Familiars de les víctimes de Hamàs exigeixen rendició de comptes: ‘On estava l’Exèrcit per protegir-nos?’

Ejemplo de shortcode con estilo
Els familiars de les víctimes segrestades per Hamàs a Gaza reclamen una investigació oficial i el final de la guerra, demanant responsabilitats a l'Exèrcit israelià.

Escriptors i periodistes reben la trista actualitat dels familiars que encara tenen als seus éssers estimats segrestats a Gaza, els quals demanen que s’ature la guerra i que hi haja rendició de comptes. Des de l’atac sorprenent de Hamàs, que va provocar més d’1.200 morts i més de 200 segrestats, les famílies no han pogut tancar ferides i exigeixen justificacions sobre el paper de l’Exèrcit israelià.

L’estrès emocional és palpable, especialment entre els residents dels kibutzim propers a la frontera amb Gaza. En aquells llocs, on habitualment tenien la creença que vivien a la frontera més segura del món, van experimentar l’horror de l’atac en primera persona. Luis Har, un dels pocs ostatges alliberats, expressa la seua indignació: «En aquell dia no hi havia cap presència militar; ens van deixar desprotegits».

Har sosté que és essencial que s’investigue l’absència de defensa per part del Govern israelià, que sembla donar l’esquena a les demandes. «Hamàs havia estat preparant aquest atac durant anys», afirma, reflectint la frustració inicial de molts altres familiars que també reclamen biografies.

Silvia Cuño, que també va viure aquell dia traumàtic, expressa la seua desesperació per lluitar contra la incertesa sobre el destí dels seus fills, encara retinguts. «Sé que estan vius; faig una crida al Govern perquè els alliberi i acabi amb el conflicte».

La impotència s’intensifica en el testimoni de Rebecca González, esposa d’un altre ostatge que continua en mans de Hamàs. «No podem entendre per què la guerra dura tant i és essencial que aquells responsables dels errors del 7 d’octubre s’enfronten a les conseqüències. On estava l’Exèrcit en el moment més crític?» Ampliar la responsabilitat de l’Estat i exigir la seua supervisió és més urgent que mai.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.