Feijóo avança el suport del PP a la reforma de les pensions malgrat ‘no estar d’acord en com es va fer’

Es declara «a favor» de mantenir Muface perquè la sanitat pública «no pot assumir un milió de ciutadans més»

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat hui dimarts la seua postura favorable a recolzar al Congrés la reforma de les pensions. «No estem d’acord en com es va fer, però sí estem d’acord en el contingut i en el fons», ha assegurat.

Ho ha fet durant la seua intervenció en un esmorzar de Nova Economia Fórum, al que ha assistit el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i en el qual Feijóo ha precisat que és necessari reunir al grup parlamentari ‘popular’ per a adoptar l’opinió definitiva.

«Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats, i encara que creiem que estos acords també s’han de portar, negociar, en la Càmera, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular es posicione a favor d’este reial decret llei», ha indicat.

Feijóo ha expressat que no sap si hi ha hagut una reunió del grup del PP sobre este tema, però ha afegit que la seua postura personal és convèncer als diputats per a votar a favor, encara que no compartix com es va tramitar.

Serà la setmana vinent quan el Congrés dels Diputats debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la reforma de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la reforma per a compatibilitzar la pensió amb una ocupació.

PARTIDARI DE MANTENIR MUFACE

D’altra banda, el líder de l’oposició s’ha mostrat «a favor del model Muface», perquè «en este moment la sanitat pública, amb l’absència de metges, d’atenció primària, d’urgències i amb algunes especialitats, no pot assumir un milió de ciutadans més».

«No tenim capacitat instal·lada en el sector públic per a assumir estos pacients. Per tant, sí estem d’acord a mantenir el model», ha reafirmat.

Feijóo ha exposat que és un model que genera una certa competència en el sector i del que depenen un milió de funcionaris, agregant que quan el sistema no té recursos per a atendre, genera una llarga llista d’espera: «El no atendre a un ciutadà és la privatització real de la sanitat».

Ha fet a més recalcament en què en el Govern hi ha divisió entre la ministra de Sanitat, Mónica García, de Sumar, que «vol acabar amb el model», i el PSOE, que ho «vol mantenir».

Sobre quina política energètica vol para Espanya, el president del PP ha apostat per combinar costos baixos de l’energia i una producció el més neta possible.

I ha criticat que el Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero «va deixar 30.000 milions de deute de dèficit tarifari» que va acostar al fet que «s’intervinguera l’economia espanyola per part de la Unió Europea».

Últimes notícies

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.