‘Familiar en dificultats’, la nova estafa a través de WhatsApp

Investigadors de la Policia Nacional han detectat una nova modalitat d’estafa comesa a través de WhatsApp. Els estafadors contacten amb dones i les enganyen fent-se passar pels seus fills per a sol·licitar-los de manera urgent diners, amb la finalitat de fer front a un problema immediat. Per a aconseguir l’engany al·leguen que no poden comunicar-se directament amb el seu telèfon habitual a causa de suposats problemes amb la seua terminal i que no poden rebre telefonades.

Davant aquesta situació les víctimes accedeixen a realitzar les transferències immediates tal com els demanen. Finalment quan ja s’ha realitzat la transacció i les perjudicades aconsegueixen parlar realment amb els seus fills, s’adonen que realment han sigut víctimes d’un engany i ja no poden cancel·lar la transferència.

En les últimes setmanes s’han detectat diverses estafes en diferents punts del país amb els quals els delinqüents han aconseguit defraudar quantitats que oscil·len entre els 2.000 i els 26.000 euros.

En cas de rebre una comunicació d’aquest tipus, la Policia Nacional recomana no perdre la calma i assegurar-se abans de fer cap pagament que la persona que està contactant és realment un familiar.

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.