11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La Tomatina tornarà a tenyir de roig  Bunyol amb un aforament de 22.000 participants

Els carrers de Bunyol tornaran a tenyir-se de roig l’últim dimecres del mes d’agost amb la celebració de la Tomatina. La batalla de tomaques més cèlebre del món recupera la normalitat, després de dos anys d’aturada per les restriccions imposades per la pandèmia, i ho fa en gran: celebrant la seua 75 edició i 20 anys com a Festa d’Interés Turístic Internacional. Dos fites assenyalades pels quals l’Ajuntament del municipi planeja una gran celebració.

El lema de la Tomatina és enguany ‘No te la pots perdre’. Celebrem no sols la recuperació de la nostra festa més emblemàtica i un dels principals esdeveniments turístics de la Comunitat Valenciana, sinó, també, la superació de la pandèmia i de tot el que ha implicat. Per això, estem treballant perquè la cita de 2022 siga doblement especial per a totes les persones”, subratlla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Entre les múltiples novetats previstes, estan “zona d’aigües, ambient musical en el recinte de la Tomatina i alguna altra sorpresa més”, apunta la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés.

El consistori ha posat a la venda 15.000 entrades, que poden adquirir-se a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info) a un preu de 12 euros. A més, s’habilitarà la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

La cita és el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís, Cid, la Plaça Layana i la Plaça del Poble, on culminarà a les 13 hores amb la traca final.

L’esdeveniment compta amb un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat. “Bunyol està preparada per si es planteja alguna circumstància que faça necessari limitar aforaments i posar alguna mesura extra“, afirma Carrascosa.

En aquest sentit, la previsió del consistori és que les limitacions a desplaçaments que encara regeixen en alguns països propicien la celebració de la Tomatina “més nacional” de les últimes dècades.

Més de la meitat de les persones participants en la batalla en els últims anys han procedit de països de tot el món, des d’Àsia als Estats Units, Llatinoamèrica, Europa o Àustria, consolidant-se com un dels esdeveniments més emblemàtics de la Comunitat, dels quals més han contribuït a la seua projecció i marca turística a nivell internacional. Enguany, creiem que la presència local i nacional serà majoritària”, assenyala María Vallés.

En línia amb aquest nou context, es durà a terme una campanya de difusió i promoció ajunte l’Agència Valenciana de Turisme (organisme dependent de la Generalitat Valenciana) i València Turisme (Diputació de València) per a atraure a aquest perfil de turista més pròxim.

Una festa universal i diversa

El dissabte 27 d’agost se celebrarà, en la Plaça del Poble, La Tomatina Infantil, oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 14 anys.

I, per a aquelles persones amants de la Tomatina que no puguen desplaçar-se fins a Bunyol, Vallés recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience‘, un joc de realitat virtual interactiu que, amb el suport d’un visor Oculus Quest, permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Una proposta que permet a persones de tots els perfils i condicions, gaudir de les sensacions de la festa, “amb caràcter atemporal, inclusiu i de manera assequible”, destaca.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.