Fira València comença hui el trasllat de ninots per a les Falles 2021

 

Els pavellons de Fira València tornaran a obrir les seues portes per a traure d’allí les peces emmagatzemades de centenars de comissions falleres. Es tracta no sols dels ninots que les comissions no van recollir de l’Exposició del Ninot 2020 sinó d’elements estructurals dels monuments que no podien tornar als tallers.

 

La celebració d’aquestes falles que no se cenyeixen a cap patró té encara serrells que tallar. Ahir la Federació de Bandes de Música assegurava que les Bandes tocaran en l’Ofrena, però des de Sanitat encara no han modificat el Decret i esperen a les dades epidemiològiques de la setmana que ve per a prendre una decisió final.

Des de hui a les 8 del matí fins al dimarts eixiran tots els monuments fallers. L’últim d’ells serà la falla municipal, símbol de la lluita contra la pandèmia sota el lema “tornarem”. Aquest monument ha hagut de ser reconstruït quasi íntegrament per diferents deterioracions produïdes pel seu trasllat i la llarga exposició als elements.

 

Pel que respecta a la Falla Infantil municipal, aquesta no va arribar a eixir de taller i a pesar que per a Falles 2021 es va presentar el projecte de dues Falles ( la del 2020 i la del 2021) que es miraven, finalment l’Ajuntament guarda la construïda per a Falles 2021 i plantarà només la feta per a Falles 2020.

Últimes notícies

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.