Feijóo avança el suport del PP a la reforma de les pensions malgrat ‘no estar d’acord en com es va fer’

Es declara “a favor” de mantenir Muface perquè la sanitat pública “no pot assumir un milió de ciutadans més”

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat hui dimarts la seua postura favorable a recolzar al Congrés la reforma de les pensions. “No estem d’acord en com es va fer, però sí estem d’acord en el contingut i en el fons”, ha assegurat.

Ho ha fet durant la seua intervenció en un esmorzar de Nova Economia Fórum, al que ha assistit el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i en el qual Feijóo ha precisat que és necessari reunir al grup parlamentari ‘popular’ per a adoptar l’opinió definitiva.

“Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats, i encara que creiem que estos acords també s’han de portar, negociar, en la Càmera, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular es posicione a favor d’este reial decret llei”, ha indicat.

Feijóo ha expressat que no sap si hi ha hagut una reunió del grup del PP sobre este tema, però ha afegit que la seua postura personal és convèncer als diputats per a votar a favor, encara que no compartix com es va tramitar.

Serà la setmana vinent quan el Congrés dels Diputats debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la reforma de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la reforma per a compatibilitzar la pensió amb una ocupació.

PARTIDARI DE MANTENIR MUFACE

D’altra banda, el líder de l’oposició s’ha mostrat “a favor del model Muface”, perquè “en este moment la sanitat pública, amb l’absència de metges, d’atenció primària, d’urgències i amb algunes especialitats, no pot assumir un milió de ciutadans més”.

“No tenim capacitat instal·lada en el sector públic per a assumir estos pacients. Per tant, sí estem d’acord a mantenir el model”, ha reafirmat.

Feijóo ha exposat que és un model que genera una certa competència en el sector i del que depenen un milió de funcionaris, agregant que quan el sistema no té recursos per a atendre, genera una llarga llista d’espera: “El no atendre a un ciutadà és la privatització real de la sanitat”.

Ha fet a més recalcament en què en el Govern hi ha divisió entre la ministra de Sanitat, Mónica García, de Sumar, que “vol acabar amb el model”, i el PSOE, que ho “vol mantenir”.

Sobre quina política energètica vol para Espanya, el president del PP ha apostat per combinar costos baixos de l’energia i una producció el més neta possible.

I ha criticat que el Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero “va deixar 30.000 milions de deute de dèficit tarifari” que va acostar al fet que “s’intervinguera l’economia espanyola per part de la Unió Europea”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla