Joan Ribó dona a entendre que no hi haurà Falles en València en el mes de març

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha donat a entendre este dijous que no hi haurà Falles el mes que ve de març, a causa de l’evolució de la pandèmia del Covid-19, i ha indicat que per a celebrar estes festes s’haurà d’«esperar a una situació més convenient» que permeta dur-les a terme.

 

«Haurem d’esperar a una situació més convenient», ha exposat el responsable municipal en unes declaracions a la SER recollides per Europa Press, després d’afirmar que el món de les Falles «no podrà fer la seua activitat en el pròxim Sant Josep», 19 de març, dia gran de les festes.

 

Tot i esta circumstància, el primer edil ha animat a tots els sectors vinculats a les festes a seguir amb la seua activitat, una cosa imprescindible per a la seua continuïtat. També ha ressaltat la voluntat del consistori i d’altres administracions d’ajudar-los en eixe sentit.

 

Ajudes per al món faller

Joan Ribó s’ha pronunciat en eixos termes en parlar de les subvencions dirigides als sectors relacionats amb les Falles i altres festes que es pretenen incloure en el nou fons anunciat dimarts passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a ajudar sectors econòmics a afrontar els efectes de la crisi derivada del Covid-19.

 

«Dimarts passat, en la reunió en el Palau de la Generalitat amb els alcaldes de les grans ciutats i els presidents de les diputacions i el president de la Generalitat acordem crear un fons –amb el 50% de la Generalitat, el 30% de les diputacions i el 20% dels ajuntaments, ha precisat– a on es tinguera molt en compte també a tot el món de la festa a demés de l’hostaleria, l’hostalatge, les agències de viatges, el món de l’espectacle i les arts i l’oci nocturn», ha exposat Ribó.

 

L’alcalde de València ha afirmat que en parlar d’este nou programa d’ajudes es va tindre «molt en compte als artistes fallers, als artistes carrossers, a l’orfebreria»  per ser fonamental en l’actualitat ajudar a tot el món de les Falles».

Últimes notícies

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.