Familiars de les víctimes de Hamàs exigeixen rendició de comptes: ‘On estava l’Exèrcit per protegir-nos?’

Escriptors i periodistes reben la trista actualitat dels familiars que encara tenen als seus éssers estimats segrestats a Gaza, els quals demanen que s’ature la guerra i que hi haja rendició de comptes. Des de l’atac sorprenent de Hamàs, que va provocar més d’1.200 morts i més de 200 segrestats, les famílies no han pogut tancar ferides i exigeixen justificacions sobre el paper de l’Exèrcit israelià.

L’estrès emocional és palpable, especialment entre els residents dels kibutzim propers a la frontera amb Gaza. En aquells llocs, on habitualment tenien la creença que vivien a la frontera més segura del món, van experimentar l’horror de l’atac en primera persona. Luis Har, un dels pocs ostatges alliberats, expressa la seua indignació: “En aquell dia no hi havia cap presència militar; ens van deixar desprotegits”.

Har sosté que és essencial que s’investigue l’absència de defensa per part del Govern israelià, que sembla donar l’esquena a les demandes. “Hamàs havia estat preparant aquest atac durant anys”, afirma, reflectint la frustració inicial de molts altres familiars que també reclamen biografies.

Silvia Cuño, que també va viure aquell dia traumàtic, expressa la seua desesperació per lluitar contra la incertesa sobre el destí dels seus fills, encara retinguts. “Sé que estan vius; faig una crida al Govern perquè els alliberi i acabi amb el conflicte”.

La impotència s’intensifica en el testimoni de Rebecca González, esposa d’un altre ostatge que continua en mans de Hamàs. “No podem entendre per què la guerra dura tant i és essencial que aquells responsables dels errors del 7 d’octubre s’enfronten a les conseqüències. On estava l’Exèrcit en el moment més crític?” Ampliar la responsabilitat de l’Estat i exigir la seua supervisió és més urgent que mai.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.