Metro i tramvia 24 hores del 15 al 20 de març per les Falles

La Generalitat facilitarà la mobilitat durant la celebració dels principals dies de Falles gràcies al servei 24 hores que Metrovalencia oferirà del 15 al 20 de març.

Des del servei ordinari que començarà al matí del dia 15 i l’extraordinari nocturn que s’iniciarà esta mateixa data amb la plantà, els metres i els tramvies realitzaran desplaçaments continuats fins després de la cremà, enllaçant amb el servei ordinari del dia 20 de març.

Com a novetat este any, respecte a dispositius anteriors, s’ha incorporat la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) i que està connectada per un passatge amb l’estació de Bailén, per on circulen els trens de Línia 7 (Torrent Avinguda-Marítim).

Les freqüències variaran en funció del dia, franja horària i destinació, per la qual cosa es recomana als usuaris que s’informen del pas dels trens i tramvies a la pàgina web de Metrovalència, al telèfon gratuït 900 461 046 o a les mateixes estacions. A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de facebook (facebook.com/metrovalencia.fgv), twitter (@metrovalència) i l’app oficial.

L’oferta prevista per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat i l’àrea metropolitana que connecta la xarxa. D’esta manera, es millora la freqüència de pas en determinats moments, com ara les mascletaes, castells de focs artificials o ofrena, alhora que es prolonga el servei durant les nits d’aquells dies.

Del 15 al 19 de març, el servei que s’ofereix part dels horaris d’un dia feiner, encara que el 18 siga dissabte i el 19 diumenge, de manera que hi haurà més unitats a disposició dels passatgers i passatgeres, als quals cal sumar els serveis especials per a moments puntuals pel dia i la prolongació del servei durant tota la nit.

Tancament de Xàtiva i Colom

Les estacions de Xàtiva i Colom romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels dies festius principals de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol mena de risc per als ciutadans i visitants que per milers es concentren al centre de València per gaudir de les tradicionals mascletades.

Metrovalencia recomana als seus clients que utilitzen estacions alternatives per a estos dies (Alameda, Plaça Espanya, Bailén i Àngel Guimerà, segons orígens), se n’informen a través de la web i xarxes socials, i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Castell de focs artificials

Pel que fa als castells de focs artificials, que este any es dispararan a la Ciutat de les Arts i de les Ciències, la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) s’erigeix ​​en la millor opció per apropar-se i gaudir dels castells els dies 16, 17, 18 i 19, en esta última jornada, la Nit del Foc.

Informació al client

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha incorporat a 110 nous agents d’estació temporals per prestar servei a la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors i treballadores, 75 aniran destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colom, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punts del Client d’Empalme, Àngel Guimerà, i Mislata.

Cal recordar que, del 15 al 19 de marçno està permés el transport de bicicletes ni patinets a tota la xarxa, que es recomana que les cadires infantils es pleguen dins de les instal·lacions i que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per evitar possibles contactes amb la catenària.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.