Fira València comença hui el trasllat de ninots per a les Falles 2021

 

Els pavellons de Fira València tornaran a obrir les seues portes per a traure d’allí les peces emmagatzemades de centenars de comissions falleres. Es tracta no sols dels ninots que les comissions no van recollir de l’Exposició del Ninot 2020 sinó d’elements estructurals dels monuments que no podien tornar als tallers.

 

La celebració d’aquestes falles que no se cenyeixen a cap patró té encara serrells que tallar. Ahir la Federació de Bandes de Música assegurava que les Bandes tocaran en l’Ofrena, però des de Sanitat encara no han modificat el Decret i esperen a les dades epidemiològiques de la setmana que ve per a prendre una decisió final.

Des de hui a les 8 del matí fins al dimarts eixiran tots els monuments fallers. L’últim d’ells serà la falla municipal, símbol de la lluita contra la pandèmia sota el lema “tornarem”. Aquest monument ha hagut de ser reconstruït quasi íntegrament per diferents deterioracions produïdes pel seu trasllat i la llarga exposició als elements.

 

Pel que respecta a la Falla Infantil municipal, aquesta no va arribar a eixir de taller i a pesar que per a Falles 2021 es va presentar el projecte de dues Falles ( la del 2020 i la del 2021) que es miraven, finalment l’Ajuntament guarda la construïda per a Falles 2021 i plantarà només la feta per a Falles 2020.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.