Feijóo avança el suport del PP a la reforma de les pensions malgrat ‘no estar d’acord en com es va fer’

Es declara «a favor» de mantenir Muface perquè la sanitat pública «no pot assumir un milió de ciutadans més»

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat hui dimarts la seua postura favorable a recolzar al Congrés la reforma de les pensions. «No estem d’acord en com es va fer, però sí estem d’acord en el contingut i en el fons», ha assegurat.

Ho ha fet durant la seua intervenció en un esmorzar de Nova Economia Fórum, al que ha assistit el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i en el qual Feijóo ha precisat que és necessari reunir al grup parlamentari ‘popular’ per a adoptar l’opinió definitiva.

«Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats, i encara que creiem que estos acords també s’han de portar, negociar, en la Càmera, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular es posicione a favor d’este reial decret llei», ha indicat.

Feijóo ha expressat que no sap si hi ha hagut una reunió del grup del PP sobre este tema, però ha afegit que la seua postura personal és convèncer als diputats per a votar a favor, encara que no compartix com es va tramitar.

Serà la setmana vinent quan el Congrés dels Diputats debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la reforma de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la reforma per a compatibilitzar la pensió amb una ocupació.

PARTIDARI DE MANTENIR MUFACE

D’altra banda, el líder de l’oposició s’ha mostrat «a favor del model Muface», perquè «en este moment la sanitat pública, amb l’absència de metges, d’atenció primària, d’urgències i amb algunes especialitats, no pot assumir un milió de ciutadans més».

«No tenim capacitat instal·lada en el sector públic per a assumir estos pacients. Per tant, sí estem d’acord a mantenir el model», ha reafirmat.

Feijóo ha exposat que és un model que genera una certa competència en el sector i del que depenen un milió de funcionaris, agregant que quan el sistema no té recursos per a atendre, genera una llarga llista d’espera: «El no atendre a un ciutadà és la privatització real de la sanitat».

Ha fet a més recalcament en què en el Govern hi ha divisió entre la ministra de Sanitat, Mónica García, de Sumar, que «vol acabar amb el model», i el PSOE, que ho «vol mantenir».

Sobre quina política energètica vol para Espanya, el president del PP ha apostat per combinar costos baixos de l’energia i una producció el més neta possible.

I ha criticat que el Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero «va deixar 30.000 milions de deute de dèficit tarifari» que va acostar al fet que «s’intervinguera l’economia espanyola per part de la Unió Europea».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.