Metro i tramvia 24 hores del 15 al 20 de març per les Falles

La Generalitat facilitarà la mobilitat durant la celebració dels principals dies de Falles gràcies al servei 24 hores que Metrovalencia oferirà del 15 al 20 de març.

Des del servei ordinari que començarà al matí del dia 15 i l’extraordinari nocturn que s’iniciarà esta mateixa data amb la plantà, els metres i els tramvies realitzaran desplaçaments continuats fins després de la cremà, enllaçant amb el servei ordinari del dia 20 de març.

Com a novetat este any, respecte a dispositius anteriors, s’ha incorporat la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) i que està connectada per un passatge amb l’estació de Bailén, per on circulen els trens de Línia 7 (Torrent Avinguda-Marítim).

Les freqüències variaran en funció del dia, franja horària i destinació, per la qual cosa es recomana als usuaris que s’informen del pas dels trens i tramvies a la pàgina web de Metrovalència, al telèfon gratuït 900 461 046 o a les mateixes estacions. A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de facebook (facebook.com/metrovalencia.fgv), twitter (@metrovalència) i l’app oficial.

L’oferta prevista per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat i l’àrea metropolitana que connecta la xarxa. D’esta manera, es millora la freqüència de pas en determinats moments, com ara les mascletaes, castells de focs artificials o ofrena, alhora que es prolonga el servei durant les nits d’aquells dies.

Del 15 al 19 de març, el servei que s’ofereix part dels horaris d’un dia feiner, encara que el 18 siga dissabte i el 19 diumenge, de manera que hi haurà més unitats a disposició dels passatgers i passatgeres, als quals cal sumar els serveis especials per a moments puntuals pel dia i la prolongació del servei durant tota la nit.

Tancament de Xàtiva i Colom

Les estacions de Xàtiva i Colom romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels dies festius principals de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol mena de risc per als ciutadans i visitants que per milers es concentren al centre de València per gaudir de les tradicionals mascletades.

Metrovalencia recomana als seus clients que utilitzen estacions alternatives per a estos dies (Alameda, Plaça Espanya, Bailén i Àngel Guimerà, segons orígens), se n’informen a través de la web i xarxes socials, i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Castell de focs artificials

Pel que fa als castells de focs artificials, que este any es dispararan a la Ciutat de les Arts i de les Ciències, la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) s’erigeix ​​en la millor opció per apropar-se i gaudir dels castells els dies 16, 17, 18 i 19, en esta última jornada, la Nit del Foc.

Informació al client

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha incorporat a 110 nous agents d’estació temporals per prestar servei a la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors i treballadores, 75 aniran destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colom, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punts del Client d’Empalme, Àngel Guimerà, i Mislata.

Cal recordar que, del 15 al 19 de marçno està permés el transport de bicicletes ni patinets a tota la xarxa, que es recomana que les cadires infantils es pleguen dins de les instal·lacions i que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per evitar possibles contactes amb la catenària.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.