‘Familiar en dificultats’, la nova estafa a través de WhatsApp

Investigadors de la Policia Nacional han detectat una nova modalitat d’estafa comesa a través de WhatsApp. Els estafadors contacten amb dones i les enganyen fent-se passar pels seus fills per a sol·licitar-los de manera urgent diners, amb la finalitat de fer front a un problema immediat. Per a aconseguir l’engany al·leguen que no poden comunicar-se directament amb el seu telèfon habitual a causa de suposats problemes amb la seua terminal i que no poden rebre telefonades.

Davant aquesta situació les víctimes accedeixen a realitzar les transferències immediates tal com els demanen. Finalment quan ja s’ha realitzat la transacció i les perjudicades aconsegueixen parlar realment amb els seus fills, s’adonen que realment han sigut víctimes d’un engany i ja no poden cancel·lar la transferència.

En les últimes setmanes s’han detectat diverses estafes en diferents punts del país amb els quals els delinqüents han aconseguit defraudar quantitats que oscil·len entre els 2.000 i els 26.000 euros.

En cas de rebre una comunicació d’aquest tipus, la Policia Nacional recomana no perdre la calma i assegurar-se abans de fer cap pagament que la persona que està contactant és realment un familiar.

Últimes notícies

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.