‘Familiar en dificultats’, la nova estafa a través de WhatsApp

Investigadors de la Policia Nacional han detectat una nova modalitat d’estafa comesa a través de WhatsApp. Els estafadors contacten amb dones i les enganyen fent-se passar pels seus fills per a sol·licitar-los de manera urgent diners, amb la finalitat de fer front a un problema immediat. Per a aconseguir l’engany al·leguen que no poden comunicar-se directament amb el seu telèfon habitual a causa de suposats problemes amb la seua terminal i que no poden rebre telefonades.

Davant aquesta situació les víctimes accedeixen a realitzar les transferències immediates tal com els demanen. Finalment quan ja s’ha realitzat la transacció i les perjudicades aconsegueixen parlar realment amb els seus fills, s’adonen que realment han sigut víctimes d’un engany i ja no poden cancel·lar la transferència.

En les últimes setmanes s’han detectat diverses estafes en diferents punts del país amb els quals els delinqüents han aconseguit defraudar quantitats que oscil·len entre els 2.000 i els 26.000 euros.

En cas de rebre una comunicació d’aquest tipus, la Policia Nacional recomana no perdre la calma i assegurar-se abans de fer cap pagament que la persona que està contactant és realment un familiar.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.