La Tomatina tornarà a tenyir de roig  Bunyol amb un aforament de 22.000 participants

Els carrers de Bunyol tornaran a tenyir-se de roig l’últim dimecres del mes d’agost amb la celebració de la Tomatina. La batalla de tomaques més cèlebre del món recupera la normalitat, després de dos anys d’aturada per les restriccions imposades per la pandèmia, i ho fa en gran: celebrant la seua 75 edició i 20 anys com a Festa d’Interés Turístic Internacional. Dos fites assenyalades pels quals l’Ajuntament del municipi planeja una gran celebració.

El lema de la Tomatina és enguany ‘No te la pots perdre’. Celebrem no sols la recuperació de la nostra festa més emblemàtica i un dels principals esdeveniments turístics de la Comunitat Valenciana, sinó, també, la superació de la pandèmia i de tot el que ha implicat. Per això, estem treballant perquè la cita de 2022 siga doblement especial per a totes les persones”, subratlla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Entre les múltiples novetats previstes, estan “zona d’aigües, ambient musical en el recinte de la Tomatina i alguna altra sorpresa més”, apunta la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés.

El consistori ha posat a la venda 15.000 entrades, que poden adquirir-se a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info) a un preu de 12 euros. A més, s’habilitarà la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

La cita és el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís, Cid, la Plaça Layana i la Plaça del Poble, on culminarà a les 13 hores amb la traca final.

L’esdeveniment compta amb un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat. “Bunyol està preparada per si es planteja alguna circumstància que faça necessari limitar aforaments i posar alguna mesura extra“, afirma Carrascosa.

En aquest sentit, la previsió del consistori és que les limitacions a desplaçaments que encara regeixen en alguns països propicien la celebració de la Tomatina “més nacional” de les últimes dècades.

Més de la meitat de les persones participants en la batalla en els últims anys han procedit de països de tot el món, des d’Àsia als Estats Units, Llatinoamèrica, Europa o Àustria, consolidant-se com un dels esdeveniments més emblemàtics de la Comunitat, dels quals més han contribuït a la seua projecció i marca turística a nivell internacional. Enguany, creiem que la presència local i nacional serà majoritària”, assenyala María Vallés.

En línia amb aquest nou context, es durà a terme una campanya de difusió i promoció ajunte l’Agència Valenciana de Turisme (organisme dependent de la Generalitat Valenciana) i València Turisme (Diputació de València) per a atraure a aquest perfil de turista més pròxim.

Una festa universal i diversa

El dissabte 27 d’agost se celebrarà, en la Plaça del Poble, La Tomatina Infantil, oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 14 anys.

I, per a aquelles persones amants de la Tomatina que no puguen desplaçar-se fins a Bunyol, Vallés recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience‘, un joc de realitat virtual interactiu que, amb el suport d’un visor Oculus Quest, permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Una proposta que permet a persones de tots els perfils i condicions, gaudir de les sensacions de la festa, “amb caràcter atemporal, inclusiu i de manera assequible”, destaca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.