La Tomatina tornarà a tenyir de roig  Bunyol amb un aforament de 22.000 participants

Els carrers de Bunyol tornaran a tenyir-se de roig l’últim dimecres del mes d’agost amb la celebració de la Tomatina. La batalla de tomaques més cèlebre del món recupera la normalitat, després de dos anys d’aturada per les restriccions imposades per la pandèmia, i ho fa en gran: celebrant la seua 75 edició i 20 anys com a Festa d’Interés Turístic Internacional. Dos fites assenyalades pels quals l’Ajuntament del municipi planeja una gran celebració.

El lema de la Tomatina és enguany ‘No te la pots perdre’. Celebrem no sols la recuperació de la nostra festa més emblemàtica i un dels principals esdeveniments turístics de la Comunitat Valenciana, sinó, també, la superació de la pandèmia i de tot el que ha implicat. Per això, estem treballant perquè la cita de 2022 siga doblement especial per a totes les persones”, subratlla Jonquera Carrascosa, alcaldessa de Bunyol.

Entre les múltiples novetats previstes, estan “zona d’aigües, ambient musical en el recinte de la Tomatina i alguna altra sorpresa més”, apunta la regidora de Turisme i Tomatina, María Vallés.

El consistori ha posat a la venda 15.000 entrades, que poden adquirir-se a través de touroperadors, agències de viatge i en la web oficial de l’esdeveniment (www.latomatina.info) a un preu de 12 euros. A més, s’habilitarà la venda directa de 5.000 entrades, destinades, en la seua major part, a les i els veïns de Buñol.

La cita és el 31 d’agost, a les 12 hores, i transcorrerà pel recorregut habitual: els carrers Sant Lluís, Cid, la Plaça Layana i la Plaça del Poble, on culminarà a les 13 hores amb la traca final.

L’esdeveniment compta amb un complet pla de seguretat, inclòs l’estricte control de l’aforament, validat en els últims anys i que en 2022 es veurà reforçat. “Bunyol està preparada per si es planteja alguna circumstància que faça necessari limitar aforaments i posar alguna mesura extra«, afirma Carrascosa.

En aquest sentit, la previsió del consistori és que les limitacions a desplaçaments que encara regeixen en alguns països propicien la celebració de la Tomatina “més nacional” de les últimes dècades.

Més de la meitat de les persones participants en la batalla en els últims anys han procedit de països de tot el món, des d’Àsia als Estats Units, Llatinoamèrica, Europa o Àustria, consolidant-se com un dels esdeveniments més emblemàtics de la Comunitat, dels quals més han contribuït a la seua projecció i marca turística a nivell internacional. Enguany, creiem que la presència local i nacional serà majoritària”, assenyala María Vallés.

En línia amb aquest nou context, es durà a terme una campanya de difusió i promoció ajunte l’Agència Valenciana de Turisme (organisme dependent de la Generalitat Valenciana) i València Turisme (Diputació de València) per a atraure a aquest perfil de turista més pròxim.

Una festa universal i diversa

El dissabte 27 d’agost se celebrarà, en la Plaça del Poble, La Tomatina Infantil, oberta a la participació de xiquetes i xiquets d’entre 4 i 14 anys.

I, per a aquelles persones amants de la Tomatina que no puguen desplaçar-se fins a Bunyol, Vallés recorda que poden gaudir de ‘La Tomatina VR Experience‘, un joc de realitat virtual interactiu que, amb el suport d’un visor Oculus Quest, permet participar en una batalla tridimensional de tomaques, que el jugador ha de llançar i esquivar, submergint-se en l’ambient de l’esdeveniment, gràcies als seus elements més característics, com l’aigua des dels balcons, els camions, la música, els cants i la bullícia, deixant espai a diverses sorpreses per al participant.

Una proposta que permet a persones de tots els perfils i condicions, gaudir de les sensacions de la festa, “amb caràcter atemporal, inclusiu i de manera assequible”, destaca.

Últimes notícies

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.