Anuncios

Joan Ribó dona a entendre que no hi haurà Falles en València en el mes de març

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha donat a entendre este dijous que no hi haurà Falles el mes que ve de març, a causa de l’evolució de la pandèmia del Covid-19, i ha indicat que per a celebrar estes festes s’haurà d’«esperar a una situació més convenient» que permeta dur-les a terme.

 

«Haurem d’esperar a una situació més convenient», ha exposat el responsable municipal en unes declaracions a la SER recollides per Europa Press, després d’afirmar que el món de les Falles «no podrà fer la seua activitat en el pròxim Sant Josep», 19 de març, dia gran de les festes.

 

Tot i esta circumstància, el primer edil ha animat a tots els sectors vinculats a les festes a seguir amb la seua activitat, una cosa imprescindible per a la seua continuïtat. També ha ressaltat la voluntat del consistori i d’altres administracions d’ajudar-los en eixe sentit.

 

Ajudes per al món faller

Joan Ribó s’ha pronunciat en eixos termes en parlar de les subvencions dirigides als sectors relacionats amb les Falles i altres festes que es pretenen incloure en el nou fons anunciat dimarts passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a ajudar sectors econòmics a afrontar els efectes de la crisi derivada del Covid-19.

 

«Dimarts passat, en la reunió en el Palau de la Generalitat amb els alcaldes de les grans ciutats i els presidents de les diputacions i el president de la Generalitat acordem crear un fons –amb el 50% de la Generalitat, el 30% de les diputacions i el 20% dels ajuntaments, ha precisat– a on es tinguera molt en compte també a tot el món de la festa a demés de l’hostaleria, l’hostalatge, les agències de viatges, el món de l’espectacle i les arts i l’oci nocturn», ha exposat Ribó.

 

L’alcalde de València ha afirmat que en parlar d’este nou programa d’ajudes es va tindre «molt en compte als artistes fallers, als artistes carrossers, a l’orfebreria»  per ser fonamental en l’actualitat ajudar a tot el món de les Falles».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.