La Tomatina tornarà a tenyir de roig  Bunyol amb un aforament de 22.000 participants

Els carrers de Bunyol tornaran a tenyir-se de roig l’últim dimecres del mes d’agost amb la celebració de la Tomatina. La batalla de tomaques més cèlebre del món recupera la normalitat, després de dos anys d’aturada per les restriccions imposades per la pandèmia, i ho fa en gran: celebrant la seua 75 edició i 20 anys com a Festa d’Interés Turístic Internacional. Dos fites assenyalades pels quals l’Ajuntament del municipi planeja una gran celebració.

El lema de la Tomatina és enguany ‘No te la pots perdre’. Celebrem no sols la recuperació de la nostra festa més emblemàtica i un dels principals esdeveniments turístics de la Comunitat Valenciana, sinó, també, la superació de la pandèmia i de tot el que ha implicat. Per això, estem treballant perquè la cita de 2022 siga doblement especial per a totes les persones”, subratlla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Entre les múltiples novetats previstes, estan “zona d’aigües, ambient musical en el recinte de la Tomatina i alguna altra sorpresa més”, apunta la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés.

El consistori ha posat a la venda 15.000 entrades, que poden adquirir-se a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info) a un preu de 12 euros. A més, s’habilitarà la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

La cita és el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís, Cid, la Plaça Layana i la Plaça del Poble, on culminarà a les 13 hores amb la traca final.

L’esdeveniment compta amb un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat. “Bunyol està preparada per si es planteja alguna circumstància que faça necessari limitar aforaments i posar alguna mesura extra“, afirma Carrascosa.

En aquest sentit, la previsió del consistori és que les limitacions a desplaçaments que encara regeixen en alguns països propicien la celebració de la Tomatina “més nacional” de les últimes dècades.

Més de la meitat de les persones participants en la batalla en els últims anys han procedit de països de tot el món, des d’Àsia als Estats Units, Llatinoamèrica, Europa o Àustria, consolidant-se com un dels esdeveniments més emblemàtics de la Comunitat, dels quals més han contribuït a la seua projecció i marca turística a nivell internacional. Enguany, creiem que la presència local i nacional serà majoritària”, assenyala María Vallés.

En línia amb aquest nou context, es durà a terme una campanya de difusió i promoció ajunte l’Agència Valenciana de Turisme (organisme dependent de la Generalitat Valenciana) i València Turisme (Diputació de València) per a atraure a aquest perfil de turista més pròxim.

Una festa universal i diversa

El dissabte 27 d’agost se celebrarà, en la Plaça del Poble, La Tomatina Infantil, oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 14 anys.

I, per a aquelles persones amants de la Tomatina que no puguen desplaçar-se fins a Bunyol, Vallés recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience‘, un joc de realitat virtual interactiu que, amb el suport d’un visor Oculus Quest, permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Una proposta que permet a persones de tots els perfils i condicions, gaudir de les sensacions de la festa, “amb caràcter atemporal, inclusiu i de manera assequible”, destaca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.