15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Metro i tramvia 24 hores del 15 al 20 de març per les Falles

La Generalitat facilitarà la mobilitat durant la celebració dels principals dies de Falles gràcies al servei 24 hores que Metrovalencia oferirà del 15 al 20 de març.

Des del servei ordinari que començarà al matí del dia 15 i l’extraordinari nocturn que s’iniciarà esta mateixa data amb la plantà, els metres i els tramvies realitzaran desplaçaments continuats fins després de la cremà, enllaçant amb el servei ordinari del dia 20 de març.

Com a novetat este any, respecte a dispositius anteriors, s’ha incorporat la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) i que està connectada per un passatge amb l’estació de Bailén, per on circulen els trens de Línia 7 (Torrent Avinguda-Marítim).

Les freqüències variaran en funció del dia, franja horària i destinació, per la qual cosa es recomana als usuaris que s’informen del pas dels trens i tramvies a la pàgina web de Metrovalència, al telèfon gratuït 900 461 046 o a les mateixes estacions. A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de facebook (facebook.com/metrovalencia.fgv), twitter (@metrovalència) i l’app oficial.

L’oferta prevista per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat i l’àrea metropolitana que connecta la xarxa. D’esta manera, es millora la freqüència de pas en determinats moments, com ara les mascletaes, castells de focs artificials o ofrena, alhora que es prolonga el servei durant les nits d’aquells dies.

Del 15 al 19 de març, el servei que s’ofereix part dels horaris d’un dia feiner, encara que el 18 siga dissabte i el 19 diumenge, de manera que hi haurà més unitats a disposició dels passatgers i passatgeres, als quals cal sumar els serveis especials per a moments puntuals pel dia i la prolongació del servei durant tota la nit.

Tancament de Xàtiva i Colom

Les estacions de Xàtiva i Colom romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels dies festius principals de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol mena de risc per als ciutadans i visitants que per milers es concentren al centre de València per gaudir de les tradicionals mascletades.

Metrovalencia recomana als seus clients que utilitzen estacions alternatives per a estos dies (Alameda, Plaça Espanya, Bailén i Àngel Guimerà, segons orígens), se n’informen a través de la web i xarxes socials, i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Castell de focs artificials

Pel que fa als castells de focs artificials, que este any es dispararan a la Ciutat de les Arts i de les Ciències, la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) s’erigeix ​​en la millor opció per apropar-se i gaudir dels castells els dies 16, 17, 18 i 19, en esta última jornada, la Nit del Foc.

Informació al client

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha incorporat a 110 nous agents d’estació temporals per prestar servei a la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors i treballadores, 75 aniran destinats a les línies de metro i 35 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colom, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punts del Client d’Empalme, Àngel Guimerà, i Mislata.

Cal recordar que, del 15 al 19 de marçno està permés el transport de bicicletes ni patinets a tota la xarxa, que es recomana que les cadires infantils es pleguen dins de les instal·lacions i que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per evitar possibles contactes amb la catenària.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.