13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

València suspén l’estacionament regulat amb limitació horària durant els dies de Falles

Zona blava al centre de Terrassa

Zona blava en una imatge d’arxiu | València Diari

Amb motiu de les pròximes festes de Falles, a partir de les 09.00 hores del pròxim dimecres, dia 11, quedarà suspés l’estacionament regulat amb limitació horària en la ciutat de València, l’ORA, tal com s’establix en el Ban de Falles que va ser publicat recentment. La suspensió es prolongarà fins a les 09.00 hores del 20 de març, en tot el terme municipal.

 

A més, amb la finalitat de permetre una major accessibilitat i inclusió en la festa fallera, l’Ajuntament reservarà espais per a persones amb mobilitat reduïda en els principals actes fallers, com les mascletaes de la plaça de l’Ajuntament i els castells de focs artificials que es fan en el Passeig de l’Albereda. 

 

Quant a l’estacionament de vehicles autoritzats, el Ban Faller establix els llocs reservats durant els dies festius: l’avinguda de l’Oest (entre la plaça de Sant Agustí i el carrer Requena), i el carrer del Poeta Querol (tram comprés entre el carrer de Minyana i el carrer dels Ballesters, i el carrer de les Barques i el carrer del Pintor Sorolla).

 

A demés, i amb la finalitat de què les persones que visiten la ciutat estos dies puguen estacionar el seu vehicle en zones exteriors en l’àrea restringida, es col·locarà senyalització d’accés en les entrades a la ciutat marcant les zones d’aparcament permés: per a l’accés des de la V-21 (Castelló i Barcelona): avinguda d’Aragó i zona de la Universitat Politècnica; per a l’accés des de la V-31 (Alacant i Albacete), les zones de l’avinguda dels Germans Maristes i avinguda d’Antonio Ferrandis; per a l’accés des de l’A-3 (Madrid): zones avingudes de Tres Forques, de les Tres Encreuaments i de Campos Crespo; i per a l’accés des de la CV-35 (Ademuz), les illes compreses entre les avingudes del Mestre Rodrigo, de Burjassot, de Menéndez Pidal i de Tirso de Molina.

Últimes notícies

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.