12.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Filologia Catalana, Podologia i Farmàcia i Nutrició Humana, graus de la UV amb més inserció laboral

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

La Universitat de València (UV) arreplega entre les seues titulacions amb millor inserció laboral, per damunt de la taxa mitjana d’ocupació de la institució que se situa en el 87 per cent, el grau en Filologia Catalana (100%), que a més és l’únic que registra este valor en els últims quatre estudis, i el doble grau en Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica.

Uns altres dels graus amb una alta ocupació a dos anys d’obtenir la titulació són Podologia i Enginyeria Electrònica de Telecomunicació, amb una taxa del 100%. A continuació figuren els graus en Negocis Internacionals (98,6%), Enginyeria Electrònica Industrial (96,9%), Òptica i Optometria (96,4%), Enginyeria Informàtica (95,2%) i Odontologia (93,5%).

Tanca este llistat el doble grau en Administració i direcció d’empreses (ADE) i Dret amb una inserció del 91,4% dels egressats i egressades, detalla la institució acadèmica.

La UV ha publicat el VI Estudi d’Inserció de Graus, que analitza la situació laboral dels titulats en el curs acadèmic 2020-21 (entrevistats dos anys després de finalitzar la carrera). Destaca, entre els resultats, un increment significatiu en els indicadors de qualitat, mentre la taxa d’ocupació es manté en un nivell elevat amb el 87%.

Com a vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, Ángeles Solanes destaca “el sòlid compromís de la Universitat de València amb l’ocupabilitat dels seus titulats; un compromís que s’evidencia a través d’accions com el suport a l’alumnat en el seu accés al món laboral, l’organització de nous programes dirigits a la millora de l’ocupabilitat o la formació per al desenvolupament de competències i habilitats, a més de la implementació d’un servici específic d’atenció a persones amb discapacitat”.

L’informe executiu, realitzat per l’àrea d’Estudis d’UVocupació amb la coordinació de la professora María del Carmen Bas, arreplega les principals dades d’inserció de 62 titulacions (56 graus i 6 dobles graus). Es presenten desagregades, a més de per sexe, per branques de coneixement, facultat i titulació.

D’acord amb este informe, s’han aconseguit els millors resultats qualitatius fins hui en cinc indicadors fonamentals. Entre ells, l’ajust del lloc de treball al nivell d’estudis i titulació amb un 68,9%, la qual cosa suposa un augment de 3,1 punts respecte de l’estudi anterior, o l’ocupació per compte propi que s’incrementa fins al 7,8% després d’una tendència decreixent en els últims quatre estudis.

També la contractació estable, que puja en 5,8 punts situant-se en el 60,9%, hagut de principalment a la reforma laboral del Govern; la jornada completa, que augmenta en 1,9 punts amb un percentatge del 72,6%, del que el 84,2% dels graduats treballen en la seua jornada de preferència, i el salari net mensual a jornada completa i per compte d’altri que ascendix a 1.571 euros (68 euros més). En este últim indicador sobreixen les branques d’Arquitectura i Enginyeria i Ciències de la Salut, si ben la resta de branques mostren xifres molt similars.

MILLORS RESULTATS EN ARQUITECTURA I ENGINYERIA

Per branques de coneixement, la que continua destacant és la d’Arquitectura i Enginyeria en obtenir els millors resultats en deu de 14 indicadors. En concret, el percentatge de graduats amb contracte estable és del 84,3%; el salari net mensual ascendix a 1.669,4 euros; presenta millors dades en els indicadors de taxa d’activitat (96,1%), taxa d’ocupació (93,9%), experiència laboral (96,1%), emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (82,5%), percentatge de graduats ocupant llocs de treball de tècnic o amb persones a càrrec (93,5%), jornada completa (92,1%), jornada de preferència (96,4%) i satisfacció laboral global (4,1 punts en una escala de l’1 al 5).

La branca de Ciències de la Salut se situa com la millor en l’indicador de l’ajust de l’actual/últim treball dels titulats al nivell d’estudis i a la titulació, amb un 86,7%; en l’indicador d’ajust del treball a la titulació, amb un 88,4%, i en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis amb un 90,9%. També presenta el percentatge més alt en l’indicador de persones emprades per compte propi (14,3%) amb un augment de 4,9 punts respecte de l’estudi anterior.

Les dades de la branca d’Arts i Humanitats empitjoren els resultats respecte al cinquè estudi, amb una disminució de 7,4 punts en la taxa d’ocupació o de 12,6 punts en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis i a la titulació.

En canvi, la branca de Ciències sobreix per tenir un alt ajust del treball al nivell d’estudis, amb un 84,1%, o pel percentatge d’egressats treballant a jornada completa (85,4%).

De la branca de Ciències Socials i Jurídiques es distingix l’alt percentatge de graduats emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (75,1%) i el percentatge amb contracte estable (65,8%).

Últimes notícies

Desarticulada a Torrevieja una xarxa de tràfic de persones per a explotació sexual

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització a Torrevieja dedicada a l'explotació sexual. Nou víctimes han sigut alliberades i cinc persones detingudes després de registres en un pub i un hostal.

Avís groc per pluges en el litoral nord d’Alacant i en el sud de València

Aemet ha activat l'avís groc per pluges entre les 20.00 del dissabte i les 12.00 del diumenge en el nord d'Alacant i el sud de València. A més, s'ha activat avís costaner el diumenge amb vent del nord-est i ones de 2 a 3 metres.

Renfe va tancar 2025 amb un rècord de 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància

Renfe va tancar 2025 amb 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància, un 5,97% més que en 2024 i màxim històric. Avlo va impulsar el creixement i l'empresa va liderar els corredors en els quals opera.

Tres detinguts per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un menor, per 15 robatoris amb força en comerços d'Albal, Catarroja i Massanassa. El botí ascendix a 12.842 euros i els danys a 10.000; el presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Detinguts tres membres d’una família per tràfic de drogues a Elx i Santa Pola

La Policia Nacional ha detingut a dos dones i un home de la mateixa família per sovintege de drogues entre Elx i Santa Pola. Es van practicar cinc registres amb confiscacions i els tres van quedar a disposició judicial.

Administracions amb sort per Nadal busquen seguir en ratxa en el Xiquet

Punts de venda d'Alacant, València i Alcoi que van donar premis en la Grossa mantenen el ritme per al sorteig del dimarts, amb cues i dècims al límit.

Avís groc per pluges en el litoral nord d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant i a l'interior i litoral sud de València. S'esperen fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze, amb probabilitat del 40-70% entre les 20.00 i la mitjanit.

Vesprada de ruixats en el litoral sud de València i nord d’Alacant amb baixada de les màximes

Els ruixats s'intensificaran al final del dia en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. El diumenge continuarà la pluja i caurà la cota de neu.