Familiars de les víctimes de Hamàs exigeixen rendició de comptes: ‘On estava l’Exèrcit per protegir-nos?’

Escriptors i periodistes reben la trista actualitat dels familiars que encara tenen als seus éssers estimats segrestats a Gaza, els quals demanen que s’ature la guerra i que hi haja rendició de comptes. Des de l’atac sorprenent de Hamàs, que va provocar més d’1.200 morts i més de 200 segrestats, les famílies no han pogut tancar ferides i exigeixen justificacions sobre el paper de l’Exèrcit israelià.

L’estrès emocional és palpable, especialment entre els residents dels kibutzim propers a la frontera amb Gaza. En aquells llocs, on habitualment tenien la creença que vivien a la frontera més segura del món, van experimentar l’horror de l’atac en primera persona. Luis Har, un dels pocs ostatges alliberats, expressa la seua indignació: “En aquell dia no hi havia cap presència militar; ens van deixar desprotegits”.

Har sosté que és essencial que s’investigue l’absència de defensa per part del Govern israelià, que sembla donar l’esquena a les demandes. “Hamàs havia estat preparant aquest atac durant anys”, afirma, reflectint la frustració inicial de molts altres familiars que també reclamen biografies.

Silvia Cuño, que també va viure aquell dia traumàtic, expressa la seua desesperació per lluitar contra la incertesa sobre el destí dels seus fills, encara retinguts. “Sé que estan vius; faig una crida al Govern perquè els alliberi i acabi amb el conflicte”.

La impotència s’intensifica en el testimoni de Rebecca González, esposa d’un altre ostatge que continua en mans de Hamàs. “No podem entendre per què la guerra dura tant i és essencial que aquells responsables dels errors del 7 d’octubre s’enfronten a les conseqüències. On estava l’Exèrcit en el moment més crític?” Ampliar la responsabilitat de l’Estat i exigir la seua supervisió és més urgent que mai.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.