Joan Ribó dona a entendre que no hi haurà Falles en València en el mes de març

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha donat a entendre este dijous que no hi haurà Falles el mes que ve de març, a causa de l’evolució de la pandèmia del Covid-19, i ha indicat que per a celebrar estes festes s’haurà d’«esperar a una situació més convenient» que permeta dur-les a terme.

 

«Haurem d’esperar a una situació més convenient», ha exposat el responsable municipal en unes declaracions a la SER recollides per Europa Press, després d’afirmar que el món de les Falles «no podrà fer la seua activitat en el pròxim Sant Josep», 19 de març, dia gran de les festes.

 

Tot i esta circumstància, el primer edil ha animat a tots els sectors vinculats a les festes a seguir amb la seua activitat, una cosa imprescindible per a la seua continuïtat. També ha ressaltat la voluntat del consistori i d’altres administracions d’ajudar-los en eixe sentit.

 

Ajudes per al món faller

Joan Ribó s’ha pronunciat en eixos termes en parlar de les subvencions dirigides als sectors relacionats amb les Falles i altres festes que es pretenen incloure en el nou fons anunciat dimarts passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a ajudar sectors econòmics a afrontar els efectes de la crisi derivada del Covid-19.

 

«Dimarts passat, en la reunió en el Palau de la Generalitat amb els alcaldes de les grans ciutats i els presidents de les diputacions i el president de la Generalitat acordem crear un fons –amb el 50% de la Generalitat, el 30% de les diputacions i el 20% dels ajuntaments, ha precisat– a on es tinguera molt en compte també a tot el món de la festa a demés de l’hostaleria, l’hostalatge, les agències de viatges, el món de l’espectacle i les arts i l’oci nocturn», ha exposat Ribó.

 

L’alcalde de València ha afirmat que en parlar d’este nou programa d’ajudes es va tindre «molt en compte als artistes fallers, als artistes carrossers, a l’orfebreria»  per ser fonamental en l’actualitat ajudar a tot el món de les Falles».

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.