28.6 C
València
Dimecres, 11 juny, 2025

Filologia Catalana, Podologia i Farmàcia i Nutrició Humana, graus de la UV amb més inserció laboral

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

La Universitat de València (UV) arreplega entre les seues titulacions amb millor inserció laboral, per damunt de la taxa mitjana d’ocupació de la institució que se situa en el 87 per cent, el grau en Filologia Catalana (100%), que a més és l’únic que registra este valor en els últims quatre estudis, i el doble grau en Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica.

- Advertisement -Telegram València Diari

Uns altres dels graus amb una alta ocupació a dos anys d’obtenir la titulació són Podologia i Enginyeria Electrònica de Telecomunicació, amb una taxa del 100%. A continuació figuren els graus en Negocis Internacionals (98,6%), Enginyeria Electrònica Industrial (96,9%), Òptica i Optometria (96,4%), Enginyeria Informàtica (95,2%) i Odontologia (93,5%).

Tanca este llistat el doble grau en Administració i direcció d’empreses (ADE) i Dret amb una inserció del 91,4% dels egressats i egressades, detalla la institució acadèmica.

La UV ha publicat el VI Estudi d’Inserció de Graus, que analitza la situació laboral dels titulats en el curs acadèmic 2020-21 (entrevistats dos anys després de finalitzar la carrera). Destaca, entre els resultats, un increment significatiu en els indicadors de qualitat, mentre la taxa d’ocupació es manté en un nivell elevat amb el 87%.

Com a vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, Ángeles Solanes destaca “el sòlid compromís de la Universitat de València amb l’ocupabilitat dels seus titulats; un compromís que s’evidencia a través d’accions com el suport a l’alumnat en el seu accés al món laboral, l’organització de nous programes dirigits a la millora de l’ocupabilitat o la formació per al desenvolupament de competències i habilitats, a més de la implementació d’un servici específic d’atenció a persones amb discapacitat”.

L’informe executiu, realitzat per l’àrea d’Estudis d’UVocupació amb la coordinació de la professora María del Carmen Bas, arreplega les principals dades d’inserció de 62 titulacions (56 graus i 6 dobles graus). Es presenten desagregades, a més de per sexe, per branques de coneixement, facultat i titulació.

D’acord amb este informe, s’han aconseguit els millors resultats qualitatius fins hui en cinc indicadors fonamentals. Entre ells, l’ajust del lloc de treball al nivell d’estudis i titulació amb un 68,9%, la qual cosa suposa un augment de 3,1 punts respecte de l’estudi anterior, o l’ocupació per compte propi que s’incrementa fins al 7,8% després d’una tendència decreixent en els últims quatre estudis.

També la contractació estable, que puja en 5,8 punts situant-se en el 60,9%, hagut de principalment a la reforma laboral del Govern; la jornada completa, que augmenta en 1,9 punts amb un percentatge del 72,6%, del que el 84,2% dels graduats treballen en la seua jornada de preferència, i el salari net mensual a jornada completa i per compte d’altri que ascendix a 1.571 euros (68 euros més). En este últim indicador sobreixen les branques d’Arquitectura i Enginyeria i Ciències de la Salut, si ben la resta de branques mostren xifres molt similars.

MILLORS RESULTATS EN ARQUITECTURA I ENGINYERIA

Per branques de coneixement, la que continua destacant és la d’Arquitectura i Enginyeria en obtenir els millors resultats en deu de 14 indicadors. En concret, el percentatge de graduats amb contracte estable és del 84,3%; el salari net mensual ascendix a 1.669,4 euros; presenta millors dades en els indicadors de taxa d’activitat (96,1%), taxa d’ocupació (93,9%), experiència laboral (96,1%), emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (82,5%), percentatge de graduats ocupant llocs de treball de tècnic o amb persones a càrrec (93,5%), jornada completa (92,1%), jornada de preferència (96,4%) i satisfacció laboral global (4,1 punts en una escala de l’1 al 5).

La branca de Ciències de la Salut se situa com la millor en l’indicador de l’ajust de l’actual/últim treball dels titulats al nivell d’estudis i a la titulació, amb un 86,7%; en l’indicador d’ajust del treball a la titulació, amb un 88,4%, i en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis amb un 90,9%. També presenta el percentatge més alt en l’indicador de persones emprades per compte propi (14,3%) amb un augment de 4,9 punts respecte de l’estudi anterior.

Les dades de la branca d’Arts i Humanitats empitjoren els resultats respecte al cinquè estudi, amb una disminució de 7,4 punts en la taxa d’ocupació o de 12,6 punts en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis i a la titulació.

En canvi, la branca de Ciències sobreix per tenir un alt ajust del treball al nivell d’estudis, amb un 84,1%, o pel percentatge d’egressats treballant a jornada completa (85,4%).

De la branca de Ciències Socials i Jurídiques es distingix l’alt percentatge de graduats emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (75,1%) i el percentatge amb contracte estable (65,8%).

Últimes notícies

Rescat heroic a la platja de La Mata: banyista de 71 anys recupera la vida després de quedar inconscient a 100 metres de la...

Un banyista de 71 anys va ser rescatat inconscient i surant boca amunt a 100 metres de la riba a la platja de La Mata a Torrevieja. La ràpida intervenció de la Guàrdia Civil al costat del suport sanitari va salvar la seua vida.

Les Corts Valencianes exigixen al Govern l’aprovació urgent del fons extraordinari del FLA per a reparar danys i sostindre servicis públics

Les Corts Valencianes reclamen al Govern espanyol l'aprovació urgent del fons de liquiditat autonòmic extraordinari, clau per a la recuperació després de les inundacions i el finançament de servicis públics.

Estudi internacional revela que bots d’IA com ChatGPT no provoquen addicció

Una investigació internacional desmentix que l'ús de bots d'intel·ligència artificial com ChatGPT puga causar addicció similar a drogues o joc. Els experts alerten sobre la patologització innecessària i criden a un ús conscient d'estes tecnologies.

CaixaBank i Funcas amplien el seu programa d’educació financera incorporant la ciberseguretat

CaixaBank i Funcas amplien la seua col·laboració en educació financera incloent continguts sobre ciberseguretat per a sensibilitzar sobre riscos digitals i promoure pràctiques segures.

Desarticulen a Espanya una xarxa criminal que extorquia amb vídeos violents i blanquejava més de 140 000 euros

La Policia Nacional desmantella un grup criminal a Mèrida, L'Hospitalet i Castelló que extorquia a 33 víctimes amb imatges de violència per a obtindre més de 140 000 euros mitjançant transferències bancàries i blanqueig.

La Comunitat Valenciana exigix al Govern l’ampliació urgent dels aeroports de València i Alacant

La consellera Marián Cano reclama al Govern inversió immediata per a ampliar els aeroports de València i Alacant davant el creixement rècord de passatgers i el risc econòmic.

Cadàver de jove trobat en el riu Túria a Manises: amic detingut per omissió de socors

La Policia Nacional recupera el cos d'un jove de 20 anys en el riu Túria, Manises, i deté a un amic de 19 anys per no socórrer-li després de caure a l'aigua.

Troben el cadàver d’un jove en el riu Túria i detenen a un amic per no socórrer-lo

La Policia Nacional recupera el cos sense vida d'un jove de 20 anys en el riu Túria, Manises, i deté a un amic de 19 per no brindar-li ajuda després de la seua caiguda a l'aigua.