Feijóo avança el suport del PP a la reforma de les pensions malgrat ‘no estar d’acord en com es va fer’

Es declara «a favor» de mantenir Muface perquè la sanitat pública «no pot assumir un milió de ciutadans més»

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat hui dimarts la seua postura favorable a recolzar al Congrés la reforma de les pensions. «No estem d’acord en com es va fer, però sí estem d’acord en el contingut i en el fons», ha assegurat.

Ho ha fet durant la seua intervenció en un esmorzar de Nova Economia Fórum, al que ha assistit el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i en el qual Feijóo ha precisat que és necessari reunir al grup parlamentari ‘popular’ per a adoptar l’opinió definitiva.

«Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats, i encara que creiem que estos acords també s’han de portar, negociar, en la Càmera, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular es posicione a favor d’este reial decret llei», ha indicat.

Feijóo ha expressat que no sap si hi ha hagut una reunió del grup del PP sobre este tema, però ha afegit que la seua postura personal és convèncer als diputats per a votar a favor, encara que no compartix com es va tramitar.

Serà la setmana vinent quan el Congrés dels Diputats debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la reforma de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la reforma per a compatibilitzar la pensió amb una ocupació.

PARTIDARI DE MANTENIR MUFACE

D’altra banda, el líder de l’oposició s’ha mostrat «a favor del model Muface», perquè «en este moment la sanitat pública, amb l’absència de metges, d’atenció primària, d’urgències i amb algunes especialitats, no pot assumir un milió de ciutadans més».

«No tenim capacitat instal·lada en el sector públic per a assumir estos pacients. Per tant, sí estem d’acord a mantenir el model», ha reafirmat.

Feijóo ha exposat que és un model que genera una certa competència en el sector i del que depenen un milió de funcionaris, agregant que quan el sistema no té recursos per a atendre, genera una llarga llista d’espera: «El no atendre a un ciutadà és la privatització real de la sanitat».

Ha fet a més recalcament en què en el Govern hi ha divisió entre la ministra de Sanitat, Mónica García, de Sumar, que «vol acabar amb el model», i el PSOE, que ho «vol mantenir».

Sobre quina política energètica vol para Espanya, el president del PP ha apostat per combinar costos baixos de l’energia i una producció el més neta possible.

I ha criticat que el Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero «va deixar 30.000 milions de deute de dèficit tarifari» que va acostar al fet que «s’intervinguera l’economia espanyola per part de la Unió Europea».

Últimes notícies

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.