10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La Tomatina tornarà a tenyir de roig  Bunyol amb un aforament de 22.000 participants

Els carrers de Bunyol tornaran a tenyir-se de roig l’últim dimecres del mes d’agost amb la celebració de la Tomatina. La batalla de tomaques més cèlebre del món recupera la normalitat, després de dos anys d’aturada per les restriccions imposades per la pandèmia, i ho fa en gran: celebrant la seua 75 edició i 20 anys com a Festa d’Interés Turístic Internacional. Dos fites assenyalades pels quals l’Ajuntament del municipi planeja una gran celebració.

El lema de la Tomatina és enguany ‘No te la pots perdre’. Celebrem no sols la recuperació de la nostra festa més emblemàtica i un dels principals esdeveniments turístics de la Comunitat Valenciana, sinó, també, la superació de la pandèmia i de tot el que ha implicat. Per això, estem treballant perquè la cita de 2022 siga doblement especial per a totes les persones”, subratlla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Entre les múltiples novetats previstes, estan “zona d’aigües, ambient musical en el recinte de la Tomatina i alguna altra sorpresa més”, apunta la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés.

El consistori ha posat a la venda 15.000 entrades, que poden adquirir-se a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info) a un preu de 12 euros. A més, s’habilitarà la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

La cita és el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís, Cid, la Plaça Layana i la Plaça del Poble, on culminarà a les 13 hores amb la traca final.

L’esdeveniment compta amb un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat. “Bunyol està preparada per si es planteja alguna circumstància que faça necessari limitar aforaments i posar alguna mesura extra“, afirma Carrascosa.

En aquest sentit, la previsió del consistori és que les limitacions a desplaçaments que encara regeixen en alguns països propicien la celebració de la Tomatina “més nacional” de les últimes dècades.

Més de la meitat de les persones participants en la batalla en els últims anys han procedit de països de tot el món, des d’Àsia als Estats Units, Llatinoamèrica, Europa o Àustria, consolidant-se com un dels esdeveniments més emblemàtics de la Comunitat, dels quals més han contribuït a la seua projecció i marca turística a nivell internacional. Enguany, creiem que la presència local i nacional serà majoritària”, assenyala María Vallés.

En línia amb aquest nou context, es durà a terme una campanya de difusió i promoció ajunte l’Agència Valenciana de Turisme (organisme dependent de la Generalitat Valenciana) i València Turisme (Diputació de València) per a atraure a aquest perfil de turista més pròxim.

Una festa universal i diversa

El dissabte 27 d’agost se celebrarà, en la Plaça del Poble, La Tomatina Infantil, oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 14 anys.

I, per a aquelles persones amants de la Tomatina que no puguen desplaçar-se fins a Bunyol, Vallés recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience‘, un joc de realitat virtual interactiu que, amb el suport d’un visor Oculus Quest, permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Una proposta que permet a persones de tots els perfils i condicions, gaudir de les sensacions de la festa, “amb caràcter atemporal, inclusiu i de manera assequible”, destaca.

Últimes notícies

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.