FIFA fa oficial este dimecres que Espanya, Portugal i el Marroc organitzaran el Mundial del 2030

Un total d’onze estadis han sigut seleccionats amb la incògnita de si es podrà reenganxar Mestalla

MADRID/VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Congrés Extraordinari de la FIFA que se celebrarà este dimecres a Zurich (Suïssa) haurà de fer oficial que Espanya, Portugal i el Marroc seran els organitzadors del Mundial de Futbol de l’any 2030, cita per a la qual esta candidatura conjunta és l’única en lliça.

Esta decisió, que es començarà a debatre a partir de les 15:00 hores, obrirà una nova etapa en un projecte que va nàixer fa més de tres anys, impulsada pels dos països ibèrics i que ha anat sumant i restant suports durant este temps.

Amb l’entrada i eixida d’Ucraïna, l’adhesió del Marroc i l’aparició de tres països sud-americans, Argentina, Uruguai i Paraguai, que, junt amb Xile, havien llançat també una candidatura que finalment va ser descartada. Ara, els tres primers acolliran cadascun un partit per a homenatjar a la primera edició del torneig, que es va jugar el 1930 en el país uruguaià.

El projecte va ser triat a l’octubre del 2023 per l’ens rector del futbol mundial com l’únic candidat a organitzar esta Copa del Món, una cita per a la qual ningú més va presentar les seues intencions i el recorregut de les quals des de llavors ha estat principalment marcat per la inestabilitat que envolta a la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), encara sense president oficial i amb turbulències com la del passat mes d’abril quan es va desvetlar l”Operació Brody’ que investiga la presumpta corrupció durant l’etapa de Luis Rubiales.

Rubiales ja havia dimitit del seu càrrec al setembre del 2023 i quan ja havia sigut inicialment inhabilitat per la FIFA per la seua besada a Jenni Hermoso després de la final del Mundial d’Austràlia i Nova Zelanda. Des de llavors, la federació no ha aconseguit celebrar unes noves eleccions i quan Pedro Rocha, que s’havia posat al capdavant de la Comissió Gestora, semblava el millor col·locat i havia sigut triat per a presidir fins a final d’any, va acabar també inhabilitat.

No obstant això, aquestes turbulències sembla que tindran la seua fi dilluns que ve 16 quan es donarà a conèixer el nou màxim mandatari federatiu i l’organisme que dirigix Gianni Infantino llevant per fi la seua fixa mirada sobre Espanya i qualsevol besllum d’ingerència governamental que semblava posar en perill este projecte de tornar a tenir el Mundial quasi 50 anys després del del 1982.

EXAMEN A LA CANDIDATURA

Baix el lema ‘Yalla Anem’, la candidatura ha sigut examinada durant estos mesos per la FIFA, que els seus avaluadors han pogut comprovar l’estat dels estadis finalment triats, un total d’onze, amb la incògnita de si es podrà reenganxar Mestalla, i totes les possibles subsedes.

Santiago Bernabéu i Riyadh Air Metropolità, a Madrid, Spotify Camp Nou i el RCDE Stadium, a Barcelona, San Mamés (Bilbao), La Cartoixa (Sevilla), Reale Arena (Sant Sebastià), Estadi de Gran Canària (Las Palmas), La Rosaleda (Màlaga), La Nova Romareda (Saragossa) i l’ABANCA Riazor (la Corunya) són els seleccionats.

EL MARROC, RIVAL PER LA FINAL

Dos d’ells, els remodelats i moderns del Reial Madrid i del FC Barcelona, opten a ser l’escenari de la final, un altre dels punts que ha marcat aquests mesos per la puixança del Marroc amb el seu futur Gran Estadi Hassan II a Casablanca. De fet, estos tres recintes, que també podria albergar el xoc inaugural, van traure la màxima puntuació (4,3) en un informe d’avaluació amb la nota més alta de sempre, 4,2 sobre 5.

El país nord-africà aspira a ser el segon que acull un Mundial després de l’històric de Sud-àfrica el 2010 i ja va ser candidat en solitari per a celebrar el del 2026, caent clarament davant del projecte conjunt d’Estats Units, Canadà i Mèxic. el Marroc comptarà amb sis seus, mentre que Portugal, que mai ha tingut una Copa del Món, però sí una Eurocopa (2004), tindrà únicament tres, dues a Lisboa (Da Luz i el José Alvalade) i Do Dragao a Porto.

A més d’esta designació, el Congrés Extraordinari, amb els seus 211 federacions membre, procedirà també a fer oficial que el següent Mundial, el del 2034, recaurà a Aràbia Saudita, també única candidata a albergar-ho.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.