Filologia Catalana, Podologia i Farmàcia i Nutrició Humana, graus de la UV amb més inserció laboral

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

La Universitat de València (UV) arreplega entre les seues titulacions amb millor inserció laboral, per damunt de la taxa mitjana d’ocupació de la institució que se situa en el 87 per cent, el grau en Filologia Catalana (100%), que a més és l’únic que registra este valor en els últims quatre estudis, i el doble grau en Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica.

Uns altres dels graus amb una alta ocupació a dos anys d’obtenir la titulació són Podologia i Enginyeria Electrònica de Telecomunicació, amb una taxa del 100%. A continuació figuren els graus en Negocis Internacionals (98,6%), Enginyeria Electrònica Industrial (96,9%), Òptica i Optometria (96,4%), Enginyeria Informàtica (95,2%) i Odontologia (93,5%).

Tanca este llistat el doble grau en Administració i direcció d’empreses (ADE) i Dret amb una inserció del 91,4% dels egressats i egressades, detalla la institució acadèmica.

La UV ha publicat el VI Estudi d’Inserció de Graus, que analitza la situació laboral dels titulats en el curs acadèmic 2020-21 (entrevistats dos anys després de finalitzar la carrera). Destaca, entre els resultats, un increment significatiu en els indicadors de qualitat, mentre la taxa d’ocupació es manté en un nivell elevat amb el 87%.

Com a vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, Ángeles Solanes destaca “el sòlid compromís de la Universitat de València amb l’ocupabilitat dels seus titulats; un compromís que s’evidencia a través d’accions com el suport a l’alumnat en el seu accés al món laboral, l’organització de nous programes dirigits a la millora de l’ocupabilitat o la formació per al desenvolupament de competències i habilitats, a més de la implementació d’un servici específic d’atenció a persones amb discapacitat”.

L’informe executiu, realitzat per l’àrea d’Estudis d’UVocupació amb la coordinació de la professora María del Carmen Bas, arreplega les principals dades d’inserció de 62 titulacions (56 graus i 6 dobles graus). Es presenten desagregades, a més de per sexe, per branques de coneixement, facultat i titulació.

D’acord amb este informe, s’han aconseguit els millors resultats qualitatius fins hui en cinc indicadors fonamentals. Entre ells, l’ajust del lloc de treball al nivell d’estudis i titulació amb un 68,9%, la qual cosa suposa un augment de 3,1 punts respecte de l’estudi anterior, o l’ocupació per compte propi que s’incrementa fins al 7,8% després d’una tendència decreixent en els últims quatre estudis.

També la contractació estable, que puja en 5,8 punts situant-se en el 60,9%, hagut de principalment a la reforma laboral del Govern; la jornada completa, que augmenta en 1,9 punts amb un percentatge del 72,6%, del que el 84,2% dels graduats treballen en la seua jornada de preferència, i el salari net mensual a jornada completa i per compte d’altri que ascendix a 1.571 euros (68 euros més). En este últim indicador sobreixen les branques d’Arquitectura i Enginyeria i Ciències de la Salut, si ben la resta de branques mostren xifres molt similars.

MILLORS RESULTATS EN ARQUITECTURA I ENGINYERIA

Per branques de coneixement, la que continua destacant és la d’Arquitectura i Enginyeria en obtenir els millors resultats en deu de 14 indicadors. En concret, el percentatge de graduats amb contracte estable és del 84,3%; el salari net mensual ascendix a 1.669,4 euros; presenta millors dades en els indicadors de taxa d’activitat (96,1%), taxa d’ocupació (93,9%), experiència laboral (96,1%), emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (82,5%), percentatge de graduats ocupant llocs de treball de tècnic o amb persones a càrrec (93,5%), jornada completa (92,1%), jornada de preferència (96,4%) i satisfacció laboral global (4,1 punts en una escala de l’1 al 5).

La branca de Ciències de la Salut se situa com la millor en l’indicador de l’ajust de l’actual/últim treball dels titulats al nivell d’estudis i a la titulació, amb un 86,7%; en l’indicador d’ajust del treball a la titulació, amb un 88,4%, i en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis amb un 90,9%. També presenta el percentatge més alt en l’indicador de persones emprades per compte propi (14,3%) amb un augment de 4,9 punts respecte de l’estudi anterior.

Les dades de la branca d’Arts i Humanitats empitjoren els resultats respecte al cinquè estudi, amb una disminució de 7,4 punts en la taxa d’ocupació o de 12,6 punts en l’indicador d’ajust al nivell d’estudis i a la titulació.

En canvi, la branca de Ciències sobreix per tenir un alt ajust del treball al nivell d’estudis, amb un 84,1%, o pel percentatge d’egressats treballant a jornada completa (85,4%).

De la branca de Ciències Socials i Jurídiques es distingix l’alt percentatge de graduats emprats als sis mesos d’haver finalitzat els estudis (75,1%) i el percentatge amb contracte estable (65,8%).

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.