11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts, huit vegades campió d’Espanya de ciclocrós, arriba a la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment competitiu i amb l’ambició de barallar pel podi. Al seu deixant, la campiona nacional Sofía Rodríguez també es presenta en bona forma i fixa com a objectiu entrar entre les 15 primeres.

Orts competix a casa, abrigallat per la seua afició, un factor que pot donar-li impuls però també afig pressió. El nivell de participació és màxim, amb la inscripció d’última hora del campió mundial Mathieu Van der Poel, la qual cosa eleva el llistó i comprimix les opcions. Així i tot, l’alacantí manté l’optimisme i admet que igualar el sext lloc de l’any passat no serà senzill. ‘Arribe en el millor moment de la temporada. L’any passat vaig arribar un poc més just, menys fresc. La temporada de Nadal se’m va donar molt bé i he anat millorant, així que arribe a Benidorm en el meu millor moment. No obstant això serà complicat aconseguir el resultat de l’any passat (sext classificat)’.

Un traçat canviat per la pluja

Les pluges han transformat el circuit: més arena, més pujades i zones tècniques que exigixen força i pilotatge fi. El recorregut, habitualment ràpid i sec, es torna més selectiu i castigarà els errors, de manera que la gestió de l’esforç i la col·locació inicial seran decisives. Així ho descriu el mateix Orts: ‘Amb la pluja el circuit no té res a veure amb el de sempre, ha quedat súper exigent, amb moltes zones complicades. Ja no és un recorregut pla, sec i ràpid, veurem demà què ens trobem, però serà més dur’.

En eixe context, l’objectiu del podi conviu amb el realisme que imposa una Copa del Món, on cada detall compta i la batalla per la posició es lliura des de la primera volta. ‘Per descomptat que somni amb el podi, però això és el que tots volem. És una carrera complicada, no deixa de ser una Copa del Món, hi ha molts bons corredors i tots intentaran el mateix’, admet el líder del Ridley, conscient que la regularitat i l’absència de fallades seran clau.

L’arribada de Van der Poel, set vegades campió del món, reordena la jerarquia i condiciona el desenllaç, però també multiplica l’interés del públic. Orts ho celebra sense matisos: ‘La incorporació de Van der Poel és el millor per a tots, i tots hem d’estar contents encara que sabem que en el resultat final estarem un lloc per darrere de l’esperat. Èl farà la seua carrera i per darrere hi haurà més marge. També per als aficionats és bona la presència de Van der Poel’.

En la prova femenina, Sofía Rodríguez, recent campiona d’Espanya, aterra amb confiança i amb un pla prudent davant l’elit internacional. ‘Estic molt contenta amb estar en esta carrera de Benidorm i d’arribar en bon moment, després de guanyar el Campionat d’Espanya’, explica. Les seues metes són clares i mesurables: ‘Des d’un punt de vista realista intentaré estar entre les 15 o les 20 primeres, per ací ha d’estar el meu lloc, i eixe és l’objectiu que he tingut durant tota la Copa del Món. Intentaré celebrar un lloc d’eixos a casa’. Amb el suport del públic i l’estímul de competir a casa, el seu repte passa per una eixida sòlida i per minimitzar errors en un traçat més dur de l’habitual.

Últimes notícies

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.