‘Familiar en dificultats’, la nova estafa a través de WhatsApp

Investigadors de la Policia Nacional han detectat una nova modalitat d’estafa comesa a través de WhatsApp. Els estafadors contacten amb dones i les enganyen fent-se passar pels seus fills per a sol·licitar-los de manera urgent diners, amb la finalitat de fer front a un problema immediat. Per a aconseguir l’engany al·leguen que no poden comunicar-se directament amb el seu telèfon habitual a causa de suposats problemes amb la seua terminal i que no poden rebre telefonades.

Davant aquesta situació les víctimes accedeixen a realitzar les transferències immediates tal com els demanen. Finalment quan ja s’ha realitzat la transacció i les perjudicades aconsegueixen parlar realment amb els seus fills, s’adonen que realment han sigut víctimes d’un engany i ja no poden cancel·lar la transferència.

En les últimes setmanes s’han detectat diverses estafes en diferents punts del país amb els quals els delinqüents han aconseguit defraudar quantitats que oscil·len entre els 2.000 i els 26.000 euros.

En cas de rebre una comunicació d’aquest tipus, la Policia Nacional recomana no perdre la calma i assegurar-se abans de fer cap pagament que la persona que està contactant és realment un familiar.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.