Joan Ribó dona a entendre que no hi haurà Falles en València en el mes de març

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha donat a entendre este dijous que no hi haurà Falles el mes que ve de març, a causa de l’evolució de la pandèmia del Covid-19, i ha indicat que per a celebrar estes festes s’haurà d’«esperar a una situació més convenient» que permeta dur-les a terme.

 

«Haurem d’esperar a una situació més convenient», ha exposat el responsable municipal en unes declaracions a la SER recollides per Europa Press, després d’afirmar que el món de les Falles «no podrà fer la seua activitat en el pròxim Sant Josep», 19 de març, dia gran de les festes.

 

Tot i esta circumstància, el primer edil ha animat a tots els sectors vinculats a les festes a seguir amb la seua activitat, una cosa imprescindible per a la seua continuïtat. També ha ressaltat la voluntat del consistori i d’altres administracions d’ajudar-los en eixe sentit.

 

Ajudes per al món faller

Joan Ribó s’ha pronunciat en eixos termes en parlar de les subvencions dirigides als sectors relacionats amb les Falles i altres festes que es pretenen incloure en el nou fons anunciat dimarts passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a ajudar sectors econòmics a afrontar els efectes de la crisi derivada del Covid-19.

 

«Dimarts passat, en la reunió en el Palau de la Generalitat amb els alcaldes de les grans ciutats i els presidents de les diputacions i el president de la Generalitat acordem crear un fons –amb el 50% de la Generalitat, el 30% de les diputacions i el 20% dels ajuntaments, ha precisat– a on es tinguera molt en compte també a tot el món de la festa a demés de l’hostaleria, l’hostalatge, les agències de viatges, el món de l’espectacle i les arts i l’oci nocturn», ha exposat Ribó.

 

L’alcalde de València ha afirmat que en parlar d’este nou programa d’ajudes es va tindre «molt en compte als artistes fallers, als artistes carrossers, a l’orfebreria»  per ser fonamental en l’actualitat ajudar a tot el món de les Falles».

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.