”.

Últimes notícies

Camarero acusa el Govern de deixar tirada a València durant la dana

La vicepresidenta valenciana en funcions ha denunciat en la comissió del Congrés un retard de 96 hores en el desplegament de l'Exèrcit i la falta de reforços policials. L'oposició ha rebatut amb una cronologia d'alertes i decisions que qüestiona la reacció del Consell.

Morant afirma que el Govern acull amb enorme respecte la renúncia del fiscal general

Diana Morant ha assegurat que el Govern respecta la renúncia d'Álvaro García Ortiz i reconeix el seu treball. L'Executiu ha iniciat el relleu i promet un perfil irreprotxable.

Morant acusa a Mazón de ‘mentida institucional’ i exigix eleccions en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón, al seu Consell i al PP de normalitzar una 'mentida institucional' després de l'admissió de Susana Camarero en la comissió DANA. La ministra reclama eleccions en la Comunitat i advertix de negligència en la gestió d'emergències.

La jutgessa de la DANA reclama a Pérez Llorca la factura del mòbil usat en les seues trucades amb Mazón

La instructora del cas per la gestió de la DANA del 29 d'octubre ha sol·licitat a Juanfran Pérez Llorca la factura del telèfon usat en els seus contactes amb Carlos Mazón i Salomé Pradas. En una altra diligència, ha demanat al restaurant on va menjar el llavors president una imatge, mesures de la sala i la factura del menjar.

La Guàrdia Civil recupera 9 coloms esportius robats a Picassent i trobats en un terrat d’Almassora

Els agents han localitzat en el terrat d'un edifici d'Almassora nou coloms esportius valorats en 2.000 euros que van ser sostrets el 10 de novembre a Picassent. L'operació es va iniciar després de diverses denúncies a València, Castelló i Tarragona.

38 cadires buides a València homenatgen les víctimes de violència masclista a Espanya

El claustre del Palau del Temple ha acollit l'acte 'Cap cadira buida' amb 38 seients en record de les dones assassinades en 2025 i tres menors. La Delegació del Govern ha defés recursos, consens i unitat enfront del negacionismo.

Camarero culpa al Govern del retard de la UME en la dana i evita opinar sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha atribuït a Interior i Defensa el retard en el desplegament de la UME i ha eludit valorar a Carlos Mazón. També ha defés el seu paper en el Cecopi i ha marcat límits competencials sobre el 112 i la teleassistència.

El col·legi confirma que el tractament a la menor morta a Alzira el van realitzar professionals col·legiats

El Col·legi d'Odontòlegs de València confirma que el tractament i la sedació intravenosa a la menor van ser realitzats per professionals col·legiats. El cas roman sota investigació i una altra menor seguix ingressada.