Les famílies amb ingressos baixos rebran ajudes de 100 euros per fill

 

Els pressupostos generals de l’Estat (PGE) inclouran una ajuda de fins a 100 euros per a famílies amb fills que perceben l’Ingrés Mínim Vital o tinguen ingressos econòmics baixos.

Unidas Podemos i el PSOE han arribat on acord per incloure esta mesura mitjançant esmena transaccional a les noves comptes públics. Este complement tindrà com a finalitat avançar en el suport a les famílies en situació de vulnerabilitat i reduir la pobresa infantil a Espanya.

Quatre tipus de famílies

 

-Famílies amb ingressos de fins a 27.000 euros a l’any en el cas de famílies de 2 persones adultes i un xiquet/ a.

-Famílies de 2 adults i 2 xiquets/es amb ingressos familiars totals de fins a 32.100 € / any.

-Família monoparental amb un xiquet/a amb ingressos de fins a 25.700 € / any.

-Família monoparental amb dos xiquets/es  amb ingressos fins a 30.800 € / any.

 

Millorar l’Ingrés Mínim Vital

 

La ministra Belarra ha assenyalat en una entrevista a Onda Zero que van acordar este dimecres la mesura «in extremis». «Les famílies de baixos ingressos també van a rebre un suport, no absolutament totes com voldríem, però sí una part important», ha explicat.

La titular de Drets Socials ha admès que l’Ingrés Mínim Vital «no estava funcionant tan bé a nivell administratiu» pel que van a «incorporar esmenes per millorar-lo».

«Jo estava obstinada a avançar en una prestació per criança universal. Ara els pares que tenen infants de 0 a 3 anys i estan treballant reben 100 euros al mes per cada infant a càrrec, però, les famílies fora del mercat laboral no es rep, perquè es va pensar com a mesura de conciliació», ha dit.

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU