Feijóo avança el suport del PP a la reforma de les pensions malgrat ‘no estar d’acord en com es va fer’

Es declara «a favor» de mantenir Muface perquè la sanitat pública «no pot assumir un milió de ciutadans més»

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat hui dimarts la seua postura favorable a recolzar al Congrés la reforma de les pensions. «No estem d’acord en com es va fer, però sí estem d’acord en el contingut i en el fons», ha assegurat.

Ho ha fet durant la seua intervenció en un esmorzar de Nova Economia Fórum, al que ha assistit el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i en el qual Feijóo ha precisat que és necessari reunir al grup parlamentari ‘popular’ per a adoptar l’opinió definitiva.

«Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats, i encara que creiem que estos acords també s’han de portar, negociar, en la Càmera, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular es posicione a favor d’este reial decret llei», ha indicat.

Feijóo ha expressat que no sap si hi ha hagut una reunió del grup del PP sobre este tema, però ha afegit que la seua postura personal és convèncer als diputats per a votar a favor, encara que no compartix com es va tramitar.

Serà la setmana vinent quan el Congrés dels Diputats debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la reforma de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la reforma per a compatibilitzar la pensió amb una ocupació.

PARTIDARI DE MANTENIR MUFACE

D’altra banda, el líder de l’oposició s’ha mostrat «a favor del model Muface», perquè «en este moment la sanitat pública, amb l’absència de metges, d’atenció primària, d’urgències i amb algunes especialitats, no pot assumir un milió de ciutadans més».

«No tenim capacitat instal·lada en el sector públic per a assumir estos pacients. Per tant, sí estem d’acord a mantenir el model», ha reafirmat.

Feijóo ha exposat que és un model que genera una certa competència en el sector i del que depenen un milió de funcionaris, agregant que quan el sistema no té recursos per a atendre, genera una llarga llista d’espera: «El no atendre a un ciutadà és la privatització real de la sanitat».

Ha fet a més recalcament en què en el Govern hi ha divisió entre la ministra de Sanitat, Mónica García, de Sumar, que «vol acabar amb el model», i el PSOE, que ho «vol mantenir».

Sobre quina política energètica vol para Espanya, el president del PP ha apostat per combinar costos baixos de l’energia i una producció el més neta possible.

I ha criticat que el Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero «va deixar 30.000 milions de deute de dèficit tarifari» que va acostar al fet que «s’intervinguera l’economia espanyola per part de la Unió Europea».

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU