14.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

FIFA fa oficial este dimecres que Espanya, Portugal i el Marroc organitzaran el Mundial del 2030

Un total d’onze estadis han sigut seleccionats amb la incògnita de si es podrà reenganxar Mestalla

MADRID/VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Congrés Extraordinari de la FIFA que se celebrarà este dimecres a Zurich (Suïssa) haurà de fer oficial que Espanya, Portugal i el Marroc seran els organitzadors del Mundial de Futbol de l’any 2030, cita per a la qual esta candidatura conjunta és l’única en lliça.

Esta decisió, que es començarà a debatre a partir de les 15:00 hores, obrirà una nova etapa en un projecte que va nàixer fa més de tres anys, impulsada pels dos països ibèrics i que ha anat sumant i restant suports durant este temps.

Amb l’entrada i eixida d’Ucraïna, l’adhesió del Marroc i l’aparició de tres països sud-americans, Argentina, Uruguai i Paraguai, que, junt amb Xile, havien llançat també una candidatura que finalment va ser descartada. Ara, els tres primers acolliran cadascun un partit per a homenatjar a la primera edició del torneig, que es va jugar el 1930 en el país uruguaià.

El projecte va ser triat a l’octubre del 2023 per l’ens rector del futbol mundial com l’únic candidat a organitzar esta Copa del Món, una cita per a la qual ningú més va presentar les seues intencions i el recorregut de les quals des de llavors ha estat principalment marcat per la inestabilitat que envolta a la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), encara sense president oficial i amb turbulències com la del passat mes d’abril quan es va desvetlar l”Operació Brody’ que investiga la presumpta corrupció durant l’etapa de Luis Rubiales.

Rubiales ja havia dimitit del seu càrrec al setembre del 2023 i quan ja havia sigut inicialment inhabilitat per la FIFA per la seua besada a Jenni Hermoso després de la final del Mundial d’Austràlia i Nova Zelanda. Des de llavors, la federació no ha aconseguit celebrar unes noves eleccions i quan Pedro Rocha, que s’havia posat al capdavant de la Comissió Gestora, semblava el millor col·locat i havia sigut triat per a presidir fins a final d’any, va acabar també inhabilitat.

No obstant això, aquestes turbulències sembla que tindran la seua fi dilluns que ve 16 quan es donarà a conèixer el nou màxim mandatari federatiu i l’organisme que dirigix Gianni Infantino llevant per fi la seua fixa mirada sobre Espanya i qualsevol besllum d’ingerència governamental que semblava posar en perill este projecte de tornar a tenir el Mundial quasi 50 anys després del del 1982.

EXAMEN A LA CANDIDATURA

Baix el lema ‘Yalla Anem’, la candidatura ha sigut examinada durant estos mesos per la FIFA, que els seus avaluadors han pogut comprovar l’estat dels estadis finalment triats, un total d’onze, amb la incògnita de si es podrà reenganxar Mestalla, i totes les possibles subsedes.

Santiago Bernabéu i Riyadh Air Metropolità, a Madrid, Spotify Camp Nou i el RCDE Stadium, a Barcelona, San Mamés (Bilbao), La Cartoixa (Sevilla), Reale Arena (Sant Sebastià), Estadi de Gran Canària (Las Palmas), La Rosaleda (Màlaga), La Nova Romareda (Saragossa) i l’ABANCA Riazor (la Corunya) són els seleccionats.

EL MARROC, RIVAL PER LA FINAL

Dos d’ells, els remodelats i moderns del Reial Madrid i del FC Barcelona, opten a ser l’escenari de la final, un altre dels punts que ha marcat aquests mesos per la puixança del Marroc amb el seu futur Gran Estadi Hassan II a Casablanca. De fet, estos tres recintes, que també podria albergar el xoc inaugural, van traure la màxima puntuació (4,3) en un informe d’avaluació amb la nota més alta de sempre, 4,2 sobre 5.

El país nord-africà aspira a ser el segon que acull un Mundial després de l’històric de Sud-àfrica el 2010 i ja va ser candidat en solitari per a celebrar el del 2026, caent clarament davant del projecte conjunt d’Estats Units, Canadà i Mèxic. el Marroc comptarà amb sis seus, mentre que Portugal, que mai ha tingut una Copa del Món, però sí una Eurocopa (2004), tindrà únicament tres, dues a Lisboa (Da Luz i el José Alvalade) i Do Dragao a Porto.

A més d’esta designació, el Congrés Extraordinari, amb els seus 211 federacions membre, procedirà també a fer oficial que el següent Mundial, el del 2034, recaurà a Aràbia Saudita, també única candidata a albergar-ho.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.